Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-10-22, 14:56
  #14365
Medlem
JustZlatans avatar
Vilken typ att mobilhållare håller för taxitrafik? En sån man sätter på ventilgaller eller sugpropp på vindrutan?
Citera
2016-10-22, 18:49
  #14366
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrasil12
Jo, men inte direkt att jag glor in i varje jävla åkares bil då jag bara träffat typ 2st

Hahahaha
Citera
2016-10-22, 22:57
  #14367
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saito
Hahahaha

Hahaaa bästa jobbet är att köra taxi. Slappt som fan behöver knappt göra ett skit.
Citera
2016-10-23, 15:37
  #14368
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yggdrasil12
Hahaaa bästa jobbet är att köra taxi. Slappt som fan behöver knappt göra ett skit.

Svårt att tro att du kör taxi på riktigt med tanke på att du inte har koll på någonting.
Citera
2016-10-24, 17:49
  #14369
Medlem
http://www.svd.se/fa-ut-dem-sa-att-d...-for-nyanlanda
Det här kommer bli väldigt intressant Det kommer sluta med lika inkompetenta förare i alla bolag som kör i Stockholm Alla som körde för fågelviksgruppen när arbetsförmedlingen började skicka massa långtidsarbetslösa till oss vet hur snabbt vi började tappa kunder och inkomst...
Citera
2016-10-24, 20:10
  #14370
Medlem
ningudos avatar
Har gått skummat igenom den här tråden sen juli månad, men inte läst om klagomål om lönen en enda gång. Om jag inte minns fel brukade folk klaga om lönen stup i kvarten i den här tråden. Kan jag tolka det som att löneläget ser bättre ut än för några 1-2år sedan?
Citera
2016-10-24, 21:30
  #14371
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LukaszSe
http://www.svd.se/fa-ut-dem-sa-att-d...-for-nyanlanda
Det här kommer bli väldigt intressant Det kommer sluta med lika inkompetenta förare i alla bolag som kör i Stockholm Alla som körde för fågelviksgruppen när arbetsförmedlingen började skicka massa långtidsarbetslösa till oss vet hur snabbt vi började tappa kunder och inkomst...

TSAB går spikrakt ner. Den utvecklingen har redan inletts och detta är spiken i kistan.
TopCab och Uber tar över.
Citera
2016-10-24, 22:45
  #14372
Medlem
JustZlatans avatar
Idag körde jag mitt första pass som åkare i min nya bil. Redan den andra körningen fick jag en kund som skulle ha in ett skrivbord i bilen. Tur att jag hade en kombi och inte en sedan.

Lite klurigt ändå. Jag satte aldrig på taxametern när jag hade kunder i bilen. Istället gjorde jag ett fastpris på beloppet när jag avslutade passet. Var det fel att göra så? Jag hade lärt mig det av en åkare som jag körde för i våras. Jag kommer nog inte göra så i fortsättningen.

Jag gjorde antagligen också fel när jag skrev in beloppet för jag tog det inkörda minus Uber-avgiften. Det ska väl vara totalbeloppet som kunden betalar?

Lite osäker så här med ett helt nytt system som jag inte är van vid.
Citera
2016-10-25, 13:21
  #14373
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Idag körde jag mitt första pass som åkare i min nya bil. Redan den andra körningen fick jag en kund som skulle ha in ett skrivbord i bilen. Tur att jag hade en kombi och inte en sedan.

Lite klurigt ändå. Jag satte aldrig på taxametern när jag hade kunder i bilen. Istället gjorde jag ett fastpris på beloppet när jag avslutade passet. Var det fel att göra så? Jag hade lärt mig det av en åkare som jag körde för i våras. Jag kommer nog inte göra så i fortsättningen.

Jag gjorde antagligen också fel när jag skrev in beloppet för jag tog det inkörda minus Uber-avgiften. Det ska väl vara totalbeloppet som kunden betalar?

Lite osäker så här med ett helt nytt system som jag inte är van vid.

Vilket bolag kör du för? Har du taklampa?
Citera
2016-10-25, 22:10
  #14374
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saito
Vilket bolag kör du för? Har du taklampa?

Du vet vilket bolag jag kör för. Nej, jag har ingen taklampa.

Ganska roligt att ingen verkar veta hur man gör med taxametern. Vissa gör på ett sätt medan andra gör på ett annat sätt. Och så ska man vänta i en evighet på att betalningen ska behandlas. Det är svårt att fylla i ett belopp i taxametern då när man inte vet vad priset blev.
Citera
2016-10-25, 23:39
  #14375
Medlem
bnks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ningudo
Har gått skummat igenom den här tråden sen juli månad, men inte läst om klagomål om lönen en enda gång. Om jag inte minns fel brukade folk klaga om lönen stup i kvarten i den här tråden. Kan jag tolka det som att löneläget ser bättre ut än för några 1-2år sedan?

Nej, det här är inget yrke som du vill jobba heltid med. Jag har sagt upp mig och börjar som växelhäxa inom kort. Fast lön ingen provision. Så jävla mycket skönare.
Citera
2016-10-26, 03:53
  #14376
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Du vet vilket bolag jag kör för. Nej, jag har ingen taklampa.

Ganska roligt att ingen verkar veta hur man gör med taxametern. Vissa gör på ett sätt medan andra gör på ett annat sätt. Och så ska man vänta i en evighet på att betalningen ska behandlas. Det är svårt att fylla i ett belopp i taxametern då när man inte vet vad priset blev.

Uber?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback