Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-11-30, 19:29
  #1
Avstängd
Jag vill köpa mig ordentliga pennor,tusch,färgpennor. Ja, riktig utrustning alltså. Får gärna kosta lite. Men vart fan får man tag på det?


Mvh
Citera
2011-11-30, 19:59
  #2
Medlem
L.A.s avatar
Gå till din lokala hobbyaffär och fråga vad de rekomenderar. Jag gjorde så när jag letade efter textilfärg, och deras rekomendation funkade perfekt.
Citera
2011-11-30, 20:19
  #3
Medlem
KahluaOctaviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeThuKa
Jag vill köpa mig ordentliga pennor,tusch,färgpennor. Ja, riktig utrustning alltså. Får gärna kosta lite. Men vart fan får man tag på det?


Mvh


Vad ska du rita/skissa göra? Finns pennor för allt så du får nog specificera dig lite.

Inköpsställen:
Matton
Artistica
Drewex
Inspira
Panduro Hobby har även en del
m.fl.

Pennor:
Copic Marker
Prosmacolor Verithin
Promarker
Faber Castell skisspennor blyerts
Koh-i-Noor Polycolor Färgpennor
m.fl.

Som sagt det beror helt på vad du vill göra, vilka effekter du vill ha, om kvaliteten beror på hur hållbara de är eller hur de känns att arbeta med, eller något annat. Vet inte hur du mäter kvaliteten eller vad som räknas som ordentliga pennor?
Citera
2011-11-30, 20:42
  #4
Medlem
DanOstmannens avatar
http://highlights.nu/
Citera
2016-12-03, 14:13
  #5
Medlem
Elementarts avatar
Finns det någon fysisk butik i Stockholm som säljer denna penna: ZIG Scroll & Brush. Jag beställde två såna pennor på nätet men Postnord tycks ha slarvat bort mitt paket, så jag vill nu bara kunna åka någonstans o köpa dessa pennor.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback