Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-30, 19:42
  #181
Medlem
freeriderXIIs avatar
Finns det någon bra live webcam vid Karl XII:s staty?
Citera
2017-11-30, 20:10
  #182
Medlem
Han förlorade mycket av det Gustav Adolf 12 hade byggt upp och som gjorde Sverige stort i Europa.
Citera
2017-11-30, 21:36
  #183
Medlem
Karldenungehjaltes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jermuk
Väl talat!

Tack!
Jag går än i skolan och Karl XII var verkligen en man som förtjänar mer än vad han får.
I skolan så smutskastas han som in i helvete vilket gör att jag tycker det är ännu viktigare att hylla honom.
Citera
2017-11-30, 23:15
  #184
Medlem
Jag var vid statyn för några timmar sedan, tände ett ljus och lämnade en blomma. Det kom en hel del folk under tiden jag var där, lämnade blommor eller bara stannade upp en stund. Skönt att se att man inte är själv.
Citera
2017-11-30, 23:26
  #185
Medlem
freeriderXIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odensnorre

Jag var vid statyn för några timmar sedan, tände ett ljus och lämnade en blomma. Det kom en hel del folk under tiden jag var där, lämnade blommor eller bara stannade upp en stund. Skönt att se att man inte är själv.

Bra insats.

Citera
2017-11-30, 23:40
  #186
Medlem
Karldenungehjaltes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odensnorre
Jag var vid statyn för några timmar sedan, tände ett ljus och lämnade en blomma. Det kom en hel del folk under tiden jag var där, lämnade blommor eller bara stannade upp en stund. Skönt att se att man inte är själv.

Fint!
Länge leve carolus!
Citera
2018-11-30, 19:48
  #187
Medlem
ProfessorAnuss avatar
Någon som är i Kungsan och lägger en krans för Karl XII ikväll? Idag är det 300 år sedan han dog.
Citera
2018-11-30, 19:53
  #188
Medlem
freeriderXIIs avatar
Frågan är vad gör kungen en sådan här dag? Om inte regering, riksdag, försvaret, media gör något så borde väl i alla fall Carl XVI Gustaf lägga en krans vid statyn eller vid sarkofagen i Riddarholmskyrkan. Eller till och med närvara vid Fredrikshald.
Citera
2018-12-14, 18:24
  #189
Medlem
En kristen sätt att minnas Karl XII är att

-Be för hens förvirrade själ.

-Tacka Gud att sverige in härjades värre än det var pga av Karls idiotiska politik.
Citera
2019-01-05, 13:45
  #190
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Vill minnas att Hyland i en av sina hörnor lät intervjua en massa människor i andra länder vem som var den mest kände svensken.
Tror det var någon gång på 60-talet jag såg det.
Enl Hyland var då Dag Hammarsköld den mest kände svensken.
I Ryssland var det Karl XII.

(Tror Lasse Björn var den näst mest kände.
Enl Hyland brukade ryska mammor skrämma sina barn med 'akta dig så inte Lasse Björn kommer och tar dig' när de gjort något hyss.)

/VV
Citera
2019-01-05, 16:08
  #191
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lingonfett
En kristen sätt att minnas Karl XII är att

-Be för hens förvirrade själ.

-Tacka Gud att sverige in härjades värre än det var pga av Karls idiotiska politik.
Han var en sann kristen kung en riktig krigsförare för det är ju var kristendomen histosikt stått för nämligen krig det är han beviset för.
__________________
Senast redigerad av Barbe 2019-01-05 kl. 16:19.
Citera
2022-11-30, 13:30
  #192
Medlem
Ördögs avatar
Jaha, mina herrar - är det någon som firar i dag? Hur då, i så fall?

Annars verkar diskussionen om Kalle Dussin just nu föras i denna tråd.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback