Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2017-12-16, 20:15
  #73
Avstängd
FrassesTigrars avatar
Frasse fick en rejäl resa in i Mumindalens förskräckliga territorium. Ren och skär ångest med ett av det smutsigaste, intensiva och fördömande tillstånd. Mumintrollets vidriga närvaro gjorde mig nervös bortom verklighetens gränser. Då jag fick lova att inget säga, hålla min mun om Snorkfrökens död till invånarna i skräckens dal. Hans lortiga fötter sken rött, rött som kommit ur en rygg. Jag kunde inget annat än stirra blint in i mörkret, plågan i Mumindalen hade aldrig varit så påtaglig. Förvirrad försökte jag orientera mig men samtidigt som tanken på Hattifnattar fyllde mig med skräck, piskades all värdighet ur min ryggmärg när jag ramlade jag ner, i det djupaste hål Gud skapat. Och endast för mig.

När ni ändå är igång så slösa inte på haschet, dra på med fem gram i en dos!

Må väl i era smutsiga pojkrum!


Mvh Frasse Lejonhjärta
Citera
2018-01-08, 17:42
  #74
Medlem
Thubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Softer
Vi säger att man enbart äter hasch, och använder hasch som medicin, varje dag.. Och man vill bli bäng varje dag, då det hjälper en att äta, hjälper mot ångest/rastlöshet/tristess, osv...

Hur skulle ni lagt upp schemat för detta? Jag har väl som längst kanske ätit hasch varje dag i 5 dagar, börjat morgonen med ca 0,7g hasch smält i smör och sen blandat med en kopp te. Så för att sammanfatta, första dagen 0,7g, andra dagen 1,3g, 3e dagen 1,7g, 4e dagen 2g och 5e dagen oxå typ 2g.. Detta har gjort att jag varit konstant bäng i 5 dagar i princip, iaf från morgon till kväll. Men har jag tagit onödigt mycket helt enkelt? kanske räcker med samma dos i 2-3 dagar innan man höjer dosen?

Jag fattar ju att man tillslut måste dra ned på dosen eller ta uppehåll för att det håller inte att käka 20gram per dag om man inte är ekonomiskt oberoende eller säljer en jävla massa vid sidan om. Hur tänker ni?
Det där låter som onödigt stora doser tycker jag. När jag gör cannasmör brukar jag göra 500g smör av 5 g weed. Jag utgår ifrån att mitt weed har ungefär 10% THC (weed köpt i affärer i t.ex USA har ca 20%), så av 5g weed har man 500 mg THC. 500 mg THC i 500 g smör blir 1 mg per gram. För en salongsberusning räcker 10 mg, dessa 500 mg smör är följaktligen 50 doser. Denna dos räcker inte en hel dag, så kanske måste man fylla på om man vill vara bäng hela dagen, men den gör en definitivt kännbart bäng utan att skoningslöst trycka ner en i soffan. Du kan naturligtvis behöva korrigera för eventuell tolerans men inte ska det gå åt några 1.3 gram inte.
Citera
2018-01-08, 18:17
  #75
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thubbe
Det där låter som onödigt stora doser tycker jag. När jag gör cannasmör brukar jag göra 500g smör av 5 g weed. Jag utgår ifrån att mitt weed har ungefär 10% THC (weed köpt i affärer i t.ex USA har ca 20%), så av 5g weed har man 500 mg THC. 500 mg THC i 500 g smör blir 1 mg per gram. För en salongsberusning räcker 10 mg, dessa 500 mg smör är följaktligen 50 doser. Denna dos räcker inte en hel dag, så kanske måste man fylla på om man vill vara bäng hela dagen, men den gör en definitivt kännbart bäng utan att skoningslöst trycka ner en i soffan. Du kan naturligtvis behöva korrigera för eventuell tolerans men inte ska det gå åt några 1.3 gram inte.
Klokt inlägg, man läser bara om dumskallar som äter 1-2 gram i skryter om det.
Citera
2018-01-08, 22:17
  #76
Medlem
Testade att baka muffins på två gram brunt, det blev 16 stycken och jag åt fyra. Ett mysigt och välbehagligt rus.

Gick och la mig för att sova under peaken men vaknade runt 02-03 på natten för att jag var kissnödig. Som sagt, går upp fortfarande kalasbäng, benen ranglar och det svartnar, svimmar, slår i huvudet i väggen, vaknar till INNAN jag slår framsida trynet rätt ner i kattlådan, reser mig upp och inser att kattlådan är i flisor men tvättar av mig i ansiktet och går och sover igen som om inget hade hänt.

Dagen efter gick allt i slow motion, åt tre tallrikar på en thaibuffé.

Allt i allo:
Rus 4/5
Upplevelse 5/5
Citera
2018-01-08, 22:22
  #77
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrMattan
Testade att baka muffins på två gram brunt, det blev 16 stycken och jag åt fyra. Ett mysigt och välbehagligt rus.

Gick och la mig för att sova under peaken men vaknade runt 02-03 på natten för att jag var kissnödig. Som sagt, går upp fortfarande kalasbäng, benen ranglar och det svartnar, svimmar, slår i huvudet i väggen, vaknar till INNAN jag slår framsida trynet rätt ner i kattlådan, reser mig upp och inser att kattlådan är i flisor men tvättar av mig i ansiktet och går och sover igen som om inget hade hänt.

Dagen efter gick allt i slow motion, åt tre tallrikar på en thaibuffé.

Allt i allo:
Rus 4/5
Upplevelse 5/5
Och detta på 0,5 g fulhash alltså. Skribent Thubbe har rätt.
Citera
2018-01-17, 19:48
  #78
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strasburg
Och detta på 0,5 g fulhash alltså. Skribent Thubbe har rätt.

Fult och fult. Det var bra röka, men jag var baksugen
Citera
2018-01-17, 23:52
  #79
Avstängd
Skuggnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrassesTigrar
Frasse fick en rejäl resa in i Mumindalens förskräckliga territorium. Ren och skär ångest med ett av det smutsigaste, intensiva och fördömande tillstånd. Mumintrollets vidriga närvaro gjorde mig nervös bortom verklighetens gränser. Då jag fick lova att inget säga, hålla min mun om Snorkfrökens död till invånarna i skräckens dal. Hans lortiga fötter sken rött, rött som kommit ur en rygg. Jag kunde inget annat än stirra blint in i mörkret, plågan i Mumindalen hade aldrig varit så påtaglig. Förvirrad försökte jag orientera mig men samtidigt som tanken på Hattifnattar fyllde mig med skräck, piskades all värdighet ur min ryggmärg när jag ramlade jag ner, i det djupaste hål Gud skapat. Och endast för mig.

När ni ändå är igång så slösa inte på haschet, dra på med fem gram i en dos!

Må väl i era smutsiga pojkrum!


Mvh Frasse Lejonhjärta
Ibland undrar man.

Jag håller dock med, det ska inte slösas på haschet genom att inte äta det. Om man inte befinner sig i helvetet(eller Mumindalen) efter några timmar så är det något som är fel.

Kör hårt gott folk!
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback