Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2022-04-07, 20:01
  #109
Medlem
ArnrikHenstads avatar
Nån som vet vad en trainee tjänar på Lidl?
Citera
2022-04-08, 01:44
  #110
Medlem
Varför har inte Lidl näthandel med hemleverans så att det går att köpa billig bra mat utan att behöva besöka deras otrevliga butik. Det hade gynnat Lidl och stärkt konkurrensen inom livsmedelsbranschen om Lidl erbjöd sina varor online.
Citera
2022-04-08, 22:05
  #111
Medlem
Sonny00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nestor X
Vet inte om detta är rätt tråd men kör på ändå. Jag har varit kund hos svenska Lidl ända sedan starten men har noterat något egendomligt som inte förekommer i andra liknande butiker men som jag lagt märke till många gånger just hos Lidl och hos flera av deras affärer. Undrar om fler har uppmärksammat det jag beskriver här nedan.
Det som hänt så ofta under senaste året är att när jag nått fram till kassan och mina varor ska skannas så får jag ingen som helst respons från kassören/kassörskan som samtidigt med att skanna mina varor sitter och pratar privata samtal i mobilen. Ingen ögonkontakt, inget hej. Så länge allt stämmer går allt med automatik verkar det som och det känns väldigt opersonligt. Är det i enlighet med Lidls regler att personalen uppför sig på detta sätt gentemot kunderna? I andra affärer som till exempel Ica, Willys eller Coop händer något liknande ytterst sällan.

Jag tycker att det är likadant på Biltema. Där är det också mest ”babbar” som jobbar och dessa är oftast väldigt ocharmiga personer. Aldrig ett leende, aldrig någon spontanitet.
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback