Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2005-01-03, 22:01
  #1
Medlem
Gaylord_fockers avatar
Är jordnötter nyttigt och då tänker jag på jordnötter man köper i affären, tex estrellas. För i tiden så så åt jag kanske ett halvt kilo jordnötter i veckan, tyckte det var bra mat, man blev mätt och så. Märkte ingen skilland i min vikt.
Citera
2005-01-03, 22:03
  #2
Medlem
Dr. Löhks avatar
Estrellas jordnötter är grymt onyttiga. Men "råa" jordnötter är nyttigt.
Citera
2005-01-03, 22:04
  #3
Medlem
Vill minnas att de är extremt feta. Och då menar jag inte bra fett.

EDIT: Doktorn hann före.
Citera
2005-01-03, 22:24
  #4
Medlem
Gaylord_fockers avatar
Men vanliga råa jordnötter är inte goda
Citera
2005-01-03, 22:40
  #5
Medlem
Hagamannens avatar
Cashewnötter skall väl däremot innehålla ganska mkt proteiner och "bra fett". Kanske ett sundare alternativ till jordnötter.
Citera
2005-01-03, 23:48
  #6
Medlem
Boddies avatar
Ica handlarnas jordnötter är ganska så nyttiga, mkt bättre än Estrella!
Citera
2005-01-03, 23:54
  #7
Medlem
Hemlige Mårtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hagamannen
Cashewnötter skall väl däremot innehålla ganska mkt proteiner och "bra fett". Kanske ett sundare alternativ till jordnötter.

Cashewnötter är väldigt bra för oss som vill öka i vikt. Ett tipps är att alltid ha en påse på sig så om man känner att man är hungrig men inte hinner äta så kan man ta ett gäng.
Citera
2005-01-04, 13:32
  #8
Medlem
Gwyllyras avatar
Jordnötter är förkastligt. Håller med tidigare inlägg om cashew-nötter, dessutom mkt godare. Men är det nån som vet var man kan köpa såna till ett vettigt pris?
Citera
2005-01-04, 13:44
  #9
Medlem
Capones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gwyllyra
Jordnötter är förkastligt. Håller med tidigare inlägg om cashew-nötter, dessutom mkt godare. Men är det nån som vet var man kan köpa såna till ett vettigt pris?

Vad innebär "vettigt pris"? Alla affärer som säljer naturgodis brukar ha cashewnötter, t.ex mataffärer.
Citera
2005-01-04, 13:48
  #10
Medlem
Gwyllyras avatar
Cashew till vettigt pris för mig innebär < 100 kr/kg. Brukar hitta små påsar i butikerna för ca 13-18 kr st, innehåller ungefär en näve.
Citera
2005-01-04, 13:56
  #11
Medlem
kurdiss avatar
Jordnötter är säkert nyttigt i smått, tror inte en skål med "råa" jordnötter framför tvn är speciellt nyttigt.

Angående "vanliga" rostade jordnötter från OLW och Estrella, så har de över 50% fett i.
Citera
2005-01-04, 14:03
  #12
Medlem
Capones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gwyllyra
Cashew till vettigt pris för mig innebär < 100 kr/kg. Brukar hitta små påsar i butikerna för ca 13-18 kr st, innehåller ungefär en näve.

Vet faktiskt inte vad de kostar på t.ex ICA, men de säljs i lösvikt så det borde vara lite billigare iaf... annars kan man ju alltid fråga på nån kinarestaurang var de köper sina nötter.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback