2011-11-24, 18:50
Medlem
JolleVonKungs avatar
Hejsan. Ja som rubriken säger så köpte jag mig en tv på Eliganten förra veckan och fick hem deras tidning nu i veckan och såg att dom har 22% reda på just den tv:n. Så min fråga till er, kan jag lämna tillbaka den och köpa den igen? Har öppet köp i 30 dagar. Om det inte går, kan jag lämna tillbaka den där, få pengarna tillbaka och åka till ett annat Elgiganten?

/J
Citera
2011-11-24, 18:56
Medlem
KallePaHedens avatar
Du kan nog lösa det där på nåt sätt. Var en annan tråd idag med samma problem, men hos mediamarkt. Kolla in om du hittar nåt av värde i den tråden: https://www.flashback.org/t1723156

MVH
Citera
2011-11-24, 18:57
Medlem
Krille.the.Pettersons avatar
Har du 30dagars öppet köp är det väl inget att snacka om. Bör ju räcka med att gå dit med kvittot och be om mellanskillnaden.
Det givet om det inte bara gäller vid obruten förpackning för jag antar att du öppnat kartongen och använt tvn?
Citera
2011-11-24, 19:27
Medlem
JolleVonKungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krille.the.Petterson
Har du 30dagars öppet köp är det väl inget att snacka om. Bör ju räcka med att gå dit med kvittot och be om mellanskillnaden.
Det givet om det inte bara gäller vid obruten förpackning för jag antar att du öppnat kartongen och använt tvn?

Öppnat den, och kollade så att den funkade. Ska flytta snart, så ville kolla så att den funkade innan garantin tog slut
Citera
2011-11-24, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JolleVonKung
Öppnat den, och kollade så att den funkade. Ska flytta snart, så ville kolla så att den funkade innan garantin tog slut

Det är bara gå dit med kvitto och prata med dem då dem har öppet köp så kommer dem ge dig mellanskillnaden! lycka till
Citera
2011-11-24, 19:53
Medlem
hataallas avatar
Som det redan står i tråden så är det bara att ta med kvittot till butiken. El-giganten har 30 dagars prisgaranti som innebär att om de sänker priset inom 30 dagar så får du mellanskillnaden tillbaka.
Citera
2011-11-24, 20:48
Medlem
Gå dit och säg det du skrev här i tråden. Du kommer att få pengarna så länge du snackar bra och med rätt person. Kan lika väl hända att personalen inte är så villig att ge dig mellanskillnaden om dom inte tycker det är lämpligt. Men eftersom deras prisgaranti räcker 30 dagar ska du kunna gå dit och få pengar, men om dom inte vill ge ut kontanter till dig kan du lämna tillbaka den och köpa den igen någon annanstans. Det finns snuskigt bra dealer på Mediamarkt Stockholm Gallerian nu.
Citera
2011-11-25, 23:50
Medlem
Spelar inte roll vem du än pratar med på Elgiganten. Så länge du kan visa upp id-handling så kan dom ta fram ditt kvitto och se köp datum, och stämmer det överens med att det är inom 30dagar så löser dom det. Fixar dom inte det, så ska du få be att få prata med varuhuschefen eller avdelningsledaren. Lycka till!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback