Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2015-05-08, 15:08
  #49
Medlem
Ghost.B.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soxi
Det är ingen som tvingat dig att lira multiplayer. Det finns oberäknerligt många singelplayer based spel som håller måttet. Att de har en liten multiplayerdel är bara ett plus i kanten. Jag har aldrig sett att det påverkar negativt.

Förutom att det kostar tid och pengar att ta fram sp/mp. Det är ju ingen som vill spela kampanjen på Battlefield 3 så de hade kunnat lagt mer resurser på multiplayer om de skippat singleplayer. Kanske hade spelet varit bättre och mindre buggat vid release då. Att bara kräma in multiplayer i ett singleplayerspel (eller tvärt om) brukar sällan leda till något bra. Oftast bara ett pinsamt försök man kommit på i slutet.
Citera
2015-05-08, 15:16
  #50
Medlem
Det var längesedan man fängslades i ett singleplayerspel med story och allt sånt..
Tror helt enkelt man blivit multiplayerskadad:
- Det skall gå fort, det skall fragas och scoras och klickas 250 gånger per minut.
Det ger helt enkelt högre spikes av adrenalin och dopamin vilket gjort mig "numb" mot singleplayer tror ja
Citera
2015-05-08, 17:46
  #51
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Jag föredrar t.ex. en Skyrim värld eller Fallout 3 värld över en WoW värld där det är så mycket folk.
Citera
2015-05-09, 11:08
  #52
Medlem
Soxis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghost.B.C
Förutom att det kostar tid och pengar att ta fram sp/mp. Det är ju ingen som vill spela kampanjen på Battlefield 3 så de hade kunnat lagt mer resurser på multiplayer om de skippat singleplayer. Kanske hade spelet varit bättre och mindre buggat vid release då. Att bara kräma in multiplayer i ett singleplayerspel (eller tvärt om) brukar sällan leda till något bra. Oftast bara ett pinsamt försök man kommit på i slutet.

Det har du rätt i, sen finns det alltid några som vill spela SP. Oerhört många skulle klaga om de hade tagit bort campaign i nästa spel. "Betala jag 600-spänn för att bara spela online!?!?!?" Jag tycker personligen det är bättre med en dålig SP och en bra multiplayer efter patch. Det blir matigt.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback