Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-11-26, 18:14
  #1
Medlem
SkitAnonyms avatar
Hittade den här videon på en kille som försöker spränga en bil utanför en bank.
Runtom befinner sig barn och andra civila. De har ingen aning att han ska spränga bilen och har inte fått någon förvarning.

Sprängdådet misslyckades och han fick sig själv en liten smäll. Explosionen gick av på fel sätt och för tidigt. Men verkade inte bli allvarligt skadad.

Han nämnde inför kameran strax innan att han skulle "få bilen att försvinna" när en bankdirektör(?) gick utanför banken.

http://www.liveleak.com/view?i=a24_1322275507


Det är väl med största sannolikhet att klassa som terrorism? Att försöka spränga en bil på en gata mitt bland folk och att använda en så stor sprängkraft att bilen ska "försvinna"?

Vad som är anmärkningsvärt är att killen verkar inte ha någon som helst tanke på att detta kan skada andra människor i närheten. Han gör det bara som "en liten grej". Någon som får samma uppfattning?

Eller har jag missuppfattat situationen? Han kanske inte försöker spränga bilen i småbitar, utan endast använda en "liten sprängning" och låta bilen brinna upp sedan?

Vet någon om den här killen och kameramannen tillhör någon extrem vänstergruppering?
Jag trycker på länken som är angiven i beskrivningen på videon, men jag kommer bara till en nyhetssida där det står om något val.

Mer information efterlyses alltså
__________________
Senast redigerad av SkitAnonym 2011-11-26 kl. 18:19.
Citera
2011-11-26, 20:14
  #2
Medlem
4168s avatar
Wtf såg ut som han sprängdes. Men vilken dum jävla horunge som gör det bland andra människor.
Citera
2011-11-26, 20:44
  #3
Medlem
mikxs avatar
http://www.nzherald.co.nz/nz/news/ar...ectid=10768881

Han arbetade tydligen tidigare på en bank för jordbrukare, och var själv jordbrukare.
Han ville protestera mot någon sorts lån banken har gett till jordbrukare som ska vara
´orsaken till alla problem´.

Citat:
He claimed that "fractional reserve lending is the root of all our problems"
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback