Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-11-26, 21:53
  #1
Avstängd
Hej! Jag kan ingenting om datorer och undrar vad som menas med att ett spel är prestanda krävande?
/ Tacksam för svar
Citera
2011-11-26, 21:54
  #2
Medlem
crewzs avatar
Du vet alltså inte vad prestanda innebär?

Prestanda är alltså vad din dator klarar av.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Prestanda
Citera
2011-11-26, 22:29
  #3
Medlem
I min mening är det bara ett uttryck som pretentiösa gamers använder för att verka viktiga.

Det är inget man behöver bry sig om.
Citera
2011-11-26, 22:34
  #4
Medlem
Bruc3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaninKanin
I min mening är det bara ett uttryck som pretentiösa gamers använder för att verka viktiga.

Det är inget man behöver bry sig om.


Not sure if trolling or just stupid...



För att spela ett "prestandaspel" så behöver du produkter som levererar. Försök köra låt säga..BF3(referens spel) med ett gammalt grafikkort från -98
Citera
2011-11-26, 22:48
  #5
Avstängd
Grejen är det att jag funderar på att köpa en dator med ett gt 520. Det står att det är ett klass 4 grafikkort som klarar spel men bara de som inte är prestanda krävande. Finns det spel som inte är prestanda krävande alls eller?
Citera
2011-11-27, 00:39
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krokigbanan
Grejen är det att jag funderar på att köpa en dator med ett gt 520. Det står att det är ett klass 4 grafikkort som klarar spel men bara de som inte är prestanda krävande. Finns det spel som inte är prestanda krävande alls eller?

Först och främst, vilka spel hade du tänkt spela?
Citera
2011-11-27, 19:27
  #7
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Puckad-
Först och främst, vilka spel hade du tänkt spela?

Diablo 3, Skyrim och Minecraft
Citera
2011-11-27, 20:46
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krokigbanan
Diablo 3, Skyrim och Minecraft

hmm, jag vet inte om någon info om hur krävande diablo 3 kommer att vara finns, men risken är att det kommer att kräva en del. Skyrim har jag hört många säga är prestandakrävande, men min laptop för 5000 klarar det på high (finns low, medium, high och ultra) utan lagg alls. Minecraft är inte särskilt krävande alls.

Mitt grafikkort är dock NVIDIA GeForce GT 540, så det är väl lite nyare än det du tänkte skaffa....
Citera
2011-11-28, 16:37
  #9
Medlem
Ghost-Divisions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av subsanity
hmm, jag vet inte om någon info om hur krävande diablo 3 kommer att vara finns, men risken är att det kommer att kräva en del. Skyrim har jag hört många säga är prestandakrävande, men min laptop för 5000 klarar det på high (finns low, medium, high och ultra) utan lagg alls. Minecraft är inte särskilt krävande alls.

Mitt grafikkort är dock NVIDIA GeForce GT 540, så det är väl lite nyare än det du tänkte skaffa....
Om du kör på high så har du troligtvis ganska dålig fps.

Räkna med att kunna köra skyrim på low med ett gt520. Dock lär det inte flyta så bra även på low.
Är det en stationär eller bärbar dator? gt
Citera
2011-11-28, 16:46
  #10
Moderator
Snuffelbutts avatar
Spel > Spelrelaterat

//Mod
Citera
2011-11-28, 16:48
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghost-Division
Om du kör på high så har du troligtvis ganska dålig fps.

Vad skulle det spela för roll? Det ser ju bra ut. Och laggar inte. Vad mer kan jag kräva?
Citera
2011-11-28, 20:04
  #12
Medlem
Ghost-Divisions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av subsanity
Vad skulle det spela för roll? Det ser ju bra ut. Och laggar inte. Vad mer kan jag kräva?
När du säger att det fungerar på high så kanske du har 20-30 fps vilket enligt många är för lite och då tror någon att det flyter bra när det egentligen inte gör det.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback