Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-11-22, 11:52
  #1
Medlem
Kära Flashback,

Detta är mitt första inlägg som jag dessvärre måste skriva på ett så dystert sätt.

Det handlar om en äcklig bitch.

För lite mer än ett år sen hade jag ett gäng underbara människor att hänga med i plugget. 3 tjejer och en kille plus mig (jag är tjej).
Jag kände en trygghet i att ha lärt känna dem, jag har aldrig haft ett riktigt kompisgäng förut såförsök förstå mig när jag säger att jag inte gläds vid att ha hamnat i situationen jag tänker berätta om för er.

Min killkompis har en flickvän från Thailand (en liten thaihora vi har att göra med alltså), hon bodde uppe i norr med sin morsa för ungefär 8 månader sedan.
En dag skulle hon såklart åka och besöka min killkompis nere här i söder.
Hon såg inte glad ut över att se mig i skolan. Hon visste antagligen att jag och killen var goda vänner och var därför avundsjuk. Hon tror, skulle jag gissa, att jag och han har haft någon slags romans eller något sånt skit. Vilket vi fan inte har haft eller ens ha tänkt på att ha!

Hon bröt till och med ihop när en av mina tjejkompisar skämtade om att jag och min killkompis var så "tajta".... O_o

Några månader sedan flyttade hon ner hit och bor nu med honom. Under denna tid har hon försökt att komma in i mitt kompisgäng och bli kompis med mig vilket jag tyckte var trevligt och helt okej först.

Dock efter en händelse där jag blev osams med mina kompisar för att de svikit mig känns det som att hon tagit min plats i kompisgruppen. Mina kompisar uppför sig konstigt mot mig. Jag misstänker att hon snackat rätt mycket skit om mig.

Nu är jag riktigt jävla arg eftersom hon verkar ha blivit allas jävla bästa vän och ingen bryr sig om mig längre.

Hur ska jag hämnas? Jag hatar henne så innerligt.

Inga moraltanter tack.
Citera
2011-11-22, 11:58
  #2
Medlem
Du hämnas bäst genom att helt skita i dem. Skaffa nya vänner och låt dina f.d vänner se att det i själva verket är deras förlust.
Citera
2011-11-22, 12:03
  #3
Medlem
Döda henne.
Citera
2011-11-22, 12:14
  #4
Medlem
Zvis avatar
Alltså ignorera henne totalt!
Citera
2011-11-22, 12:26
  #5
Medlem
Laktossnusks avatar
Om det nu är så att det är "dina" vänner från början, så tycker jag att en enkel frågeställning om hur de känner borde vara på sin plats.
Annars...Fuck them!
Citera
2011-11-22, 13:45
  #6
Medlem
Tiberius.s avatar
Misstänker att det hela handlar om traditionell kvinnlig avundsjuka för om sanningen skall fram så är du nog lite förälskad trots allt...

Du måste dock acceptera det faktum att du har förlorat din "vän" för gott då han nu har gjort ett aktivt och medvetet val, nämligen att välja bort dig i syftet att ta för sig av den exotiska lilla läckerbit som nu står till hans förfogande...

Självklart så får du agera i vredesmod och förblindas av ditt mörka hämndbegär mot denna tillsynes oskyldiga och erotiskt präglade lilla chokladpralin men detta talar knappast till din fördel då det istället faktiskt bevisar att det är du som är emotionell störd och galen i sammanhanget...

/ Tiberius
Citera
2011-11-22, 14:02
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiberius.
Misstänker att det hela handlar om traditionell kvinnlig avundsjuka för om sanningen skall fram så är du nog lite förälskad trots allt...

Du måste dock acceptera det faktum att du har förlorat din "vän" för gott då han nu har gjort ett aktivt och medvetet val, nämligen att välja bort dig i syftet att ta för sig av den exotiska lilla läckerbit som nu står till hans förfogande...

Självklart så får du agera i vredesmod och förblindas av ditt mörka hämndbegär mot denna tillsynes oskyldiga och erotiskt präglade lilla chokladpralin men detta talar knappast till din fördel då det istället faktiskt bevisar att det är du som är emotionell störd och galen i sammanhanget...

/ Tiberius
Jag tror du har fått det helt om bakfoten.
1. Jag är rätt så exotisk själv jag kommer faktiskt från asien själv.
2. Jag älskar redan med hela mitt hjärta en annan och jag har gjort det låååångt innan jag träffade dessa människor jag hade redan gjort mitt val eftersom vi nu till och med bor tillsammans.
3. Jag visste hela tiden att snubben hade någon han var kär i, det var liksom det vi hade gemensamt vi kunde prata om hur jobbigt det var att inte kunna tala ut om sina känslor liksom.
4. Hur förklarar du då att jag inte kände någon avundsjuka alls mot att hon ville bli vän med mig? Jag tyckte faktiskt det var trevligt att hon verkade ha ändrat sin uppfattning om mig.
5. Jag tycker att min f.d killkompis är allt annat än tilltalande. Tycker han är redigt ful faktiskt
6. Jag syftade mest på hur jävla långt hon gick med att även göra så att jag förlorade mina andra vänner också. Du missförstod mig genom att lägga fokus på killen.
7. Ja jag är rätt så besviken över detta. Men galen? Nej bara lite sur. Kollade efter råd och reflektioner. Inget mördande och härjande. Ibland måste man skriva av sig.
Citera
2011-11-22, 21:01
  #8
Medlem
Tiberius.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Escorial
Jag tror du har fått det helt om bakfoten.
1. Jag är rätt så exotisk själv jag kommer faktiskt från asien själv.
2. Jag älskar redan med hela mitt hjärta en annan och jag har gjort det låååångt innan jag träffade dessa människor jag hade redan gjort mitt val eftersom vi nu till och med bor tillsammans.
3. Jag visste hela tiden att snubben hade någon han var kär i, det var liksom det vi hade gemensamt vi kunde prata om hur jobbigt det var att inte kunna tala ut om sina känslor liksom.
4. Hur förklarar du då att jag inte kände någon avundsjuka alls mot att hon ville bli vän med mig? Jag tyckte faktiskt det var trevligt att hon verkade ha ändrat sin uppfattning om mig.
5. Jag tycker att min f.d killkompis är allt annat än tilltalande. Tycker han är redigt ful faktiskt
6. Jag syftade mest på hur jävla långt hon gick med att även göra så att jag förlorade mina andra vänner också. Du missförstod mig genom att lägga fokus på killen.
7. Ja jag är rätt så besviken över detta. Men galen? Nej bara lite sur. Kollade efter råd och reflektioner. Inget mördande och härjande. Ibland måste man skriva av sig.

Du förstår, det finns många små exotiska godbitar i vår herres gudomliga hage men som du säkert förstår så är det långt ifrån all konfekt som tilltalar din gode "vän", och bara för att du råkar älska någon annan med hela ditt hjärta så kan du väl för den sakens skull känna lust och åtrå mot någon i din närhet...

Att du sedan sjunker så lågt som att kalla din "vän" för ful säger väl egentligen allt om dig som person, dock kan jag urskilja en viss besvikelse i dina hårda ord som vittnar om en ambivalent kärlek till din mindre tilltalande "vän", en kärlek som faktiskt verkar väga tyngre än vad jag från första början trodde...

Du har med ovanstående inlägg precis bekräftat att aktuellt scenario i grund och botten inte handlar om dina vänners svek utan snarare om din egen avundsjuka och obesvarade kärlek...

/ Tiberius
Citera
2011-11-22, 23:46
  #9
Medlem
4-Gotts avatar
Om dina vänner väljer att tro en lögnerskas ord utan att prata med dig så är de inga riktiga vänner, dvs de är inte värda att bli upprörda över, och inte denna thaitjejen heller för den delen. Du kan nästan tacka henne för att hon visa hur dina s.k. vänner egentligen är.
Citera
2011-11-23, 00:00
  #10
Medlem
niiroxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4-Gott
Om dina vänner väljer att tro en lögnerskas ord utan att prata med dig så är de inga riktiga vänner, dvs de är inte värda att bli upprörda över, och inte denna thaitjejen heller för den delen. Du kan nästan tacka henne för att hon visa hur dina s.k. vänner egentligen är.

+sen kan man alltid passa på att bitcha tillbaka, kan också behövas iblan alltid skönt att få ur sig all skit som försmutsar allt annat man bryr sig om, konfrontera henne i såfall. men borde kanske tänka över vad hon "faktiskt" gjort och inte hur hon kan ha fått dig att känna eller övertolka.. så att du inte lägger energi på något som egentligen inte finns.
lycka till o take it easy
Citera
2011-11-23, 11:31
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiberius.
Du förstår, det finns många små exotiska godbitar i vår herres gudomliga hage men som du säkert förstår så är det långt ifrån all konfekt som tilltalar din gode "vän", och bara för att du råkar älska någon annan med hela ditt hjärta så kan du väl för den sakens skull känna lust och åtrå mot någon i din närhet...

Att du sedan sjunker så lågt som att kalla din "vän" för ful säger väl egentligen allt om dig som person, dock kan jag urskilja en viss besvikelse i dina hårda ord som vittnar om en ambivalent kärlek till din mindre tilltalande "vän", en kärlek som faktiskt verkar väga tyngre än vad jag från första början trodde...

Du har med ovanstående inlägg precis bekräftat att aktuellt scenario i grund och botten inte handlar om dina vänners svek utan snarare om din egen avundsjuka och obesvarade kärlek...

/ Tiberius

Sluta svamla för helvete.
Jag. Känner. INGET. attraktion. gentemot. HONOM!

Varför skulle jag då sitta och gång på gång avvisa din fåniga kärleksteori i så fall?
Tror du verkligen inte att om jag har känt denna person och spenderat i stort sett varje dag med honom i mer än ett år att jag skulle åtminstone ha förstått att jag då gillade honom?

Vem är du att döma mig förresten? Du har ingen aning om vad jag försöker säga och markera för dig.

Min poäng är SVEKET och UTANFÖRSKAPET din jävla "chockladpralin" utsatte mig för. Min "vän" är helt obetydlig i det här sammanhanget så varför du lägger fokus på honom får du nog allt förklara.
Citera
2011-11-23, 11:32
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av niirox
+sen kan man alltid passa på att bitcha tillbaka, kan också behövas iblan alltid skönt att få ur sig all skit som försmutsar allt annat man bryr sig om, konfrontera henne i såfall. men borde kanske tänka över vad hon "faktiskt" gjort och inte hur hon kan ha fått dig att känna eller övertolka.. så att du inte lägger energi på något som egentligen inte finns.
lycka till o take it easy

Tack för ditt goda råd. Jag ska försöka ordna ett tillfälle
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback