Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-11-23, 10:28
  #1
Medlem
Först och främst. Jag bor i Storbrittanien.

I torsdags var jag ute och drack och började snacka med en kille som är på puben nästan lika ofta som jag är där; min bästa kompis jobbar som bartender. Jag går efter en timme vidare till nästa pub som har karaoke-kväll och han är där. Börjar snacka om allt mellan himmel och jord i säkert två timmar. Vi pratade hur länge som helst, känns lite jobbigt nu i efterhand; han kanske tyckte att jag var jobbig men då hade han väl gått därifrån. När vi pratade så höll han på mina höfter lite då och då, sen när jag skulle gå vinkade jag lite flyktigt; visste inte om jag skulle krama eller inte, och då pekar han på sin kind och jag ger honom en kindpuss. När jag sedan står utanför puben och väntar på sin taxi kommer han ut och ska gå hem, ger mig en kram, men inte min kompis. Lite märkligt då man ändå ger kompisen en kram också, eller? Hon pratade också med honom lite grann.

Fredag var jag ute också men såg inte honom. Jag var däremot ganska berusad och min kompis tjatade på mig att jag skulle adda honom på facebook så jag gjorde det vid midnatt. Fyra minuter senare hade han respondat.

Jag ser honom som sagt typ alltid på puben på vardagarna och i söndags kom han in när jag satt vid baren med två kompisar och pratade med min tredje kompis som jobbar i baren. Jag sa hej och han hälsade tillbaks, sen satte han sig vid ett bord fyra meter bakom oss.

Mitt problem är att jag alltid är FÖR på så nu tänker jag chilla lite. Ikväll ska jag ut och hoppas han är ute också så jag kan säga några ord till honom. Eller ska jag skriva något på facebook? Jag kanske inbillar mig hela historien och han kanske inte als är intresserad Det kan ju inte flashback veta heller men, skit samma. Ge mig råd!
__________________
Senast redigerad av shutdownhappiness 2011-11-23 kl. 10:51.
Citera
2011-11-23, 10:47
  #2
Medlem
Skriv till honom på fb och fråga om han ska ut ikväll och om ni ska ta en "pin" ihop
Citera
2011-11-23, 10:56
  #3
Medlem
Delicates avatar
Bättre du pratar med honom om du träffar på honom.
Citera
2011-11-23, 10:56
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrJk
Skriv till honom på fb och fråga om han ska ut ikväll och om ni ska ta en "pin" ihop

Är inte det lite för tidigt att skriva en sån inbjudan? Jag vill verkligen verkligen inte verka för på; har varit det på tok för många gånger innan!

edit: Delicate, ja så tänker jag också. Sist det funkade bra med någon addade jag honom på facebook och sen såg jag honom en knapp månad senare och då strulade vi. Men honom brukade jag inte se typ tre gånger i veckan... Prata face to face ikväll eller om jag ser honom på fredag är väll det bästa. Ser honom på söndagar också, men då brukar jag inte dircka; jag är ganska blyg. Annars kankse jag kan slänga iväg ett facebook-medelande måndag, typ "jag såg dig inte ute i helgen blabla läget?"
__________________
Senast redigerad av shutdownhappiness 2011-11-23 kl. 11:12.
Citera
2011-11-23, 11:05
  #5
Medlem
Delicates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shutdownhappiness
Är inte det lite för tidigt att skriva en sån inbjudan? Jag vill verkligen verkligen inte verka för på; har varit det på tok för många gånger innan!

edit: Delictae, ja så tänker jag också. Sist det funkade bra med någon addade jag honom på facebook och sen såg jag honom en knapp månad senare och då strulade vi. Men honom brukade jag inte se typ tre gånger i veckan... Prata face to face ikväll eller om jag ser honom på fredag är väll det bästa. Ser honom på söndagar också, men då brukar jag inte dircka; jag är ganska blyg. Annars kankse jag kan slänga iväg ett facebook-medelande måndag, typ "jag såg dig inte ute i helgen blabla läget?"


Alltså, jag personligen hade inte blandat in facebook (nu har ju inte jag det) men hade du kommit fram till mig, på puben, vart som, så hade jag uppskattat det mer än något meddelande på facebook. Via facebook/sms/msn så blir det ofta missförstånd, lättare live. Du är blyg, visst, men det är lite gulligt också, vilket även han kommer att tycka.
Citera
2011-11-23, 11:40
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Delicate
Alltså, jag personligen hade inte blandat in facebook (nu har ju inte jag det) men hade du kommit fram till mig, på puben, vart som, så hade jag uppskattat det mer än något meddelande på facebook. Via facebook/sms/msn så blir det ofta missförstånd, lättare live. Du är blyg, visst, men det är lite gulligt också, vilket även han kommer att tycka.

Ja gulligt är det väll men jag är lite orolig att han inte vill prata/att jag gör bort mig om han inte är intresserad...
Citera
2011-11-23, 11:47
  #7
Medlem
yellowboxfishs avatar
Förlåt men dagens ungdom alltså, ni hänger upp er för mycket på facebook. Självklart ska du snacka med honom i det verkliga livet istället, ni har ju redan byggt en liten bas att stå på så att säga. Det kommer falla sig naturligt. Tänk inte för mycket, bara kör!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback