Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-12-04, 03:24
  #1
Medlem
Det är så att jag har en vän som vill sätta dit sin fiende. Killen som ska sättas dit har jobbar svart i väldigt många år. Han jobbar som DJ och hans namn finns på en massa affischer, flyers, reklam för olika events osv.. Grejen är att han alltid tar betalt svart.

Jag tänkte höra mig för om någon här vet hur man bör gå till väga? Vem skall man anmäla det till? Hur bevisar man det? Räcker det med att han har jobbat en jävla massa utan att redovisa pengar.. skatteverket kan väl inte tro att han gjorde det gratis?

Är det någon som har erfarenhet av detta?
Citera
2011-12-04, 03:38
  #2
Medlem
Sashasandis avatar
Lättast att sätta dit ngn som jobbar svart är om det finns en personalliggare på plats, som den som jobbar fyller i vid ankomst. Om din polare kan bevisa att snubben tagit emot pengar, så kan han sättas dit. T.ex. om klubben skrivit någonstans att de söker DJ, siså betalt, osv.
Citera
2011-12-04, 03:42
  #3
Medlem
Det blir nog svårt att bevisa det men jag undrar om Skatteverket kan verkligen tro att han har spelat gratis i flera år? Han är väldigt aktiv inom sitt yrke...
Citera
2011-12-04, 03:48
  #4
Medlem
Sashasandis avatar
Förstår hur du menar.. Men skatteverket kan tro mycket, det är bevisning som gäller i det långa loppet.. Man kan lämna ett anonymt tips till dem, för det kan vara så att det finns svartjobbare bakom baren på klubben, osv, o det gör att dom kontrollerar hela skiten också. Men tror det är ganska sällan dom gör ngt så stort av ett tips, det är svårt att sätta dit svartjobbare helt enkelt. Kom på något annat sätt att hämnas på.
Citera
2011-12-04, 04:27
  #5
Medlem
Judeschweins avatar
Idiotjävel.