Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-11-27, 02:11
  #1
Medlem
Tja har nu gjort om mitt vardagsrum till ett gigantiskt odlingsrum.
Ytan jag har tänkt odla på är 600*140 med 600 w plus Adjust a wing * 4.
Och ett Secret Jardin tält 240*120 med 2* 600 w Adjust a wing. Dom
här två ytorna är tänkt att använda till blommning teknik rullande SOG i 3.6 L krukor.
Det får plats 40 krukor på varje rad i 6 meters hemma byggda odlingsrummet hade tänkt köra
totalt 8 rader. I 240*120 får det plats 14 krukor på varje rad kör oxå 8 rader där, så totalt
blir det 432 krukor i blom där jag hade tänkt o skörda en rad då varje vecka från en 8 veckors strain
(Jack herrer)
Har även ett Veggtält på 120*120 där jag har 5 mammor som står i 50 liters baljor från IKEA haha.
Som jag kommer klippa en gång i veckan och sätta dom i såna här x-steam nutriculture (se bild)http://imageshack.us/photo/my-images...1thickbox.jpg/ vilket kan hålla 36 stycken sticklingar per balja har 3 st baljor vilket blir 108 sticklingar i veckan. Ja ni fattar proceduren kommer köra med bevattnings system till blomrummen resten kommer jag vattna för hand kommer även köra med Co2 medium cocos och näring plagron. Ungefär hur mycket kan jag räkna att få ut per rad alltså 54 3.6 L krukor. 10 - 15 Gram per kruka torkat.?!?

Tack på förhand
Citera
2011-11-27, 10:05
  #2
Medlem
fy satan kommer lukta rätt bra tror jag
Citera
2011-11-27, 10:24
  #3
Avstängd
Amoamos avatar
Jag kör också ett Jardin-tält som är 240*120.
2 stycken 600w blev lite för mycket, fläktarna stod på fullt och tältet var uppsvullet som en ballong.
bytte ner till 2st 400w istället och nu står allt rätt till.
14 krukor är också vad jag har i mitt tält.

http://www.hydrogarden.se/Hydrosyste...one-pot-system

och nu när jag har 5 veckor kvar tills skörd så känns det som att det kommer bli 12 stycken nästa gång
Citera
2011-11-27, 10:25
  #4
Avstängd
Amoamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BLAM
fy satan kommer lukta rätt bra tror jag

kolfilter =)
Citera
2011-11-29, 15:43
  #5
Medlem
professor_knass avatar
Jag hade rekommenderat större krukor.

För en sådär stor odling skulle jag också rekommendera att du skaffar någon slags klippningsmasking. Finns flera helt olika sorters i olika prisklasser.
Citera
2011-11-29, 21:35
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av professor_knas
Jag hade rekommenderat större krukor.

För en sådär stor odling skulle jag också rekommendera att du skaffar någon slags klippningsmasking. Finns flera helt olika sorters i olika prisklasser.

Varför större krukor? 3.6 duger fin fint njaee gillar att trimma själv det är kärlek på hög nivå
Citera
2011-11-29, 22:00
  #7
Medlem
professor_knass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forthebettergood
Varför större krukor? 3.6 duger fin fint njaee gillar att trimma själv det är kärlek på hög nivå

Jag såg inte att du hade cocos som medium. Jag har själv experimenterat med stora och små krukor och märkte att den totala skörden per kvm inte blev så mycket större när jag körde många små krukor, däremot blev det ett jävla arbete. Men som sagt, jag såg inte att du körde cocos, jag har läst att större kruka inte gör någon större skillnad då.
Citera
2011-11-30, 19:57
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av professor_knas
Jag såg inte att du hade cocos som medium. Jag har själv experimenterat med stora och små krukor och märkte att den totala skörden per kvm inte blev så mycket större när jag körde många små krukor, däremot blev det ett jävla arbete. Men som sagt, jag såg inte att du körde cocos, jag har läst att större kruka inte gör någon större skillnad då.

Jag kommer köra automatiskt bevattningssystem så det är bara tanken att hålla reda på hoppas jag hahah. Men hur mycket kan man få ut per kruka torkat 10 - 20? Ingen som vet?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback