Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-11-26, 16:37
  #1
Medlem
Hej FB!
Jag fick stilnoct utskrivet då inga andra mediciner jag provat mot sömn hjälper.

Jag tog en stilnoct och gick och la mig, 2-3 timmar senare mtt i natte vaknade jag, och hade då fruktansvärda hallucinationer. Såg små människor som kröp på min arm, lampan i fönstret rörde på sig, en ängel svävade i taket, folk kom ut ur min spegel. Såg även ett tjockt dimmoln som låg låg över rummet. Allt kändes lixom ''blurrigt''. Det kändes som att vara i en jävla skräckfilm.
Min kompis fick lugna ner mig då jag hade sträckt ut handen och försökt känna på det jag såg och även börjat gråta för det kom ut människor ut mon spegel.

Jag har tagit stilnoct 2 gånger förut men detta var definitivt den sista!

Någon med liknande upplevelse?
Citera
2011-11-26, 16:41
  #2
Medlem
MadDog76s avatar
brukade ta stilnoct tillsammans med Xtc förrut... Man blev hur skev som helst..

Men har aldrig fått det av bara Stilnoct..

Jag å mina polare brukade kalla dem för x-nings tabletter för man gick ungefär som man gör på en båt som gungar...
Citera
2011-11-26, 16:44
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadDog76
brukade ta stilnoct tillsammans med Xtc förrut... Man blev hur skev som helst..

Men har aldrig fått det av bara Stilnoct..

Jag å mina polare brukade kalla dem för x-nings tabletter för man gick ungefär som man gör på en båt som gungar...

Haha ja precis.
Allt känns ju ''bra'' när man ligger ner, så fort man reser sig så kan man typ inte gå ordentligt.
När jag reste mig kändes det som sängen svävade.
Hur som helst så vart det skit obehagligt
Citera
2011-11-26, 17:06
  #4
Medlem
snyggturbans avatar
Ja det är vanligt. Kanske inte alltid att man vaknar av det men typ. Framförallt om man tar tabletterna utan att gå och lägga sig. Då får man se ett och annat.
Citera
2011-11-26, 17:09
  #5
Medlem
Bredsjo-Antes avatar
Inget märkligt. Stilnoctrus är sjukt underbart och fullständigt beroendeframkallande. Tyvärr.
Citera
2011-11-26, 17:31
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bredsjo-Ante
Inget märkligt. Stilnoctrus är sjukt underbart och fullständigt beroendeframkallande. Tyvärr.

Inte för mig, uppenbarligen.
Jag tyckte det va sjukt obehagligt.
Då röker jag hellre lite grönt och är i himlen istället
Stilnoct var för mig helvetet ..
Citera
2011-11-26, 18:24
  #7
Medlem
George-in-tha-Bushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sajaa
Hej FB!
Jag fick stilnoct utskrivet då inga andra mediciner jag provat mot sömn hjälper.

Jag tog en stilnoct och gick och la mig, 2-3 timmar senare mtt i natte vaknade jag, och hade då fruktansvärda hallucinationer. Såg små människor som kröp på min arm, lampan i fönstret rörde på sig, en ängel svävade i taket, folk kom ut ur min spegel. Såg även ett tjockt dimmoln som låg låg över rummet. Allt kändes lixom ''blurrigt''. Det kändes som att vara i en jävla skräckfilm.
Min kompis fick lugna ner mig då jag hade sträckt ut handen och försökt känna på det jag såg och även börjat gråta för det kom ut människor ut mon spegel.

Jag har tagit stilnoct 2 gånger förut men detta var definitivt den sista!

Någon med liknande upplevelse?

Å herregud... 2-3 riktiga skräckupplevelser. Flera polare som har floppat totalt. Läskig medicin. Den borde förbjudas. Finns så mkt annat bättre flödder/sömntabb
Citera
2011-11-26, 18:59
  #8
Medlem
MadDog76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sajaa
Haha ja precis.
Allt känns ju ''bra'' när man ligger ner, så fort man reser sig så kan man typ inte gå ordentligt.
När jag reste mig kändes det som sängen svävade.
Hur som helst så vart det skit obehagligt


förstår vad du menar..

Första gången jag tog syra så trodde jag att jag kunde tala med alla ljusen i lägenheten och när dem slocknade trodde jag att dem dog så jag satt å vaktade alla ljusen med en stor kökskniv.. Va ingen kul tripp för mig eller mitt sällskap.. tog 6 år innan jag testade igen...
Citera
2011-11-26, 19:00
  #9
Medlem
MadDog76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av George-in-tha-Bush
Å herregud... 2-3 riktiga skräckupplevelser. Flera polare som har floppat totalt. Läskig medicin. Den borde förbjudas. Finns så mkt annat bättre flödder/sömntabb

+1

fast jag håller inte med om att dem bör förbjudas...
Citera
2011-11-26, 19:16
  #10
Medlem
MadDog76s avatar
BTW vad för sömn problem har du ??

Sitter tyvärr i samma båt

Dock får jag inget sådan utskrivet då sjukhuset är medvetna om mitt flöddrande,,

Jag har bytt mellan lite olika men för tillfället äter jag 50mg Propavan per natt..
Citera
2011-11-26, 20:29
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadDog76
förstår vad du menar..

Första gången jag tog syra så trodde jag att jag kunde tala med alla ljusen i lägenheten och när dem slocknade trodde jag att dem dog så jag satt å vaktade alla ljusen med en stor kökskniv.. Va ingen kul tripp för mig eller mitt sällskap.. tog 6 år innan jag testade igen...

Haha fan vad läskigt.
Inte meningen att ''haha'', men hade man sett sig själv just då på film eller nått hade man nog skrattat
Citera
2011-11-26, 20:36
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadDog76
BTW vad för sömn problem har du ??

Sitter tyvärr i samma båt

Dock får jag inget sådan utskrivet då sjukhuset är medvetna om mitt flöddrande,,

Jag har bytt mellan lite olika men för tillfället äter jag 50mg Propavan per natt..

Jag har grava sömnstörningar, kan typ inte sova alls.
När jag väl somnar så sover jag i dygnsvis.
Jag är borderline men ska utredas för bipolär nu.
Jag har vissa små perioder på någon vecka eller så där jag t ex inte sover alls.
Jag blir knäpp!
Tar dom dock endast vid behov, men ska fråga läkaren om jag kan få prova något annat.
Propavan har jag provat men klarar inte av dom, kryper i hela kroppen
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback