• 1
  • 2
2011-11-24, 16:57
Medlem
Granfotters avatar
Hej.
Igår eftermiddag när jag knallade hem från universitetet såg jag två stycken ljus som svepte över himlen, mycket symmetriskt, under en lång tid.
Jag undrar nu ifall någon sett dessa ljus och kan tala om för mig vad det var för något?

För de som är lite hemma här i trakterna så promenerade jag alltså från universitetet och upp mot Vänortsvägen, lysena såg ut att befinna sig någonstans ovanför bygget av serverhallen, typ.

Tack!
Citera
2011-11-24, 20:37
Medlem
Qleos avatar
Media Markt har haft två strålkastare utanför sin butik i samband med invigningen, det var förmodligen dessa ljus du såg.

Case Closed.
Citera
2011-11-24, 21:03
Medlem
Bukfetmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granfotter
Hej.
Igår eftermiddag när jag knallade
såg jag två stycken
mycket symmetriskt
Jag undrar nu
och kan tala om

För de som är lite
alltså från universitetet och upp mot Vänortsvägen
typ.

Tack!

Ja?

Ja du Grankotter, nu är det ju på det viset att frågan om ljusfenomen har varit uppe till diskussion tidigare. Eller hur? Hej Basalorum! Jag har då tvingats gå in i trådarna och förklarat att det inte rör sig om "små gröna män". Det vet du väl redan vid det här laget? Eller hur?

Ja!

Jag kan också meddela att det inte heller rör sig om filminspelningar som tidigare antytts av andra registrerade användare. Hej Basalorum! Om man läser mellan raderna i din beskrivning så framgår det att du inte tagit del av bulletiner i dagspress eller särskilda meddelanden från Länsstyrelsen i ditt närområde. Eller hur? Hur kan du då uttala dig så in i bomben bestämt om vad du såg? Eller hur? Förekomsten av ljusfenomen meddelas alltid i förväg för att undvika att nyfikna samlas och för att undvika skador på känslig och dyrbar utrustning som kan fördärvas av att folk trängs med varandra i området där de står uppställda. Eller hur? Hej Basalorum!

Ja! Hej Basalorum!

Ljuset du såg har bestämt en naturlig förklaring och denna förklaring kommer att meddelas när utredningen är färdig. Om du ger dig till tåls så kommer du att få veta vad som orsakade ljusfenomenet. Det hoppas jag att du förstår. Hej Basalorum!

Ja!

Dina övriga påståenden tänker jag inte kommentera eftersom de är så in i bomben befängda att ingen kan ta dem på allvar. Eller hur?

Ja!
Citera
2011-11-25, 00:08
Medlem
Reggaemans avatar
Borde inte den här tråden ligga i paranormala fenomen?
Citera
2011-11-25, 00:34
Medlem
Bukfetmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman

Ja?

Nej för fasiken! Trådar om upplevda ljusfenomen brukar tas i detta forum! Eller hur? Hej Basalorum! Nu vet jag inte om du följt mig i de trådar om ljusfenomen som tidigare förekommit här, men du ska veta att jag har alltid givit en bra förklaring till de ljusfenomen som trådmakarna tror sig ha upplevt.

Ja! Hej Basalorum!

Ofta är man en aning för snabb att koppla de upplevda ljusfenomenen till rymdfarkoster och utomjordingar. Eller hur? Jag brukar då gå in i tråden och hänvisa till andra förklaringar. Håller du inte med om det? Ofta är det så att man inte vill ge sig till tåls och se om dagspressen kan komma med någonting matnyttigt så att man får kött på benen innan man postar om det man tror att man upplevt. Eller hur? Hej Basalorum!

Ja!

Bara för att du drar parallellen till varelser från yttre rymden så fort någon postar om ett upplevt ljusfenomen i skyn så kanske inte alla registrerade användare gör det. Eller hur? Hej Basalorum!

Ja!

Nej, tråden stannar här tills vi fått en naturlig förklaring på de ljusfenomen som trådmakaren tror sig ha upplevt, och som jag i detalj har beskrivit i tråden. Hej Basalorum! Om du är missnöjd med mitt beslut så är du välkommen att kontakta mig via PM eller dra saken inför berörd moderator.

Ja!
Citera
2011-11-26, 15:44
Medlem
IkaGlens avatar
Vad är ditt egentliga problem bukfetma? För helt hundra kan du ju inte vara hur mkt du än tror det själv?
Hej basalorum står det i alla dina inlägg på fb titt som tätt.

Och uppbygnaden av alla dina inlägg ser exakt likadana ut.

Ja.

en massa osammanhängande text.

ja.

ännu mer text och en helvetes massa hej basalorum.

OT: Ljusen bör vara de två strålkastarna från MM som nån svarade här.
Citera
2011-11-26, 16:42
Medlem
Superkaninens avatar
Citat:
Hej.
Igår eftermiddag när jag knallade hem från universitetet såg jag två stycken ljus som svepte över himlen, mycket symmetriskt, under en lång tid.
Jag undrar nu ifall någon sett dessa ljus och kan tala om för mig vad det var för något?

För de som är lite hemma här i trakterna så promenerade jag alltså från universitetet och upp mot Vänortsvägen, lysena såg ut att befinna sig någonstans ovanför bygget av serverhallen, typ.

Tack!

Kan det ha varit "hemliga" NATO-flygplan eller liknande?
Citera
2011-11-26, 17:41
Medlem
Granfotters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qleo
Media Markt har haft två strålkastare utanför sin butik i samband med invigningen, det var förmodligen dessa ljus du såg.

Case Closed.

Tack!
Pinsamt nog har jag inte hunnit sätta min fot där än så länge, så det kan förklara varför jag missat det!

Citat:
Ursprungligen postat av Bukfetma
Ja?

Ja du Grankotter, nu är det ju på det viset att frågan om ljusfenomen har varit uppe till diskussion tidigare. Eller hur? Hej Basalorum! Jag har då tvingats gå in i trådarna och förklarat att det inte rör sig om "små gröna män". Det vet du väl redan vid det här laget? Eller hur?

Ja!

Jag kan också meddela att det inte heller rör sig om filminspelningar som tidigare antytts av andra registrerade användare. Hej Basalorum! Om man läser mellan raderna i din beskrivning så framgår det att du inte tagit del av bulletiner i dagspress eller särskilda meddelanden från Länsstyrelsen i ditt närområde. Eller hur? Hur kan du då uttala dig så in i bomben bestämt om vad du såg? Eller hur? Förekomsten av ljusfenomen meddelas alltid i förväg för att undvika att nyfikna samlas och för att undvika skador på känslig och dyrbar utrustning som kan fördärvas av att folk trängs med varandra i området där de står uppställda. Eller hur? Hej Basalorum!

Ja! Hej Basalorum!

Ljuset du såg har bestämt en naturlig förklaring och denna förklaring kommer att meddelas när utredningen är färdig. Om du ger dig till tåls så kommer du att få veta vad som orsakade ljusfenomenet. Det hoppas jag att du förstår. Hej Basalorum!

Ja!

Dina övriga påståenden tänker jag inte kommentera eftersom de är så in i bomben befängda att ingen kan ta dem på allvar. Eller hur?

Ja!
Ärligt talat förstod jag inte ett dugg av vad du skrev, och vem fan är Basalorum?

Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman

Anledningen till att jag inte la tråden där direkt är för att jag verkligen inte ville få reda på att det handlade om riktiga utomjordningar... Eller så var jag rätt medveten om att det inte var ett paranormalt fenomen och la till UFO i rubriken bara för att lura in nyfikna i min fälla.
Citera
2011-11-26, 20:11
Medlem
Bukfetmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IkaGlen

Vad är ditt egentliga
För helt hundra kan du
Hej basalorum

Och uppbygnaden

Ja.

en massa osammanhängande text.

ja.

ännu mer text och en helvetes massa hej basalorum.

OT: Ljusen bör vara de två strålkastarna från MM som nån svarade här.

Ja?

Du skriver ju själv vad du tycker! Eller hur? Du skriver på ditt sätt och jag skriver på mitt sätt. Håller du inte med om det? Eller hur? Hej Basalorum!

Ja!

Om du vill mig någonting så kan du kontakta mig via PM eller ta det via berörd moderator.

Ja! Hej Basalorum!
Citera
2011-11-26, 20:23
Medlem
Bukfetmas avatar
Citat:

Ärligt talat förstod jag inte ett dugg av vad du skrev, och vem fan är Basalorum?

Ja?

Om du inte begriper vad jag skrev så får du väl för fasiken läsa noggrannare i fortsättningen! Helst innan du svarar. Eller hur? Hej Basalorum!

Ja! Hej Basalorum!

Dessutom så visste du ju att det inte rörde sig om människoliknande varelser i rymdfarkoster eller om filminspelningar när du såg ljusfenomenet. Eller hur? Du skriver ju själv att du inte förstår vad jag skriver. Hur kan du då vara så säker på ljusfenomenets bakgrund om du inte läst i dagspress eller kontaktat berörd myndighet innan ljusfenomenet uppstod? Hej Basalorum!

Ja!

Ofta så går man till det upplevda ljusfenomenets ursprungskälla när man tror sig uppleva ett ljusfenomen. Det är därvidlag lätt att man uppehåller sig i vägen för personal, eller skadar känslig och dyrbar (Hej Basalorum!) utrustning. Du sprang väl inte i vägen för den personal som var upphov till, alternativt undersökte ljusfenomenet? I så fall tycker jag att du ska be om ursäkt. Hej Basalorum!

Ja!

För övrigt tycker jag att du beter dig och uppträder som en ynkrygg. Jag vill inte ha mer med dig att göra i fortsättningen!

Ja!
Citera
2011-11-26, 20:49
Medlem
Bukfetmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superkaninen
Kan det ha varit "hemliga" NATO-flygplan eller liknande?

Ja?

Om du läser tråden noggrant så kommer du att se att Grankotter narrades eftersom han redan visste vad som orsakade de ljusfenomen han trodde sig ha upplevt. Detta utan att ha kontaktad berörda myndigheter eller lusläst dagspress på jakt efter bulletiner. Han vet trots det (Hej Basalorum!) att det inte rörde sig om UFO-varelser eller filminspelningar. Hej Basalorum!

Ja! Hej Basalorum!

Eftersom det nu visade sig att ljusfenomenet hade naturliga orsaker så förefaller det väl en smula långsökt att det skulle ha rört sig om "hemliga" NATO-plan? Eller hur? Hej Basalorum!

Ja!
Citera
2011-11-26, 21:03
Medlem
typiskt ufofenomen, de slår alltid till när mediamark har öppning,
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto