Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-04-29, 22:54
  #217
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Sovjetlögnen om 1,5 miljon "mördade i gaskammare i Majdanek" har kanske fortfarande inte helt dött ut?
Men saken är alltså den att icke-revisionistiska forskare nu är framme vid en total dödssiffra (mestadels av sjukdomar) på 78.000 för Majdanek och dess satellitläger, både judar och icke-judar. Dock är förstås de "Sex Miljonerna" fortfarande ett "minimital" för Holocaustindustrin, oavsett vad som sker med dödsstatistiken i enskilda läger - de har en lögn att försvara och gör det utan att blinka, förvissade om att käringar av båda könen i västvärlden litar på överhetens dekret om "Förintelsen":

http://www.scrapbookpages.com/poland...tatistics.html

Är allt som står i den där artikeln sant?
Eller bara väl, av dig då, valda avsnitt?

/VV
Citera
2008-04-29, 23:03
  #218
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Är allt som står i den där artikeln sant?
Eller bara väl, av dig då, valda avsnitt?


Vet du vad, Viktor? Allvarligt? Undersök saken själv! Kontakta Majdanekmuséet om du misstror i texten återgivna uppgifter. Det handlar alltså, för att uttrycka det koncist, om "revidering" utan "revisionister"...Myten om Majdanek symboliserar på ett mycket avslöjande sätt myten om Holocausten - en bråkdel av de som vid krigsslutet eller i de första skåderättegångarna påstods ha "mördats" hade i själva verket avlidit. Ingen jude dog i någon "gaskammare". Segrarmakterna överdrev och ljög för att avleda uppmärksamheten från sina egna brott, för att de kunde, och för att hatet mot de besegrade var gränslöst.
Citera
2008-04-30, 08:38
  #219
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Vet du vad, Viktor? Allvarligt? Undersök saken själv!

Tror det räcker med passagen om gaskamrarna.
Blev så förvånad att du skulle bifoga forat med en text om gaskammare.

/VV
Citera
2008-04-30, 09:09
  #220
Avstängd
För över två år sedan mailade jag till gruppen som har hand Holocaust History Project.

Min fråga löd (fäst ingen notis om min usla skrivna engelska ):

Citat:
Has it come to your attention that Tomsz Kranz, Director of Majdaneks Reserach center, has concluded that 78 000 people died in the camp, of which 58 000 where jewish victims? He based his conclusion after studying all availible archival documents. Tomasz Kranz can hardly be critized for being a holocaustdenier.

Svaret jag fick:

Citat:
No, certainly Tomasz Kranz is no denier. Ironically, he comes up with a figure for Jewish deaths at Majdanek only slightly higher than Hilberg
(1961) for the same camp. The real variable seems to have been the number of Soviet deaths there, for which we likely have the Red Army and Soviet
government to thank.

Thank you for your e-mail.

Andrew E. Mathis, Ph.D.

Så vad är egentligen problemet?
Citera
2008-04-30, 09:35
  #221
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stanislav
För över två år sedan mailade jag till gruppen som har hand Holocaust History Project.

Min fråga löd (fäst ingen notis om min usla skrivna engelska ):



Svaret jag fick:



Så vad är egentligen problemet?

Sök på Google vetja med sökordet Majdanek. Jämför sedan dödstalen
Citera
2008-04-30, 09:48
  #222
Medlem
Stanislav:

Se här:

http://www.scrapbookpages.com/Poland...tatistics.html

Majdanek Death Statistics
When the Majdanek death camp was liberated on July 23, 1944, the Soviet Union at first announced to the world that 1.7 million people had been murdered there by the Nazis. By the time that the Nuremberg International Military Tribunal proceedings against the Nazi war criminals began in November 1945, the Soviets had revised this number down to 1.5 million.

In December 2005, the Majdanek Museum announced that Lublin scholar Tomasz Kranz has established that the Nazis murdered 78,000 people at the Majdanek concentration camp. This revision is the culmination of years of research in which the number of deaths at Majdanek has steadily dwindled down to only a fraction of the original estimate by the Soviet liberators.


Tycker du inte att det är konstigt att siffrorna har sjunkit från närmare 2 miljoner till under 100 000 döda men siffran 6 mille består
Citera
2008-04-30, 13:51
  #223
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av micks
Tycker du inte att det är konstigt att siffrorna har sjunkit från närmare 2 miljoner till under 100 000 döda men siffran 6 mille består

Det är därför det finns forskning. Runt sex miljoner står det redan i Hilbergs bok, som har en något lägre dödssiffra än Tomasz Kranz.
Skolla bakåt ett par sidor i tråden, där står precis om det som nu skall återtuggas.
Citera
2014-12-11, 19:23
  #224
Medlem
BlizzardKings avatar
Eric Hunt har gjort en ny film, denna gång om Majdanek. Filmen bör ses av alla och envar och finns att ladda ner i olika format, från HD till mindre upplösning och kan även ses online. Om filmen:

"The Majdanek Gas Chamber Myth debunks the “Gas Chambers Disguised as Shower Rooms” propaganda coup.

Majdanek was the first major concentration camp liberated by the victorious Allies. Upon capture by the Soviet Union, original propaganda claimed that 2 million were murdered in a “factory of death” which included seven homicidal gas chambers.

However, Majdanek was captured largely intact and a large amount of documentation and physical evidence helps to acquit the Germans of the “Gas Chambers disguised as shower rooms” blood libel.

The original, outrageously inflated propaganda death toll has precipitously dropped, and 5 of the 7 originally alleged “homicidal gas chambers” have been admitted to never have served as homicidal gas chambers.

The Majdanek Gas Chamber Myth demolishes the Holocaust exterminationist “Gas Chambers Disguised as Shower Rooms” propaganda hoax and shows how Majdanek is a microcosm of the larger Holocaust Hoax."
[min fetning]

http://holocausthandbooks.com/index.php?page_id=1009
Citera
2014-12-13, 09:36
  #225
Medlem
BlizzardKings avatar
Här finns kartor över Majdanek som påstås visa var krematorier och gaskammare låg 1943. Notera den långa sträckan mellan den påstådda gaskammaren och krematoriet:

http://www.theholocaustexplained.org.../#.VIrUe1WebqI
Citera
2014-12-19, 22:56
  #226
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
Eric Hunt har gjort en ny film, denna gång om Majdanek. Filmen bör ses av alla och envar och finns att ladda ner i olika format, från HD till mindre upplösning och kan även ses online. Om filmen:

"The Majdanek Gas Chamber Myth debunks the “Gas Chambers Disguised as Shower Rooms” propaganda coup.

Majdanek was the first major concentration camp liberated by the victorious Allies. Upon capture by the Soviet Union, original propaganda claimed that 2 million were murdered in a “factory of death” which included seven homicidal gas chambers.

However, Majdanek was captured largely intact and a large amount of documentation and physical evidence helps to acquit the Germans of the “Gas Chambers disguised as shower rooms” blood libel.

The original, outrageously inflated propaganda death toll has precipitously dropped, and 5 of the 7 originally alleged “homicidal gas chambers” have been admitted to never have served as homicidal gas chambers.

The Majdanek Gas Chamber Myth demolishes the Holocaust exterminationist “Gas Chambers Disguised as Shower Rooms” propaganda hoax and shows how Majdanek is a microcosm of the larger Holocaust Hoax."
[min fetning]

http://holocausthandbooks.com/index.php?page_id=1009
Märkligt att inga VV:are och d00rkeyare rapporterar om bevis här?
Citera
2018-06-01, 16:06
  #227
Medlem
Arbetarbroders avatar
Den lata guiden till Majdanek:
"The Gas Chamber Myth":
https://www.youtube.com/watch?v=ATMqauoTskI

Från 2 Miljoner, till 1.5 miljoner efter Nürnberg
1991 skrevs siffran ner till 360.000
1992 ner till 235.000
1998 ner till 42.000
2005 så höjdes det rejält och landade på hela 78.000

Den officiella siffran på det magiska 6 MILLION JEWS är dock oförändrad.
Och inga gasades till döds. Dokumentären är bra, speciellt för de som är troende har jag märkt, den visar hur de tydligt bedriver en propaganda och att vinnaren skriver historien har nog aldrig varit så tydligt.

Rejäl skillnad på 2 miljoner och 78.000 måste jag säga.
EDIT: vilken vidrig lögn
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback