• 1
  • 2
2011-11-27, 04:25
Medlem
Ska börja plugga i umeå på höst och kommer att vara där 5 år. Och tänker köpa en A4 1,8. Fast jag är lite osäker på om jag kommer att ha råd med den. bensin, service, försäkring, skatt, ev reparationer, ev parkering.

Det är inte så att jag kommer att köra med den jätte ofta eller att jag MÅSTE ha en bil. Det finns gott om bussar här i norrland men jag vill ändå ha en bil för bekvämlighetens skull. jag tänkte ha den när jag ska åka till en annan stad där morsan bor.

mina inkomster:
8000 CSN
2000 privat källa

Ni studenter? Har ni råd med en bil? klarar ni er bra?
Citera
2011-11-27, 04:33
Medlem
Jag pluggar på högskola, och äger en "snabbare" bil som är värderad till runt 80'.
Försäkringen på den är inte billig, och heller inte bensinen då jag kör på V-power för det mesta.

Men visst har jag råd, men det handlar mer om mina prioriteringar än nåt annat. Vissa studenter väljer att lägga pengarna på sprit, jag väljer att lägga de på bilen

Och då kan jag även tillägga att jag kör ca 1500mil/år...
Citera
2011-11-27, 04:49
Medlem
Är dina intäkter brutto eller netto?
Citera
2011-11-27, 04:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik32
Jag pluggar på högskola, och äger en "snabbare" bil som är värderad till runt 80'.
Försäkringen på den är inte billig, och heller inte bensinen då jag kör på V-power för det mesta.

Men visst har jag råd, men det handlar mer om mina prioriteringar än nåt annat. Vissa studenter väljer att lägga pengarna på sprit, jag väljer att lägga de på bilen

Och då kan jag även tillägga att jag kör ca 1500mil/år...

Ja det är ju viktigt med prioteringar. hellre vara lite lyxig än att frysa och vänta utanför busshallen i 1 timme.
good point med alkoholen då jag är nykterist. Sparar massor pga just nu jämfört med kompisar.
Citera
2011-11-27, 05:38
Medlem
EvilTouchs avatar
Absolut, det beror som sagt på hur man prioriterar.