Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-10, 21:10
  #15169
Medlem
Presterar väl inte mer än de körningar jag får via växel o de ja får på gatan

Handlar väl mer om att va på rätt ställe vid rätt tidpunkt.

Ja de är skönt med att själv välja lite hur man vill jobba men för stt få ihop en bra kassa innebär oftast väldigt långa dagar
Citera
2017-10-11, 13:38
  #15170
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dariño
Presterar väl inte mer än de körningar jag får via växel o de ja får på gatan

Handlar väl mer om att va på rätt ställe vid rätt tidpunkt.

Ja de är skönt med att själv välja lite hur man vill jobba men för stt få ihop en bra kassa innebär oftast väldigt långa dagar

Rätt ställe vid rätt tidpunkt. Asså typ evenemang på tele2 friends arena eller globen eller stockholm marathon pride eller någe annat skit då är det ju sällan man åker tillbaka in i smeten igen . För det kryllar ju med bilsr redan på det du säger rätt ställe på rätt plats
Citera
2017-10-12, 16:10
  #15171
Medlem
Yggdrasil12s avatar
https://www.youtube.com/watch?v=g301FEEJn0Q
https://www.youtube.com/watch?v=M4QsibrOlfo
https://www.youtube.com/watch?v=AT-Pl8saN04

Legenerna i stockholm
Citera
2017-10-13, 14:33
  #15172
Medlem
Hur mkt tjänar man på Samtrans om man jobbar dagtid alternativt kväll och helger ??
När börjar dagpassen ?
Citera
2017-10-13, 16:55
  #15173
Medlem
Akeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollarn
Hur mkt tjänar man på Samtrans om man jobbar dagtid alternativt kväll och helger ??
När börjar dagpassen ?

Vad du tjänar beror på hur bra fasta körningar du får. Att köra rullebulle dvs färdtjänst ger inte mycket lönen är 30-32% beroende på vilken åkare du jobbar åt.Helger och kvällar är inte mycket jobb annat än om du fixar egna kunder på rulletaxi som ringer dig när de ska åka.
Citera
2017-10-13, 21:20
  #15174
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akelius
Vad du tjänar beror på hur bra fasta körningar du får. Att köra rullebulle dvs färdtjänst ger inte mycket lönen är 30-32% beroende på vilken åkare du jobbar åt.Helger och kvällar är inte mycket jobb annat än om du fixar egna kunder på rulletaxi som ringer dig när de ska åka.

Hur mkt får man om man jobbar genomsnittligt ??
Citera
2017-10-14, 19:11
  #15175
Medlem
https://ljusakuten.se/produkt/7189/
Vad sägs, bra taxilampa
Citera
2017-10-20, 17:59
  #15176
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Frågar igen eftersom mina vänner undrar om de kan klara taxiförarprovet med enbart taxiboken.

nå låt höra behöver man verkligen alla jävla böcker eller duger bara taxiboken för taxiförarlegitimation för att klara vägverkets 3 prov ????
Citera
2017-10-20, 18:30
  #15177
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akelius
Vad du tjänar beror på hur bra fasta körningar du får. Att köra rullebulle dvs färdtjänst ger inte mycket lönen är 30-32% beroende på vilken åkare du jobbar åt.Helger och kvällar är inte mycket jobb annat än om du fixar egna kunder på rulletaxi som ringer dig när de ska åka.
Ja men hur mkt blir det i reda pengar netto per månad ?
Citera
2017-10-21, 20:49
  #15178
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrasil12
Frågar igen eftersom mina vänner undrar om de kan klara taxiförarprovet med enbart taxiboken.

nå låt höra behöver man verkligen alla jävla böcker eller duger bara taxiboken för taxiförarlegitimation för att klara vägverkets 3 prov ????

Med lite förkunskaper o tur

Man får ju ha en del fel.

Vissa frågor är självklara

Kan man räkna sträcka/km o kan lite om vilotiderna så ja.

Klart man kan klara det utan något alls
Många frågor är bara ren logik

Misslyckas man e det ju bara göra om o kolla vad man svarat fel på.
Citera
2017-10-27, 13:15
  #15179
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Asså vissa taxigubbsr fattar jag mig inte på
Vem köper en XC60 , en Opel eller en kia sorento som taxi?

Ännu mer korkad såg jag när någon kom i en Audi A3, måste vara trång som fan o sitta 4 + förare i en liten trång halvkombi.

Fast de kanske för att jag e V70 + e klass beroende i min tjänst o de är de bästa taxikärrorna.

Men vissa verksr bsra köpa någe skit
Citera
2017-10-28, 00:35
  #15180
Medlem
JustZlatans avatar
Får man sätta in kameror i bilen som filmar ut som dashcams? Kan vara bra att ha ifall nån psykopatcyklist får för sig att slå sönder bilen för att man har stannat i deras heliga bana.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback