Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-11-24, 10:49
  #1
Avstängd
Bejjes avatar
Hej Flashback nu är det så att jag har ett litet problem då det kommer till mitt projektarbete det existerar nämligen inte, jag har försökt att komma på nått som jag skulle kunna göra men än så länge har jag inte kommit på något bra. Med så pass lite tid kvar tills studenten och med så mycket APU (arbetsplats utbildning) så vet jag inte om jag kommer hinna om jag inte börjar nu på en gång,
så därför ber jag er om att ge mig tips på vad jag ska göra.
Btw jag är mer intresserad av svarvning/fräsning än svets/plåt och CNC och det ska självklart vara nått som man kan tillverka på en industri och inte allt för komplicerat då jag inte har så lång tid på mig.
Tack på förhand.
Citera
2011-11-24, 11:15
  #2
Medlem
Kannans avatar
Kanske en kartläggning över vilka företag som tillverkar svarvar som är bäst? Jämför prestanda, flexibilitet och även energiförbrukning (alla lärare gillar när man anpassar projekt efter miljötjafs) och presentera och motivera en slutsats. Nu har jag ingen aning, men det låter som att du svarvat under din skolgång, då borde du ju ha lite koll på vad som finns. Du kan säkert hitta information på hemsidor.

Lycka till!
Citera
2011-11-25, 10:56
  #3
Avstängd
Bejjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kannan
Kanske en kartläggning över vilka företag som tillverkar svarvar som är bäst? Jämför prestanda, flexibilitet och även energiförbrukning (alla lärare gillar när man anpassar projekt efter miljötjafs) och presentera och motivera en slutsats. Nu har jag ingen aning, men det låter som att du svarvat under din skolgång, då borde du ju ha lite koll på vad som finns. Du kan säkert hitta information på hemsidor.

Lycka till!

Tack för idén! Tror nog att det blir något sånt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback