Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-11-27, 01:54
  #1
Medlem
Cameltotems avatar
Hej

Nu är det så här att jag vill spela ett riktigt grymt bilspel men som vi alla veta så har dom slutat upphört på PC...

Så problemet är Forza 4 eller Gran turismo 5?

Jag vill gärna köra online så jag kommer behöva köpa xboxlive, 15meters lång internetkabel (500kr)

Dock... så är Forza 4 mycket roligare en GT5 (vad jag har hört) plus att jag inte gillar ps3 lilla kontroll, obekväm är bara förnamnet.

Så ett riktigt jobbigt dilemma vad jag vill ha från er är något som övertygar mig att välja ett av alternativen
Citera
2011-11-27, 05:52
  #2
Medlem
Pastor-Fahlbergs avatar
Vänta nu... Du gillar inte PS3's handkontroller och du har hört att Forza är roligare? Då är det väl inget svårt val? 500kr som du har räknat med blir det inte heller. XBOX Live kostar 69kr/månaden eller 199kr/3 månader, finns även billiga koder att köpa på internet! En UTP-kabel kostar på Kjell & Company 179kr för 15 meter medan en skärmad FTP-kabel kostar 229kr för samma längd.

Spelar själv Forza på min box, riktigt kul spel! Har inte spelat GT5 men Forza ska tydligen vara överlägsen i körkänsla och även ha finare grafik med mer detaljerade bilar, för att inte tala om ljudet. Nackdelen kan väl vara att det är ett snålt utbud med rattar till XBOX och de som finns är antingen plastiga och utan Force Feedback eller grymt bra till ett grymt högt pris (Syftar på Fanatec's produkter).

Som alltid med bilspel kan de bli lite långdragna när man bara nöter single player mot den halvdumma AI:n, men det väger onlineläget upp.

Det jag menade med allt det här rabblet var att du borde satsa på Forza.
Citera
2011-11-27, 06:01
  #3
Medlem
big.spenders avatar
eller så slutar du upp med ditt snåleri och köper båda två, till ps3 givetvis då det är bättre än xbox. rest my case.
Citera
2011-11-27, 08:19
  #4
Medlem
Pastor-Fahlbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av big.spender
eller så slutar du upp med ditt snåleri och köper båda två, till ps3 givetvis då det är bättre än xbox. rest my case.
Nu är det så att Forza bara finns till XBOX och GT5 bara finns till PS3.
Citera
2011-11-27, 12:08
  #5
Medlem
Cameltotems avatar
Jag får ta och tacka för ditt inlägg pastor-fahlberg!

Det blir och köpa forza 4 kanske vi ses ute på banan
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback