Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-12-13, 17:25
  #25
Medlem
dires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vagner.Love
En sak jag har lärt mig är att man inte ska skämta så som du gjorde precis här på fotbollsforumet på fb, mer än halva fotbollsforumet förstår inte ironi/sarkasm och tar det man skriver på allvar.

Inget märkligt i att utgå från att folk tror att Chelsea officiellt är världens bästa lag, särskilt när de skriver detta. Faktum kvarstår ju att Chelsea är favoriter att vinna världsmästerskapen för klubblag och det är ju långt ifrån långsökt att tro att vissa (särskilt här på fotbollsforumet) tolkar detta som att de "officiellt" är bäst i världen, trots att det sisntnämnda epitetet grundar sig på en subjektiv bedömning som för en vettig människa inte stämmer in på Londonklubben.
Citera
2012-12-13, 17:38
  #26
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Det är faktiskt oändligt mycket svårare att uttyda ironi i skrift än i tal.
Absolut, men när någon tillskriver stort värde till klubblags-vm eller (som jag gjorde tidigare) skriver att lag som Real, Bayern, Barca etc absolut skulle behöva Mikel så tycker jag att man borde inse hur ytterst liten chansen är att denna person är seriös.
Visst kan man lägga till en smiley men det känns tråkigt på något sätt, speciellt för oss som älskar sarkasm.



Citat:
Ursprungligen postat av dire
Inget märkligt i att utgå från att folk tror att Chelsea officiellt är världens bästa lag, särskilt när de skriver detta. Faktum kvarstår ju att Chelsea är favoriter att vinna världsmästerskapen för klubblag och det är ju långt ifrån långsökt att tro att vissa (särskilt här på fotbollsforumet) tolkar detta som att de "officiellt" är bäst i världen, trots att det sisntnämnda epitetet grundar sig på en subjektiv bedömning som för en vettig människa inte stämmer in på Londonklubben.
Hade jag sagt att Chelsea var världens bästa lag hade det varit en sak, men att basera det påståendet på en vinst i klubblags-vm tycker jag var den avslöjande detaljen för att jag inte var seriös.

Nåja, ibland händer det att man skriver som man pratar, det kanske var solklart för mig att det var ett skämt men det behöver inte vara så för nästa person.
Citera
2012-12-13, 18:00
  #27
Medlem
dires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Absolut, men när någon tillskriver stort värde till klubblags-vm eller (som jag gjorde tidigare) skriver att lag som Real, Bayern, Barca etc absolut skulle behöva Mikel så tycker jag att man borde inse hur ytterst liten chansen är att denna person är seriös.
Visst kan man lägga till en smiley men det känns tråkigt på något sätt, speciellt för oss som älskar sarkasm.




Hade jag sagt att Chelsea var världens bästa lag hade det varit en sak, men att basera det påståendet på en vinst i klubblags-vm tycker jag var den avslöjande detaljen för att jag inte var seriös.

Nåja, ibland händer det att man skriver som man pratar, det kanske var solklart för mig att det var ett skämt men det behöver inte vara så för nästa person.

Men med tanke på att man "officiellt" blir världsmästare när man vinner klubblags-vm är det ju som sagt inte långsökt att tro att någon skulle dra slutsatsen att man således "officiellt" kan betitla sig själva som "världens bästa klubblag".
Citera
2012-12-13, 18:17
  #28
Medlem
Viking-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dire
Men med tanke på att man "officiellt" blir världsmästare när man vinner klubblags-vm är det ju som sagt inte långsökt att tro att någon skulle dra slutsatsen att man således "officiellt" kan betitla sig själva som "världens bästa klubblag".
Jag använde "officiellt" mer som "nu kan ingen betvivla detta faktum" än "det är en naturlig konsekvens av en vinst här". Som sagt så kan jag förstå om inte min mening gick igenom. Det var självklart för mig, men det är ju möjligt att det kan missuppfattats, speciellt mellan människor som inte känner varandra.

Nog om detta dock, det var inget mer än ett skämt ändå så känns onödigt att diskutera det i detalj.
Citera
2012-12-13, 18:25
  #29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Viking-
Såg inte matchen men kul att Chelsea vann med Luiz i DM-positionen. Vinner Chelsea finalen så är man officiellt världens bästa lag!
Chelsea är ett värdelöst lag som inte ens kan kvalificera sig ur gruppspelet i CL, hur fan ska de då vara det bästa laget i världen? Smutsiga plastsupporter.
Citera
2012-12-13, 21:36
  #30
Medlem
jaochss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vagner.Love
En sak jag har lärt mig är att man inte ska skämta så som du gjorde precis här på fotbollsforumet på fb, mer än halva fotbollsforumet förstår inte ironi/sarkasm och tar det man skriver på allvar.

Citat:
Ursprungligen postat av Vonito
Chelsea är ett värdelöst lag som inte ens kan kvalificera sig ur gruppspelet i CL, hur fan ska de då vara det bästa laget i världen? Smutsiga plastsupporter.

Ta-da!
Citera
2014-05-09, 16:56
  #31
Medlem
Nu har FIFA öppnat upp för ansökningar för att arrangera Klubblags VM 2015 och 2016 med samma arrangörsland samt 2017 och 2018 med samma arrangör båda åren. Tanken är att det ska spelas i december. Beslutet om var turneringarna ska spelas kommer i september i år.


En tanke som slog mig nu när vi har två arenor i Stockholm med möjlighet att stänga taket. Skulle ni tycka att det vore intressant med att se världens bästa klubblag spela på Friends och Tele2.

Vilka andra länder vill ni se som arrangör?

och sist men inte minst, bryr ni er alls om Klubblags VM?
Citera
2017-11-02, 20:43
  #32
Medlem
Det finns tydligen planer på att den här turneringen ska spelas vart fjärde år i fortsättningen. Känns rent spontant som en dum idé.

Jag gillar tanken bakom den här turneringen. Det är helt logiskt att låta de bästa lagen från alla världsdelar mötas i en årlig turnering. CL och de andra världsdelarnas motsvarigheter spelas ju varje år, så självklart ska även klubblags-VM spelas varje år. Turneringens nuvarande form är optimal.

Problemet är ju förstås att turneringen tenderar att vara väldigt ojämn, Europas representant är ofta helt överlägsen. Sedan representeras Sydamerika nästan alltid av något lag man aldrig har hört talas om, vilket drar ner intresset en hel del.
Citera
2017-11-02, 21:16
  #33
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kadork
Det finns tydligen planer på att den här turneringen ska spelas vart fjärde år i fortsättningen. Känns rent spontant som en dum idé.

Jag gillar tanken bakom den här turneringen. Det är helt logiskt att låta de bästa lagen från alla världsdelar mötas i en årlig turnering. CL och de andra världsdelarnas motsvarigheter spelas ju varje år, så självklart ska även klubblags-VM spelas varje år. Turneringens nuvarande form är optimal.

Problemet är ju förstås att turneringen tenderar att vara väldigt ojämn, Europas representant är ofta helt överlägsen. Sedan representeras Sydamerika nästan alltid av något lag man aldrig har hört talas om, vilket drar ner intresset en hel del.

Ja, det var roligare när Boca Juniors och Corinthians spelade.
Kanske skulle Europa få skicka även Europa League-vinnaren och Sydamerika skicka finalisterna?

Och de kan gärna sända det på TV igen.
Citera
2017-12-02, 21:26
  #34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Ja, det var roligare när Boca Juniors och Corinthians spelade.
Brasilianska Gremio ska tydligen representera Sydamerika i år. Namnet är vagt bekant, men jag vet inte om det lockar mig särskilt mycket. TV-tiderna borde vara okej, turneringen går i något arabland.
Citera
2017-12-02, 22:38
  #35
Medlem
Hunden007s avatar
gillar dock iden att köra var fjärde år hur nu de skulle gå till.
Citera
2017-12-16, 15:49
  #36
Medlem
Vad tror ni om finalen Gremio - Real Madrid?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback