Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-11-22, 18:59
  #1
Medlem
Cracker_Arses avatar
Hej.

Ja, borde vi inte kissa i handfatet istället för att som vanligt folk kissa i toalettstolen, och sen spola iväg 18 liter vatten?
Urin är ju inte farligt, inga bakterier att oroa sig över, det behövs ju knappast en hel toalettstols-tank för att spola bort en skvätt piss.

Så ur ett miljöperspektiv, ska vi inte ta och börja kissa i handfatet istället? det är bra höjd på det också, svårt att missa.
Lite värre för damerna kanske men låt oss bortse från det just för stunden, jag antar att ni förstår poängen här.

Vad tror ni?
Citera
2011-11-22, 19:03
  #2
Medlem
kqrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cracker_Arse
inga bakterier att oroa sig över
Inte när det kommer ut, nej, men några minuter senare kryllar det av dem.


EDIT: Däremot finns det ju toaletter med tudelad spolningsknapp, där en av delarna är tänkt att ge en betydligt mindre skvätt vatten av just den anledning du nämner.
Citera
2011-11-22, 19:03
  #3
Medlem
Du vet väl att förr eller senare kommer ditt toalettvatten att komma ut ur kranen?

Det skulle inte bli någon skillnad om du kissade i vasken.
Citera
2011-11-22, 19:07
  #4
Medlem
Miiiiias avatar
De flesta hyfsat nya toaletter förbrukar inte så väldigt mycket vatten när man spolar. Problemet med att kissa i handfatet (om man då bortser från oss av kvinnligt kön) är att det lätt stänker, och det kan vara svårt att hitta alla stänk när man ska spola rent. Gammal urin luktar inte gott...

Men mest är det väl en fråga om folks bacillskräck.
Citera
2011-11-22, 19:09
  #5
Medlem
Cracker_Arses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
Du vet väl att förr eller senare kommer ditt toalettvatten att komma ut ur kranen?

Det skulle inte bli någon skillnad om du kissade i vasken.

Kan du förklara?
När kommer toavattnet ur kranen?
Citera
2011-11-22, 19:16
  #6
Medlem
Själv pissar jag i duschen i 9/10 fall hemma, har toalett på andra sidan huset så det faller sig naturligt. Bara att spola lite under kissningen så splittras urinmolekylerna ut och förbrukar inte så mycket vatten.

Handfatsmetoden bör dock vara mer ekonomisk såklart, om än "äckligare", fast spolar man vatten på ett smidigt sätt i urinstrålen så stänker det knappt något.
Citera
2011-11-22, 19:22
  #7
Medlem
Cracker_Arses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terrorbyre
Själv pissar jag i duschen i 9/10 fall hemma, har toalett på andra sidan huset så det faller sig naturligt. Bara att spola lite under kissningen så splittras urinmolekylerna ut och förbrukar inte så mycket vatten.

Handfatsmetoden bör dock vara mer ekonomisk såklart, om än "äckligare", fast spolar man vatten på ett smidigt sätt i urinstrålen så stänker det knappt något.

Right on.
Men är det äckligt verkligen? man äter ju inte ur handfatet direkt, och man tvättar ju sina snuskiga händer där...och de lär väl vara skabbigare är pisset, om man tänker på bakterier o.s.v.
Klart att det kan låta illa om man har finfrämmande på besök och man ber dem pissa i handfatet istället...för "thats how i roll"
Men kommer världen förbi den lilla äckelgrejen så är det väl en god ide..eller?
Citera
2011-11-22, 19:31
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cracker_Arse
Right on.
Men är det äckligt verkligen? man äter ju inte ur handfatet direkt, och man tvättar ju sina snuskiga händer där...och de lär väl vara skabbigare är pisset, om man tänker på bakterier o.s.v.
Klart att det kan låta illa om man har finfrämmande på besök och man ber dem pissa i handfatet istället...för "thats how i roll"
Men kommer världen förbi den lilla äckelgrejen så är det väl en god ide..eller?
Äckligt är det. Frågan är om det är ohygieniskt. Äckel är bara en subjektiv känsla, så att säga att "det egentligen inte är äckligt" är fel redan från början.

Skulle du ta min kuk i munnen? Om nej, varför?

(Däremot håller jag med dig, och jag har själv pissat i handfatet någon gång när toan varit upptagen)
Citera
2011-11-22, 19:31
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cracker_Arse
Kan du förklara?
När kommer toavattnet ur kranen?

Jag vet inte om du hört talas om vattenreningsverk och kretslopp?

Det du spolar går till ett reningsverk där vattnet renas för att sedan gå ut i grundvattnet som sedan tas upp och går ut i din kran.

Så kort och gott dricker du någon annans bajsvatten.
Citera
2011-11-22, 19:38
  #10
Medlem
Cracker_Arses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
Jag vet inte om du hört talas om vattenreningsverk och kretslopp?

Det du spolar går till ett reningsverk där vattnet renas för att sedan gå ut i grundvattnet som sedan tas upp och går ut i din kran.

Så kort och gott dricker du någon annans bajsvatten.

ok, ja jo..känner till det.
Hör ju inte hit dock...alls.
Poängen är ju att man förbrukar mindre vatten om man kissar i handfatet, trodde du att jag bara ville spola iväg mitt kiss med renare vatten eller?
Citera
2011-11-22, 19:42
  #11
Medlem
Grejen är att när du sen spolar vatten i handfatet så skvätter det på personen som står där (oftast utan att man märker nåt), vilket inte är så fräscht om det är urin med i mixen. Om man inte är så brydd om sånt så kan man också pissa i en låda i frysen och bara tömma det nån gång då och då.
Citera
2011-11-22, 19:43
  #12
Medlem
Cracker_Arses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patwotrik
Äckligt är det. Frågan är om det är ohygieniskt. Äckel är bara en subjektiv känsla, så att säga att "det egentligen inte är äckligt" är fel redan från början.

Skulle du ta min kuk i munnen? Om nej, varför?


Äckligt..ok, jag skriver ohygieniskt från och med nu..för det är ju såklart vad jag menar.

Jag skulle ta din kuk i munnen, ja!, men ja fattar vad du menar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback