Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-11-23, 20:38
  #13
Medlem
Mr.Livingstones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweetpoison
Ja ingen dum ide, läste nått om att det verkar bugga mer på x86 windows. Men det testa att öppna de portar jag nämnde, de hjälpte iallafall mig när bf3 disconnectade som fan första tiden.
Har nu testat alla olika positioneringar av RAM-minnet men det hjälpte tyvärr inte.
Portarna är öppna ty jag lyckades spela för ett tag sedan (när jag hittade "avaktivera-CrossFire-tweaken").
Fan
Citera
2011-11-23, 21:25
  #14
Moderator
memymos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Livingstone
Har nu testat alla olika positioneringar av RAM-minnet men det hjälpte tyvärr inte.
Portarna är öppna ty jag lyckades spela för ett tag sedan (när jag hittade "avaktivera-CrossFire-tweaken").
Fan

Jag skulle gissa på att det är att du har 32bitars.

vad har du för minne på dina grafikkort?

då du bara använder 3.2gb ram av dina 4 och dom sista 800 är för graikkortet ska ha lite plats med.

så har du 2 st grafikkort med 1gb var så använder du bara 800 av dessa 2.
Citera
2011-11-24, 01:03
  #15
Medlem
Mr.Livingstones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av memymo
Jag skulle gissa på att det är att du har 32bitars.

vad har du för minne på dina grafikkort?

då du bara använder 3.2gb ram av dina 4 och dom sista 800 är för graikkortet ska ha lite plats med.

så har du 2 st grafikkort med 1gb var så använder du bara 800 av dessa 2.
Det är 1 GB på vardera. Men vad är det du säger? De har väl eget minne som de nyttjar? Detta skulle i så fall förklara de bekymmer jag upplevt i GTA IV tidigare.
Citera
2011-11-24, 11:34
  #16
Medlem
sweetpoisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Livingstone
Det är 1 GB på vardera. Men vad är det du säger? De har väl eget minne som de nyttjar? Detta skulle i så fall förklara de bekymmer jag upplevt i GTA IV tidigare.

GTA IV stödjer inte SLI.
Citera
2011-11-24, 17:29
  #17
Moderator
memymos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Livingstone
Det är 1 GB på vardera. Men vad är det du säger? De har väl eget minne som de nyttjar? Detta skulle i så fall förklara de bekymmer jag upplevt i GTA IV tidigare.


Eftersom windows bara stöder upp till 4gb minne så låses det till 3.2 för att grafikminnet ska ha lite plats med.

Det är så jag förstått hur det fungerar då 32bit stöder 4gb men windows använder bara 3.2 av det.

EDIT:
Lite googlande gav detta svaret i en forum tråd.
Citat:
Sucks, eh? As you probably read in this post, the “4GB” maximum memory limit of 32-bit Windows is purely theoretical. In practice, the max memory is something significantly less, equal to 4GB minus your video card memory and the address space allocated to a couple other hardware resourcse. Typically, the realistic maximum memory is somewhere betwee 2.5GB and 3.5GB.

Så med andra ord på dina grafikkort du 800meg då ditt OS inte stöder mer än 4.

Mitt tips byt operativsystem till ett 64bitars.
__________________
Senast redigerad av memymo 2011-11-24 kl. 17:36.
Citera
2011-11-25, 22:38
  #18
Medlem
Mr.Livingstones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av memymo
Eftersom windows bara stöder upp till 4gb minne så låses det till 3.2 för att grafikminnet ska ha lite plats med.

Det är så jag förstått hur det fungerar då 32bit stöder 4gb men windows använder bara 3.2 av det.

EDIT:
Lite googlande gav detta svaret i en forum tråd.


Så med andra ord på dina grafikkort du 800meg då ditt OS inte stöder mer än 4.

Mitt tips byt operativsystem till ett 64bitars.
Kan ju vara värt att prova. Men jag tycker det borde ha varit fler än jag som drabbats av detta fel om det nu är så "simpelt".
Citera
2011-11-26, 02:07
  #19
Moderator
memymos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Livingstone
Kan ju vara värt att prova. Men jag tycker det borde ha varit fler än jag som drabbats av detta fel om det nu är så "simpelt".

Kanske inte många som tänker på om dom har 32 bitars eller 64 bitars... oftast kommer nog alla datorer idag med 64 bitars.
Citera
2011-11-28, 18:38
  #20
Medlem
Mr.Livingstones avatar
Uppdatering: Det går att spela nu, drog ner alla grafikinställningar till "low". Nu kraschar det bara en gång i halvtimmen istället.
Vidare så är ett paket med 16 GB RAM på väg till mig och en win7 ulti 64-bit skiva är bränd och redo.
Hoppas verkligen att detta kommer hjälpa.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback