Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-06-13, 11:45
  #25
Medlem
bergochdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theodor.busse
Varför har hon bytt efternamn? Eller har hon hela tiden använt maken Johans efternamn i "officiella sammanhang" trots att hon heter Hansson? Och vad skulle vara det fiffiga i att göra så? Kanske "Hansson" inte var fint nog, men att det vore fel - ur ett feministiskt perspektiv - att ändra sitt efternamn i folkbokföringen...

http://www.ratsit.se/BC/SearchPerson...&zipcode=12844
Lisas far heter Hansson i efternamn och hennes mor heter Hansson Röstlund. Hennes man har efternamnen Apel Röstlund men han la till Röstlund när han fick ihop det med Lisa. Lisa föddes som Hansson men tog sin mors efternamn Röstlund den 9 maj 1995. Hon bytte tillbaka till Hansson den 19 december 2013. Hennes man valde att behålla Lisas mors efternamn.
Citera
2014-09-06, 22:45
  #26
Avstängd
Mycket intressant.
Citera
2014-09-09, 15:44
  #27
Moderator
Siegfrids avatar
Föräldrarna skriver nu i Arbetarbladet en insändare om hur många kritiska, hotande och hatande mail dottern får varje gång hon skriver om Sverigedemokraterna.

Citat:

Så fort hon bara nämner ordet Sverigedemokrater rasslar det till i hennes mejl. Cirka 150–200 hotbrev dagligen! Allt från könsord, hot om våldtäkt, hemska önskningar (hoppas du blir våldtagen av en "n......" Du gillar ju "dom"), till dödshot. Hennes familj är också hotad och från hennes tidnings säkerhetsföretag kom nu det senaste, några hotar även oss, hennes föräldrar.

Att det också handlar om valtaktik och inte dotterns välbefinnande i första hand framkommer av avslutningen:
Citat:
Varför har några (alldeles för många) av just detta partis anhängare så stort behov av att anonymt försöka skrämma människor till tystnad? Vilket samhälle vill de skapa? Är det ett sådant samhälle du vill ha? Vad betyder ordet Demokrati för dem? Fundera över det innan du går och röstar. Oss skrämmer ett sådant framtida samhälle tusen gånger mer än själva hoten.

Mamma Kerstin Röstlund och pappa Peter Hansson

http://www.arbetarbladet.se/opinion/...hota-vart-barn

Webbtidningen Medevärlden har också plockat upp denna insändare för spridning till landets journalister.

http://www.medievarlden.se/nyheter/2...hota-vart-barn
Citera
2015-01-09, 19:49
  #28
Avstängd
Är det inte lite kommunistanda över hennes klädsel? Skulle hellre se att hon har några nyanser rödare läppstift.

http://gfx.aftonbladet-cdn.se/image/...a_rostlund.jpg
__________________
Senast redigerad av MpMz 2015-01-09 kl. 19:56.
Citera
2016-04-28, 09:59
  #29
Medlem
Hon ser ju aggressiv och otrevlig ut.
Citera
2016-09-25, 23:30
  #30
Medlem
Anita.Nilsdotters avatar
Uppdaterar tråden - Lisa Röstlund är inte minst aktuell i och med Alexander Fridback/Egor Putilov.

Fridback/Putilov (skvallertråd) skrev tidigare i september i sin blogg detta:
Citat:
Det är inte roligt att bli jagad av den största tidningen i demokraturen. Lisa Röstlund fick tag på en hemlig adress där jag bor. Hon kan inte möjligtvis ha gjort det på ett lagligt sätt eftersom endast polisen har tillgång till den informationen. Därför handlar det förmodligen om dataintrång. Hembesök är det traditionella vapnet av medierna i Sverige för att skrämma sina meningsmotståndare till tystnad. Det är inte svårt att skrämma en person som lever med en hotbild genom att plötsligt dyka upp vid dennes bostad som skulle ha varit skyddad och ringa på – för det är precis vad Lisa Röstlund har gjort. Här kan ni se en skärmdump från en övervakningskamera som visar hur Röstlund står utanför min lägenhet med en fotograf som är redo att ta den klassiska bilden på Den Anonyma Näthataren – i dörren, i foppatofflor, överrumplad och oförberedd.
Annars vad gäller Lisa, finns det något intressant skvaller om henne?
Citera
2016-09-25, 23:56
  #31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anita.Nilsdotter
Uppdaterar tråden - Lisa Röstlund är inte minst aktuell i och med Alexander Fridback/Egor Putilov.

Fridback/Putilov (skvallertråd) skrev tidigare i september i sin blogg detta:Annars vad gäller Lisa, finns det något intressant skvaller om henne?

Jag känner Lisa. Hon är mycket charmig, social, väldigt jordnära och en av de roligaste kvinnor jag träffat, med en skön sarkastisk och avväpnande humor. Man behöver inte vänta många sekunder innan hon får en att skratta. Hon är en lojal vän, vill alla väl och är dessutom väldigt intelligent.

Jag vet att många av er hade föredragit att höra att hon är en hemsk människa. Det stämmer helt enkelt inte. Inte på långa vägar.
Citera
2016-09-27, 21:35
  #32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peter#Parker
Jag känner Lisa. Hon är mycket charmig, social, väldigt jordnära och en av de roligaste kvinnor jag träffat, med en skön sarkastisk och avväpnande humor. Man behöver inte vänta många sekunder innan hon får en att skratta. Hon är en lojal vän, vill alla väl och är dessutom väldigt intelligent.

Jag vet att många av er hade föredragit att höra att hon är en hemsk människa. Det stämmer helt enkelt inte. Inte på långa vägar.
Oj, maken till hyllning hittar man annars nästan bara i reklamfilm. Du får gärna hälsa henne att det faktiskt går att vara journalist och skriva artiklar som varken handlar om flyktingkrisen eller sd, tack på förhand.
Citera
2016-09-28, 02:23
  #33
Medlem
Anita.Nilsdotters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peter#Parker
Jag känner Lisa. Hon är mycket charmig, social, väldigt jordnära och en av de roligaste kvinnor jag träffat, med en skön sarkastisk och avväpnande humor. Man behöver inte vänta många sekunder innan hon får en att skratta. Hon är en lojal vän, vill alla väl och är dessutom väldigt intelligent.
Att (till synes) förhärliga och försköna en person på det sättet du gör, gör en bara frågande, man blir liksom misstänksam. Och när man beskriver på ett sådant överdrivet sätt (alla kan se det), får den ogenerade idealiseringen en motsatt effekt: din text blir s.a.s. irrelevant i någon mening. Sorry to say.

Citat:
Jag vet att många av er hade föredragit att höra att hon är en hemsk människa. Det stämmer helt enkelt inte. Inte på långa vägar.
Nej. Det man vill höra, få berättat, är mer aktuellt skvaller. Till exempel vad Lisa Röstlund/Lisa Hansson från Bagarmossen pysslar med förutom att på ett uppenbart trademarkat och pk-affärsmässigt sätt skriva om det hon gör (utan att lägga någon värdering om detta i övrigt).

Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler
Oj, maken till hyllning hittar man annars nästan bara i reklamfilm. Du får gärna hälsa henne att det faktiskt går att vara journalist och skriva artiklar som varken handlar om flyktingkrisen eller sd, tack på förhand.
Hyllningen, förgyllningen av Lisa gör bara ett det framstår som parodiliknande. Ungefär som om Killinggänget årgång 1995 skulle göra ett extraknäck 2016 där de skriver kraftigt bakfulla och försöker vara antiironiska.
Lisa vill man veta rejält skvaller om, även om hon är en radikalt stentråkig person (som hon verkar).
__________________
Senast redigerad av Anita.Nilsdotter 2016-09-28 kl. 02:28.
Citera
2016-12-11, 03:50
  #34
Medlem
Morgonrodnads avatar
Har bara träffat henne en gång, talade med henne en kort stund. Det jag reagerade på var att hon bara såg en i ögonen för en kort sekund varefter hennes blick sökta sig ned till mitt skrev och stannade där under minuten vi talade. (Samtliga närvarande var fullt påklädda, en kall höstdag.) Därefter såg jag att hon gjorde samma sak när hon talade med andra män. Är det här någon feministgrej eller är hon bara karltokig?
Citera
2017-05-12, 11:23
  #35
Avstängd
Hennes hatare har dömts. Vågade inte visa sig offentligt. För ful och fattig ?

http://inifran.aftonbladet.se/2017/0...-journalister/
Citera
2023-04-03, 00:54
  #36
Medlem
Finns det något släktskap till ETC-journalisten Christoffer Röstlund Jonsson måntro? Syskon?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback