Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2005-02-03, 03:53
  #49
Medlem
uNderdog_101s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyFarmaceut
Citat: Ja, jag har en Gamecube också.

I rest my case...

Fan va rolig du var då! Bara för att man gillar Gamecube och PS2 mycket mer än Xbox kan man alltså inte vara en seriös gamer?
Citera
2005-02-03, 05:25
  #50
Medlem
Ariels avatar
Varför har såna här diskussioner alltid en tendens att balla ur?
Citera
2005-02-03, 06:04
  #51
Medlem
MooGyMaNs avatar
undertecknad lirar PS2, jag gillar RPG, sitter o väntar på nästa FF... kör nocturne för tillfället. Förresten är de ngn som vet hur man moddar en gamecube för att kunna spela piratspel? den är ju så billig plus att den har massa exklusiva, metroid o zelda osv...

Nära på allt som finns till Xboxen finns ju till PC... finns f.ö. inget som slår PCn va gäller antal titlar
Citera
2005-02-03, 16:26
  #52
Medlem
aiiizs avatar
chippade psTwo

Tänkte höra vilka olika konsoller man kan spela på chippade konsoller.

alltså om man kan spela annat än Ps2 & ps1 spel, tex dreamcast, N64, Nes, Snes, Xbox osv..

För på ett chippat xbox kan man inte spela Ps2 spel va?

Funderar nämnligen på att införskaffa mig någon av konsollerna chippade modeller då. Men jag vet inte vilken jag ska bestämma mig för.

Tacksam för hjälp!
Citera
2005-02-03, 16:44
  #53
Medlem
Peta_Es avatar
Håller väl med det som nämndes tidigare i tråden, beror på vilka spel man är ute efter att lira. Mitt val låg mellan PS2 & GC och landade på GC eftersom jag är lite nostalgisk. Lite magiskt med Nintendo, och sen som sagt flera egna titlar. Nu ser jag fram emot Resident Evil 4 vilket även endast finns på kuben.

XBOX i all ära, men det för mig är ingen konsoll utan en dator
Citera
2005-02-04, 02:37
  #54
Medlem
ricksons avatar
Xbox rockar mest av alla konsoller! Det finns dock en hel del fina spel till PS2 och GC också.
Citera
2005-02-04, 04:17
  #55
Medlem
Jake The Rippers avatar
Självklart så är PS2 det givna valet ^^
iofs, så är det inget fel på x-box heller.
Citera
2005-02-04, 13:55
  #56
Medlem
Willy_Wonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mamonaku
Nämen är folk puckade? PS2 alla dagar!

Allvarligt tror jag nog det helt beror på vilken genre man gillar.
Sport, racing och FPS är väl Xbox starka sida. (FPS ska dock BARA avnjutas på PC... Halo är bland den värsta skiten jag någonsin spelat )

PS2:an är väl bättre på RPG, äventyrsspel och så. Enligt mig finns de bästa spelen på den här plattformen.

Gamecuben suger för det mesta. MEN... köp den förfan. Nya Zelda. Säger bara nya Zelda. När det släpps verkar det som om min 800-kronors-GC kommer betala tillbaka sig många gånger om.

(För övrigt är jag av den åsikten att den här generationens konsoler alla suger, tacka vet jag NES, SNES och Playstation 1)



är du 14?
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback