Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-11-21, 15:41
  #1
Avstängd
Om det är så här trion åker runt och hjärntvättar och manipulerar svenskar om billig arbetskraft är det sjukt!

Läs mer på FRIA TIDER


CA 0:50 kommenterar Tobias Billström om 900 ansökningar

Så här skriver dock lokal media om Sorsele


Kommunalrådet: "Vi har nått toppen och klarar inte av mer

Citat:
"

Sorsele Politikerna i Sorsele håller just nu på att diskutera hur många kvotflyktingar kommunen ska ta emot i framtiden. Det tidigare taket på 100 flyktingar kan komma att minskas.

Vi har ett bra mottagande men i förlängningen klarar inte vårt lilla samhälle att vi ska ta emot 100 stycken och ha praktikplatser och inskolningsplatser till alla. Vi har nått toppen och klarar inte av mer, säger kommunalrådet Caisa Abrahamsson (S).

Så vem ger rätt bild om "flyktingarna" i Sorsele? Kommunpolitikerna eller minister Billström?

Så här fungerar det i Sorsele som Billström och de andra inte säger i clippet

Gratis praktik

Citat:
Enligt Christer Gurell, vd på Next Pack, hade man dock anställt Mohamed även utan lönesubventionen.

– Det var mer som en bonus. Vi söker alltid killar som kan passa in hos oss. Mina enda krav är att de är starka och uthålliga, jag bryr mig inte om varifrån de kommer, säger Christer Gurell.
Instegsjobb är en möjlighet som gäller alla som fått uppehållstillstånd under de senaste 36 månaderna och den anställdes lön subventioneras som längst i två år. Åtgärden ska även kopplas till undervisning i svenska under minst sex månader.

Varför ska företag få gratis arbetskraft i 6 månader och utnyttja

Denna flykting utnyttjas som billig arbetskraft i Sorsele
, eller "bonus" som en arbetsgivare kallar det

Citat:
Salama har tidigare haft två längre praktikplatser men när praktikperioden tagit slut har hon fått sluta. I Burma drev Salama en egen livsmedelsbutik och högsta drömmen är att få ett riktigt jobb. – Men det känns omöjligt att få i Sorsele, det känns som att det inte finns någon framtid för mig här och många känner så.

Om det är som jag spekulerar.... Regeringen ljuger om kompetens, som är billiga flyktingar som utnyttjas i praktik 6 månader i taget, inte får fast jobb

Då är det vidrig lönepumpningspolitik Regeringen gör parallellt som man ljuger mot över 400.000 arbetslös svenskar om "arbetskraft"!

Mörkar Billström flyktingfiaskot i Sorsele med billig arbetskraft som utnyttjas?

Salama från Burma har alltså haft 2 praktikplatser, men fick inget jobb. Hennes chanser till instegsjobb - DVS de 3
Citera
2012-09-09, 21:35
  #2
Medlem
Vaftrudners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorther
Om det är så här trion åker runt och hjärntvättar och manipulerar svenskar om billig arbetskraft är det sjukt!

Så här skriver lokal media om Sorsele


Kommunalrådet: "Vi har nått toppen och klarar inte av mer



Så vem ger rätt bild om "flyktingarna" i Sorsele? Kommunpolitikerna eller minister Billström?

Så här fungerar det i Sorsele som Billström och de andra inte säger i clippet

Gratis praktik



Denna flykting utnyttjas som billig arbetskraft i Sorsele
, eller "bonus" som en arbetsgivare kallar det



Om det är som jag spekulerar.... Regeringen ljuger om kompetens, som är billiga flyktingar som utnyttjas i praktik 6 månader i taget, inte får fast jobb

Då är det vidrig lönepumpningspolitik Regeringen gör parallellt som man ljuger mot över 400.000 arbetslös svenskar om "arbetskraft"!

Mörkar Billström flyktingfiaskot i Sorsele med billig arbetskraft som utnyttjas?

Salama från Burma har alltså haft 2 praktikplatser, men fick inget jobb. Hennes chanser till instegsjobb - DVS de 3


<bump>

I dagens tidning och i radio häromdagen stod det att Sorsele, Södertälje och Eskilstuna hör till de kommuner i Sverige som har högst andel socialbidrag i Sverige. Undrar varför?

http://sverigesradio.se/sida/gruppsi...rtikel=5260993
__________________
Senast redigerad av Vaftrudner 2012-09-09 kl. 21:38.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback