Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-11-20, 18:18
  #1
Avstängd
superhjaltens avatar
Två otrevliga saker hände på krogen nu i helgen.

Jag är ute och dansar med en killkompis. Vi ställer oss och börjar dansa med ett gäng om tre tjejer. Allt ter sig normalt. Efter en stunds dansande (utan fysisk kontakt) så ger jag mig på ett försök att dansa lite tango (eller vad fan man ska kalla det) och lägger min hand under hennes. Då tar hon och vrider min arm och ler?

Enligt polaren --som observerade--, och även lite enligt min egen uppfattning, så hade hon uppfattat det som att jag ville leka armbrytning och att hon var skitkorkad. Jag höll emot men fick lite ont i handleden efter tumulten. För mig blev det bara ett stort frågetecken, dislike, och avståndstagande. Usch. Hon dansade på lika glad. Efter ett bra tag säger hon att det inte var illa menat; men ber inte om ursäkt.

Hur hade ni hanterat situationen? Det ligger helt utanför min repertoar att ryta till och blossa upp folk. Men om det var något läge som jag borde ha gjort det, så var det då. Men sådant leder oftast bara till mer dagis och mer tjafs, vilket av lite olika skäl inte var lämpligt just då.
--------------------------

Det andra hände kvällen efter. Min vän har sällskap där några av dem är nya för mig. Sitter och pratar med en av tjejerna som jag träffat förut lite lätt i olika sammanhang. Jag har inte stött på henne iöht. Beter mig som jag annars brukar (och som folk aldrig har haft problem med). Jag är trevlig som jag brukar.

Jag är van att folk är trevliga och sociala. Skönt folk bara. Det brukar vara trevligt när jag träffar folk. (Denna tjej är från Balkan, Ryssland eller nått skit, bör nämnas kanske).

Helt "plötsligt" så börjar hon bli skitdryg. Nu är det så att jag har varit helt "normal". Jag har inte stött på henne. Jag har visat genuin sympati för hennes problem som hon pratat om mm. Inga direkta konstigheter. Jag har varit schysst dvs. Jag har inte heller varit mesig. Jag har varit mogen.

Hon börjar då att svara med att "jag bryr mig inte" och bara är allmänt oförtjänt otrevlig. Gör miner. Vad i helvette!?

Hennes bekanta skiter jag fullständigt i; de är jag god med och har bättre relation med än henne.

Det jag då skulle vilja göra var att sätta henne på plats: (svaret baserat på det hon berättat) "inte konstigt att du inte har några vänner. Du är ett jävla egocentriskt arselhål.". Vilket jag inte gjorde. Det gjorde jag inte eftersom att jag inte vill slänga bensin på elden; jag fick känslan av att hon trodde att jag verkligen suktade efter hennes..... uppmärksamhet?..... och då ville jag ju inte ge henne mer bekräftelse, eller få mig själv att se ut som en stalker eller looser som inte kan ta ett "nej". Men jag har ju för fan inte ens stött på henne. Skulle inte ens låta henne suga av mig om jag så fick betalt.

Så lite sur blir man.

Men vad gör jag? Svarade på ett näsvist --Mm *vänder bort blicken*-- eller vad fan det var, med "Synd att du tar det så" (nått sånt.. det var anpassat då).

Hur hade ni hanterat den situationen (på riktigt alltså)?
Citera
2011-11-20, 18:41
  #2
Medlem
ZlatanManias avatar
I den första berättelsen så hade jag bara ignorerat henne..

I den andra berättelsen så hade jag drygat tillbaka.. Hon hade ju ingen anledning att vara otrevlig ju?
Citera
2011-11-20, 19:20
  #3
Medlem
George.Jansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
I den första berättelsen så hade jag bara ignorerat henne..

I den andra berättelsen så hade jag drygat tillbaka.. Hon hade ju ingen anledning att vara otrevlig ju?

Håller med på båda punkterna. Att blossa upp hjälper sällan, dessutom verkar den första händelsen bara vara ett obetydligt missförstånd där du hade verkat dum om du reagerat på något annat sätt.

Med den dryga tjejen i historia två så är det väll antingen bara att vara dryg tillbaka eller ignorera henne också. Det finns en helvetes massa dryga idioter, ska man hetsa upp sig över alla dem så blir man knäpp till sist.
Citera
2011-11-20, 19:33
  #4
Medlem
Sgt.Pansarfils avatar
Historia 1: missförstånd händer alla, inte mer att bry sig om skulle jag tycka iaf. hon bröt juh inte armen av dej precis

Historia 2: skulle dryga tillbaka på samma nivå, utan tvekan. hon hadde ingen anledning att vara dryg.
Citera
2011-11-20, 19:54
  #5
Avstängd
Du verkar vara som en liten tjej på 5 år, en allmänt konfplikträdd person som varken kan eller vågar att stå upp för sig själv. Du får skylla dig själv att dom är otrevliga mot dig när du bara tar det, hade du haft lite stake så hade du sagt tillbaka eller gett henne en örfil.
Citera
2011-11-20, 20:48
  #6
Medlem
Man undrar ju om TS någonsin varit på krogen förut? Att någon är lite dryg på fyllan eller ger en ett blåmärke på dansgolvet är väl ändå vardagsmat en fredagskväll.

Jag har definitivt vridit bort handen eller knuffat bort någon som varit fysisk utan mitt medgivande. Har naturligtvis varit en dryg subba med, alla har vi dåliga dagar när vi borde stannat hemma.

Ingenting värt att reflektera över egentligen.

Så länge man inte blir rånad, misshandlad, våldtagen, får en flaska i skallen eller alla drinkar utspillda av ett pucko som välter bordet, så tycker inte jag att det finns en "situation" som behöver hanteras.
Citera
2011-11-20, 23:42
  #7
Medlem
secryxs avatar
Situation 1:
Inget fattar inte ens att du ser det som ett problem
Jag skulle skrattat och levt vidare...

Situation 2:
Jag skulle rynkat ögonbrynen lutat huvudet lite bakåt och fnyst lite sedan byt plats.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback