Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-14, 18:13
  #1717
Medlem
mmas avatar
Fy fan så obekvämt det kändes med Macaulay Culkin, usch.
Citera
2018-08-14, 21:05
  #1718
Medlem
Blir rätt konstigt när en kändis utan en komisk ådra ska försöka skoja tillsammans med Rogan, blir bara genant.

Annars var det roligt att höra hur han lever och levt, samt resonerande runt vad han gör nu.

Bra senaste med Jimmy Dorr, även om han konstant går tillbaks på anti-war
Citera
2018-09-05, 16:42
  #1719
Medlem
okok1s avatar
Elon Musk ska vara med på torsdag!!!

Citat:
Will be on @JoeRogan at 9:30pm Pacific on Thursday
https://twitter.com/elonmusk/status/...464600578?s=21
Citera
2018-09-07, 12:11
  #1720
Medlem
Stroboscopes avatar
Rikt bra avsnitt med Elon Musk ute!

God lysning. https://poddmap.com/podcasts/the-joe...1169-elon-musk
Citera
2018-09-07, 22:37
  #1721
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Elon rökte på och drack whiskey! Han är ingen Alien?

Måste se om detta typ 10 gånger.

Vissa grejer han sa var helt sjukt... Känner mig helt tom.
Citera
2018-09-08, 00:23
  #1722
Medlem
Stroboscopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Elon rökte på och drack whiskey! Han är ingen Alien?

Måste se om detta typ 10 gånger.

Vissa grejer han sa var helt sjukt... Känner mig helt tom.

Pass that whiskey!
Citera
2018-09-08, 00:56
  #1723
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stroboscope
Pass that whiskey!
Han var inte alls som jag trodde. Verkar väldigt "speciell" Är väl så med genier plus lite nervös och tillbakadragen. Men ändå en skön snubbe.

3m visningar nu. Var 1m när jag kollade för 3t sen.

Lite besviken ändå, hade väl för höga förhoppningar. Hade velat veta mer om hur han blev som han blev. Var lite luddigt t.ex. med tunnlarna "We dug a hole in the ground" Sen väldigt lite prat om space x.

Aja man kan inte få allt.
Citera
2018-09-08, 01:31
  #1724
Medlem
Stroboscopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Han var inte alls som jag trodde. Verkar väldigt "speciell" Är väl så med genier plus lite nervös och tillbakadragen. Men ändå en skön snubbe.

3m visningar nu. Var 1m när jag kollade för 3t sen.

Lite besviken ändå, hade väl för höga förhoppningar. Hade velat veta mer om hur han blev som han blev. Var lite luddigt t.ex. med tunnlarna "We dug a hole in the ground" Sen väldigt lite prat om space x.

Aja man kan inte få allt.

Tror du lär tänka lite på att genier allt som oftast väldigt mycket är en produkt av dess omgivning. Har du läst boken om Musk? Han var som många andra ett barn intresserad av mycket av det han jobbar med nu. Drivenhet, tur, rätt i tiden, att omge sig av rätt personer. Utan Paypal hade han inte varit där han är idag, och att han lyckades sälja tillsammans med sina medgrundare. Han har varit nära många gånger att krascha, han har förlorat barn samtidigt som Tesla Motors höll på att gå i konken och han satsade i princip hela sina egna privata ekonomi. Men generellt tror jag att det är drivenheten och att driva personer omkring sig, kollegor kalla det vad man vill är som gjort att han hamnat där han är.

Det är nog lite svårt för honom att förklara hur han blev som han blev eller hur han är som han är. Vi mytologiserar honom nog rätt mycket, med all rätt dock, jag tycker det driver saker i rätt riktning.
Citera
2018-09-08, 01:49
  #1725
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stroboscope
Tror du lär tänka lite på att genier allt som oftast väldigt mycket är en produkt av dess omgivning. Har du läst boken om Musk? Han var som många andra ett barn intresserad av mycket av det han jobbar med nu. Drivenhet, tur, rätt i tiden, att omge sig av rätt personer. Utan Paypal hade han inte varit där han är idag, och att han lyckades sälja tillsammans med sina medgrundare. Han har varit nära många gånger att krascha, han har förlorat barn samtidigt som Tesla Motors höll på att gå i konken och han satsade i princip hela sina egna privata ekonomi. Men generellt tror jag att det är drivenheten och att driva personer omkring sig, kollegor kalla det vad man vill är som gjort att han hamnat där han är.

Det är nog lite svårt för honom att förklara hur han blev som han blev eller hur han är som han är. Vi mytologiserar honom nog rätt mycket, med all rätt dock, jag tycker det driver saker i rätt riktning.
Nej men der lät intressant, vad heter boken? Antar att det finns flera. Även om han varit nära att krascha är det ju hans genialitet som är intressant. Visst att pengar från paypal och sen Tesla gjort att han kunnat göra fler projekt. Men det är fascinerande hur smart han är. Hade Tesla kraschat hade han löst det ändå, som han sa är det bara två amerikanska bilmärken som INTE kraschat.

Jag tror hans hjärna (dator?) tänker så mycket innan ord kommer ut ur hans mun. Dessutom tänker han på idéer konstant. Därför verkar han lite udda, just för han är udda. På ett bra sätt.

Hela weed-grejen... Asså kom igen, han tog ett munbloss av en ofarlig och i LA fullt laglig drog. Helt sjukt att Teslas aktier sjönk pga. det.... Tyvärr lär han ju inte dyka upp i podden nåt mer pga. all skit han fått pga. det.

Aja nu ska jag leta upp om det finns filmer på en dansande Tesla.
__________________
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2018-09-08 kl. 01:53.
Citera
2018-09-11, 20:36
  #1726
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
som han sa är det bara två amerikanska bilmärken som INTE kraschat.

Tesla har ju dock byggts upp av ett antal miljarder amerikanska skattedollar så det är knappast av egen kraft som det företaget lever... Och troligen inte så värst länge till heller.
Citera
2018-09-11, 22:27
  #1727
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
Tesla har ju dock byggts upp av ett antal miljarder amerikanska skattedollar så det är knappast av egen kraft som det företaget lever... Och troligen inte så värst länge till heller.
Självklart är det så. Är ju inte han som kommer på ALLA idéer och han bygger inte bilarna själv liksom. Men oavsett vad är det en riktigt intressant person och han ligger bakom bra saker.

Jag hoppas Tesla klarar sig. Viktiga och fortsätter de utvecklas kan det bli ett fantastiskt bilmärke. Sen är det som sagt bara Ford som klarat sig bra av amerikanska märken, medan andra byggts upp igen.

Nu börjar det bli OT dock.

Gillade podden med Tulsi Gabbard. Verkar vara en vettig politiker.
Citera
2018-09-11, 22:38
  #1728
Moderator
HelgeBuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Gillade podden med Tulsi Gabbard. Verkar vara en vettig politiker.

På tal om topic och politiker.. Fan vad jobbig han från Libertarian party var. Jag håller med honom i det mesta men han gick ju fram som en ångvält och verkade ha noll förståelse för att Joes ifrågasättanden var sånt som 95% av alla vanliga människor också ifrågasätter (alltså sånt som man bör ha BRA svar på om man ska lyckas i ett politiskt val). Hyfsat dålig stämning där i mitten, jag orkade knappt fortsätta lyssna
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback