Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2015-04-08, 16:13
  #109
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kAb00M
Perfekt träffat, haha!

Bosse nämner alltid den spelaren som är liksom beyond doubt är typ bäst på plan/i världen och har då alltid hittat något fantastiskt med den här spelaren som han utgår från att ingen annan har förstått.

Så jävla dum gubbe.
Citera
2015-04-08, 17:07
  #110
Avstängd
speedi-s avatar
Har ni tänkt på att han alltid säger Christian Erikson om dansken i Spurs. Alla superlativ över den spelaren också, självklart är han ju bland toppspelarna i Spurs och Bosse tror att ingen noterat honom.

"Ja men jag gillar ju den här Christan Erikson. Får han bara bollen rättvänd så kan det hända grejer för Tottenham"

Det blandat med hans "MMMMMMM" när han är expertkommentator. Exempel: Gerrard vänder sida med en perfekt krossboll och kommentatorn säger inget, utan man hör bara Bosse säga "MMMMM".

Eller hans skratt när någon gör nåt snyggt. Vill minnas att när van Persie slog in volleyn mot Aston Villa på pass från Rooney så skrattade han bara högt i 30 sekunder i sträck.
Citera
2015-04-08, 17:16
  #111
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedi-
Har ni tänkt på att han alltid säger Christian Erikson om dansken i Spurs. Alla superlativ över den spelaren också, självklart är han ju bland toppspelarna i Spurs och Bosse tror att ingen noterat honom.

"Ja men jag gillar ju den här Christan Erikson. Får han bara bollen rättvänd så kan det hända grejer för Tottenham"

Det blandat med hans "MMMMMMM" när han är expertkommentator. Exempel: Gerrard vänder sida med en perfekt krossboll och kommentatorn säger inget, utan man hör bara Bosse säga "MMMMM".

Eller hans skratt när någon gör nåt snyggt. Vill minnas att när van Persie slog in volleyn mot Aston Villa på pass från Rooney så skrattade han bara högt i 30 sekunder i sträck.

Han börjar ju dock alltid sina sådana meningar med "nej men..."

Men ja, han uttalar väl allt möjligt lite fel.

Benna John om Benayoun är ju en klassiker.
Citera
2017-02-26, 19:32
  #112
Medlem
Storfetdases avatar
United vann precis ligacupen och idiotjäveln börjar prata om Zlatan. Tack gode gud att jag inte betalar för viasat längre.
Citera
2017-02-26, 20:04
  #113
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storfetdase
United vann precis ligacupen och idiotjäveln börjar prata om Zlatan. Tack gode gud att jag inte betalar för viasat längre.
Den här gången är det befogat?
Citera
2017-02-27, 07:55
  #114
Medlem
BarryHeros avatar
Ironiskt att så många här gör sig roliga över att han uttalar namn fel, när de flesta själva inte uttalar hans namn korrekt.

Han heter Bosse PETERsson. Inte PETTERsson eller PETTERson (som i trådtiteln).

Jag gillar honom som expert.
Citera
2023-02-08, 12:35
  #115
Medlem
snillet_1s avatar
Bosse Petersson om förlusten av sin dotter:

https://www.aftonbladet.se/sportblad...e-dod-i-cancer
Citera
2023-02-14, 21:57
  #116
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Bosse Petersson om förlusten av sin dotter:

https://www.aftonbladet.se/sportblad...e-dod-i-cancer
Jag saknar Bosse Petterson i rutan. Maken till rolig pajas har man ju sällan sett, men låt honom nu sörja i fred.
__________________
Senast redigerad av Rimbert 2023-02-14 kl. 22:00.
Citera
2023-02-14, 22:36
  #117
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Jag saknar Bosse Petterson i rutan. Maken till rolig pajas har man ju sällan sett, men låt honom nu sörja i fred.
Om han velat sörja i fred så hade han inte gått ut och pratat om det i skvallerpressen.

Bosse fick mycket skit under sin tid i tvrutan. Till viss del befogad men ingen är perfekt. Tyckte han var helt ok att lyssna på. Bjöd på en del roliga stunder som när han fick blackout och blev helt stum ett tag. Eller bästa var tjafset med Sladjan.
Citera
2023-02-15, 00:33
  #118
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Bosse Petersson om förlusten av sin dotter:

https://www.aftonbladet.se/sportblad...e-dod-i-cancer

Har inte läst din länk.

Jag uppskattade verkligen Ezzelinos mycket kritiska inlägg om Bosse (om det var i den här tråden eller i en annan minns jag inte) men samtidigt uppskattar jag också Bosse. Jag tycker att han verkar vara genuin, han tror på ett visst sätt att spela och jag tycker att han har helt rätt i att Sverige inte ska känna sig det minsta underlägsna t.ex Holland vad det gäller att spela fotboll. Vi behöver skärpa till oss, och vinna ett VM-guld innan de där överspända orangea jävlarna gör det, vi borde stå över dem. Och det handlar nog mycket om hur vi utbildar de unga spelarna, dvs kultur, förutsättningarna har vi! Kanske är inte Bosse rätt man att ta stor plats i utbildandet av spelarna, men intentionerna han har är de rätta.

Jag tyckte att Bosse imponerade en gång när han i Eurotalk skarpt ifrågasatte den sittande förbundskaptenen Hamrén, trots att han i grunden var positiv till samme Hamrén, medan andra som i grunden var starkt negativt inställda till Hamrén satt tysta i samma soffa. Bosse har integritet och ett välvilligt hjärta, jag tror att han gjort mycket bra för svensk fotboll i det lilla.
I den där kontroversen med Sladjan, som jag misstänker gjorde att Bosse förlorade jobbet, var det omöjligt för mig att ta Sladjans sida, det var verkligen äckligt att se hur Sladjan betedde sig, och Bosse kom ur det med hedern i behåll. Jag tror att Bosse fortsatt arbeta med sitt projekt "ViLirare", och bland annat gett ut en podcast, efter detta, med ambitionen att hjälpa den svenska fotbollen.

Så jag unnar verkligen inte Bosse en sådan sorg, utan önskar honom det bästa!
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback