2011-11-20, 20:25
Medlem
the dons avatar
Tja!

Undrar om det är farligt att äta mat från konservburkar regelbundet. Används bisfenol fortfarande? Finns väl i de flesta plastprodukter, vet att det skulle bli förbjudet i nappflaskor. Man kan känna metall smak ibland, vilka metaller får man i sig? skadliga mängder?
Citera
2011-11-20, 20:26
Medlem
Kungensbordells avatar
Har för mig att det kan vara skadligt om burken är bucklig. Annars vet jag inte.
Citera
2011-11-21, 15:38
Medlem
christerys avatar
Tidigare fanns bly i fogarna, men annars... Lite skit skadar inte brukar jag tänka. Men bly vill jag inte ha i mig. Varifrån skulle plasten komma?

Arméns burkar håller väl en 60 år innan dom börjar rosta sönder. Men det är ju dom de. Jag har Bullens som är flera år gammal som nödproviant i stugan om inte fisket är bra, har då inte märkt nån smakförändring.

Surströmming är ju bättre efter ett år, bollarna (som man iofs får vara lite försiktig när man öppnar) är nog inte snälla med burken, men jag tycker dom smakar bara bättre.
Citera
2011-11-21, 18:18
Medlem
the dons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Tidigare fanns bly i fogarna, men annars... Lite skit skadar inte brukar jag tänka. Men bly vill jag inte ha i mig. Varifrån skulle plasten komma?

Arméns burkar håller väl en 60 år innan dom börjar rosta sönder. Men det är ju dom de. Jag har Bullens som är flera år gammal som nödproviant i stugan om inte fisket är bra, har då inte märkt nån smakförändring.

Surströmming är ju bättre efter ett år, bollarna (som man iofs får vara lite försiktig när man öppnar) är nog inte snälla med burken, men jag tycker dom smakar bara bättre.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/bi...sk_4720099.svd
Citera
2011-11-21, 18:58
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the don
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/bi...sk_4720099.svd

Å fan, då dör jag lite tidigare då. Lite svårt att sluta käka i alla fall.

Bullens kan man inte leva utan, när fisken sinat... bisfenol eller inte.

Tack för länken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in