Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-11-23, 12:39
  #1
Medlem
Mohaves avatar
Hur avslutar du dina SMS (eller liknande)? Skriver du kram, puss, hej eller något annat? Och vad menar du med avslutningsordet?
Citera
2011-11-23, 12:44
  #2
Medlem
Herrtrosas avatar
Beror på vem man skriver till. Till min sambo avslutar jag i regel med "puss" eller "jag älskar dig" och till vänner kan det variera. Antingen avslutar jag inte med någonting speciellt eller så kan jag dra till med ett "puss, tja", bara för skojs skull.
Citera
2011-11-23, 12:44
  #3
Medlem
Beror väl på vem man messar med men oftast avslutar jag med den sista meningen jag skrev. Känns lite lazy men varför skicka typ "Hejsvejs"?
Citera
2011-11-23, 12:48
  #4
Medlem
Skohornets avatar
Men va, vad har jag missat?! Jag har inte avslutat något sms med någon hejdå-fras så länge jag kan minnas. Blir väl mer:

"händer ikväll? pils?"
"sure, var?"
"där"
"sweet, glider förbi"

Om det väl blir några wall of texts fram och tillbaka kan jag inte se framför mig att jag skulle avsluta konversationen med något hejdå över sms.
Citera
2011-11-23, 12:52
  #5
Medlem
Till sambon blir det oftast ett <3. Jag brukar gärna avsluta alla mina sms med "kram" eller en smiley, för de har en tendens att låta entoniga eller irriterade om man bara avslutar med punkt. Eller så är det bara jag som är en tönt och tror det.
Citera
2011-11-23, 12:57
  #6
Medlem
"Puss" till flickvännen.
"Kram" till tjejkompisar.

Till mina manliga vänner brukar jag mest skriva nåt drygt i stil med "Du har många timmar kvar på jobbet, glöm inte det".
Citera
2011-11-23, 13:00
  #7
Medlem
Viktor.Sanders avatar
Skriver mest det jag känner för, puss skriver jag när jag känner mig lite mer kärleksfull (oavsett kön), kram skriver jag ganska ofta till tjejer mest för att indikera att allt är bra eller att jag är glad. Ibland skriver jag något annorlunda som "Måndagskram" eller liknande ifall jag vill flörta lite eller också här känner mig extra kärleksfull till någon tjej.

Eller så skriver jag inte något i slutet, speciellt när jag inte orkar skriva långa sms eller om det är något jag inte är så glad över eller bara tycker att det inte passar med kram eller dylikt i slutet.
__________________
Senast redigerad av Viktor.Sander 2011-11-23 kl. 13:03.
Citera
2011-11-23, 13:02
  #8
Medlem
Flues avatar
Avslutar med ett "<3".
Citera
2011-11-23, 13:30
  #9
Medlem
popeondopes avatar
.?! är de vanligaste tecknen.

Ska vi ses ikväll?
nu har jag fixat det.
Citera
2011-11-23, 14:08
  #10
Medlem
Till tjejen brukar jag avsluta med antingen "Puss" eller en <3 sån. Till andra kompisar skriver jag nästan aldrig nån speciell hejdå-fras, utan det är som andra skriver den sista meningen som avslutar. Ibland, om man har sms:at med nån och inte pallar/har tid mer kan man skriva typ "Kommer vid fem, ses då!" eller nåt sånt men det är rätt sällan.
Citera
2011-11-23, 23:09
  #11
Medlem
Ninjincs avatar
Brukar avsluta med ha det bra eller vi ses.
Citera
2011-11-24, 04:03
  #12
Medlem
Fjortisfyllas avatar
Avslutar oftast med att skriva Sieg Heil.

OT:

Flickvännen - "<3"

Alla andra kan suga.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback