Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-18, 01:17
  #217
Medlem
visdomst4nds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nepun
Du får inga psykoser av Cannabis. En frisk person får inte det. Man ska ge fan i Cannabis om det finns schizofreni i släkten. Och nej, du blir inte trög av att röka. Fullt möjligt om du missbrukar det men annars inte.


Jag tror vi vet för lite om thc i det syftet. Hur väl studerat är det egentligen?
Jag vet vad du säger och jag håller med till viss del men vad är det som säger att du inte kan framkalla psykos utan att ha schitzofreni i släkten? Finns det inga fall dokumenterade alls eller har jag fel?
Citera
2016-11-18, 01:37
  #218
Medlem
flaskborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av julepumlan
I mina ögon skadar cannabis ingen. Dock tycker jag att gravida kvinnor ej ska röka. Känns moraliskt fel.

Problem med rökat om det blev lagligt.

Röker själv då och då men inte fan skulle jag vilja att min hjärtkirurg skulle vara stenad då han gjorde en tripple bypass på mig. Eller att bli stoppad av en flummig polis då jag skall till jobbet.

Inte heller att flygledare och piloter var gravt pårökta på jobbet när jag skall flyga..
Citera
2016-11-18, 03:32
  #219
Medlem
puq123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Problem med rökat om det blev lagligt.

Röker själv då och då men inte fan skulle jag vilja att min hjärtkirurg skulle vara stenad då han gjorde en tripple bypass på mig. Eller att bli stoppad av en flummig polis då jag skall till jobbet.

Inte heller att flygledare och piloter var gravt pårökta på jobbet när jag skall flyga..
Exakt.
Det är svårare att se om någon är hög än att se om någon är full. Vet ju att det är lag på alkolås i bussar osv för förarna, men inte utlöses dom alkolåsen om man har rökt på.
Det finns väl ingen slags utrustning som kan se om man har THC i kroppen eller inte på platsen, utan sånt måste väl skickas in till labb o skit?

Jag tror när vi väl uppfunnit ett bra sätt att kunna mäta thc värden lätt och snabbt som tex liknande alkolås, så tror/hoppas jag att staten kan släppa lite på reglerna när det gäller cb.
Citera
2016-11-18, 06:29
  #220
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av visdomst4nd
Jag tror vi vet för lite om thc i det syftet. Hur väl studerat är det egentligen?
Jag vet vad du säger och jag håller med till viss del men vad är det som säger att du inte kan framkalla psykos utan att ha schitzofreni i släkten? Finns det inga fall dokumenterade alls eller har jag fel?

För att vara ärlig så har jag inte gjort någon större research angående detta. Du kan säkert få psykos utan att ha det liggandes latent i släkten. Men en sak är jag ganska säker på och det är att personer som drabbas av en psykos har inte bara plantan att skylla. Det finns förmodligen minst en annan bakomliggande faktor i personens liv och gräset blir mer som en utlösare. Mina inlägg är väl mest baserat på vad jag tror och kan således vara helt ointressant men jag har svårt att se att en person som är fullt frisk får en psykos av att röka
Citera
2016-11-18, 13:20
  #221
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nepun
Du får inga psykoser av Cannabis. En frisk person får inte det. Man ska ge fan i Cannabis om det finns schizofreni i släkten. Och nej, du blir inte trög av att röka. Fullt möjligt om du missbrukar det men annars inte.

Med tanke på att man kan Svea på röka så är det fullt möjligt att utveckla komplikationer. Att människor blir sega och inte klartänkta är helt klart en verklighet som finnns bland cannabis brukare. Du pratar om att man kan bli det på missbruk, men var går gränsen för brukare och missbrukare?
Citera
2016-11-18, 14:49
  #222
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anselm86
Med tanke på att man kan Svea på röka så är det fullt möjligt att utveckla komplikationer. Att människor blir sega och inte klartänkta är helt klart en verklighet som finnns bland cannabis brukare. Du pratar om att man kan bli det på missbruk, men var går gränsen för brukare och missbrukare?

Snear verkligen folk på cannabis? Jag har rökt i 5 år och har inte sneat på 5 år. Gjorde väl det 1-2 gånger när jag precis börjat röka. Och att det skulle leda till en psykos känns ganska osannolikt också. Jag syftar på att om du röker på en "lagom" nivå så blir du inte trög. Har du testat röka? Eller tror du att man blir seg om man röker låt oss säga 2 gånger i veckan?
Citera
2016-11-18, 14:53
  #223
Medlem
Attunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Problem med rökat om det blev lagligt.

Röker själv då och då men inte fan skulle jag vilja att min hjärtkirurg skulle vara stenad då han gjorde en tripple bypass på mig. Eller att bli stoppad av en flummig polis då jag skall till jobbet.

Inte heller att flygledare och piloter var gravt pårökta på jobbet när jag skall flyga..


Trash argument. Hur ofta händer det att samma sorts personer kommer fulla till jobbet? Varför skulle det vara skillnad med CB?

Man ska inte vara påverkad av någonting när man jobbar. Förstår inte riktigt hur du resonerar i det att om CB skulle vara lagligt så skulle alla röka hela tiden och dessutom komma påverkade till jobbet.
Citera
2017-05-14, 19:42
  #224
Medlem
Enda anledningen till att cannabis "är inkörsporten till tyngre droger" är just för att de är olagligt.
Hade varit lagligt så hade man aldrig behövt gå via dom kontakter som säljer knark. De är dom som säljer som oftast sitter på annat skit. Hade man behövt gå till Systembolaget istället för o hämta sitt weed så hade man aldrig byggt upp de kontaktnätet.

Sen att cannabis är fruktansvärt dyrt är ju också en bidragande faktor till varför folk börjar ta annat istället. Tror inte en jävel hade börjat med spice tex om en 10g på bolaget hade kostat mellan 100-500kr

Jag tycker cannabisruset hjälper fruktansvärt mycket mot min adhd o gör mig lugn o sansad samt hjälper mig sova på kvällarna. Ne istället så ska ja enbart få centralstimulanter som medicin mot adhd.
(Javisst det hjälper Mot mer ökat fokus och lite lugn i kroppen, men gör min ångest 10ggr värre)
Kan inte sova på kvällarna pga jävla adhd medicin samt att dom vägrar skriva ut ngt mot min ischias för att ja har rökt cannabis så ja får lida istället.
Citera
2017-05-14, 20:19
  #225
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scoones
Enda anledningen till att cannabis "är inkörsporten till tyngre droger" är just för att de är olagligt.
Hade varit lagligt så hade man aldrig behövt gå via dom kontakter som säljer knark. De är dom som säljer som oftast sitter på annat skit. Hade man behövt gå till Systembolaget istället för o hämta sitt weed så hade man aldrig byggt upp de kontaktnätet.

Sen att cannabis är fruktansvärt dyrt är ju också en bidragande faktor till varför folk börjar ta annat istället. Tror inte en jävel hade börjat med spice tex om en 10g på bolaget hade kostat mellan 100-500kr

Jag tycker cannabisruset hjälper fruktansvärt mycket mot min adhd o gör mig lugn o sansad samt hjälper mig sova på kvällarna. Ne istället så ska ja enbart få centralstimulanter som medicin mot adhd.
(Javisst det hjälper Mot mer ökat fokus och lite lugn i kroppen, men gör min ångest 10ggr värre)
Kan inte sova på kvällarna pga jävla adhd medicin samt att dom vägrar skriva ut ngt mot min ischias för att ja har rökt cannabis så ja får lida istället.
100-500 för en tia? Det hade väll gått för 2000 minst om skitiga systembolaget som har monopol ska sälja det till medborgarna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback