Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-12-10, 04:17
  #433
Medlem
15APRILs avatar
5 dagar, Kroppen var helt jävla slut efter så rör aldrig den skiten igen och förhoppningsvis inte någon annan mer heller.
Citera
2017-12-11, 21:46
  #434
Avstängd
link71s avatar
2.5 vecka, satt i skrubben trodde jag var på dagis .. helt väck 😅
Citera
2017-12-11, 23:32
  #435
Medlem
Bertil85s avatar
1 timme.
Citera
2017-12-12, 22:48
  #436
Medlem
6-7 dgr, för mig försvinner alla positiva effekter efter 72h. därefter är det bara flykt från dåligt mående ^^
Citera
2017-12-13, 00:40
  #437
Medlem
Nasofermens avatar
Runt 15 dygn på tjack men slutade på akutpsyk efter d räjset 😷
Citera
2017-12-18, 16:07
  #438
Avstängd
Ca 2 dygn bara men sen har jag aldrig direkt varit en tjackis
Citera
2017-12-18, 16:26
  #439
Medlem
8-9 dygn sluta med en ändelse av förskräckelse har jag inte sett tomtar å troll innan så gjorde jag ju de då.. skulle kurera mig med mirakel medikamentet cannabis aldrig att jag röker på en tjack AT igen inte en chans.
Citera
2017-12-18, 16:28
  #440
Medlem
Detevigaavigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loscar
2 dagar utan sömn och mat inget rekord men det blev första och sista gången på tjo

vadå la du av efter det?! Tre dygn är mina delade rekord det brukade stanna där,
Citera
2017-12-19, 16:27
  #441
Medlem
bananajoe33s avatar
Var vaken 5 dygn under en dålig tid i mitt liv, skulle aldrig göra om det, var så paranoid att jag ringde ambulans
Citera
2018-01-06, 12:16
  #442
Medlem
7 dygn. Var kul faktiskt. Men troligen mest för att jag armerat mig med benzo. Men förvirring och parranojja, självklart-.
Citera
2018-01-07, 18:58
  #443
Medlem
5 dagar men det var för det ingen merit direkt, men tyckte det var tufft när jag va ny på det. Nu försöker jag aldrig överstiga 2 dagar och äta och dricka bra och va förbered med benzo för att komma ner på. Tycker jag blir jobbigt kåt av tjack nu för tiden och det förstör ruset tycker jag. Så blir mest kokain nu för tiden. Har en hat kärlek till amfetamin, finns ingen drog som ger mig sånt välmående inte ens morfin preparaten kan ta mig så långt in i euforin.
Citera
2018-02-02, 07:21
  #444
Medlem
Har som regel 2 dagar och 1 dygn. Kan blir sent på insomningsnatten dock. Vid typ fest. Men aldrig mer än detta.
Är sjukt observant om förändringar i kroppen under substanser men nekar sällan kroppens signaler.
36h in så börjar min hjärna sluta att funka. Har en högfunktionell hjärna, enkelt förklarat ett bra minne och kan snabbt hämta det minnet.
Detta slutar funka efter ett ungefär 36h och blir inte bättre efter det. Under samma tid börjar spökena smyga på. Synvillor som blir till något hot. Händer med eller utan droger.
Att utföra en simpeluppgift är inte simpel längre.
Därför så har jag varit vaken 48ish som max under substansbruk.
Däremot varit vaken 50timmar som 13-14-åring under större lanfest och man skulle testa gränsen.
Detta var tortyr och enbart en "Macho" grej om vem kunde klara sig längst.


Största GMN av drogutlösta psykoser är brist på sömn. (tjack, ladd, meth osv) är anledning till sömnlöshet.
En salig blandning av olika droger brukar också vara ett vanligt fenomen för drogutlösta psykoser.

Immunförsvaret tar stryk pga av sömnbrist, näringsintag är sällan i närheten av RDI och vitaminer/vitala salter uteblir också.
Vet in kille som var vaken i 5 dygn och blandade psykadeliska, md, tjack, gräs och troligtvis någ-ot/ra andra varianter också.
Han har fått en psykos och detta är 5 år tillbaka.

Drogpsykoser som utlöses av enstaka bruk av en substans är liten. Och frågan är om drogen i fråga var problemet utan mer av katalys.

Men är du vaken 4-5 dagar så har den risk att göra riktigt korkade grejor. Logisk tanke är borta då och du reagerar instinktivt. Samtidigt som du har vaneställningar som verkar vara verkliga.
Släng in någon/några till droger så är inte psykosen långt ifrån.

Personligen ingen erfarenhet hur en psykos påverkar eller vad om utlöser den.
Men jag har sett vad människor har gjort för att få den.
__________________
Senast redigerad av Tonkaztorm 2018-02-02 kl. 07:24.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback