Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-11-20, 13:21
  #1
Medlem
Blev länkad till den här videon igår på /x/ (4 chans paranormala avdelning). Tydligen så är det någon person som har upptäckt något mystiskt i de egyptiska pyramiderna och nu vill han ha 5 000 000 dollar för sin tystnad, annars kommer han att ladda upp den fulla versionen av den här videon.

Video: http://www.youtube.com/watch?v=iM68NZ2vFHA

Hemsida: http://www.now-i-know.com/

Så vad handlar det hela om? Är det fake, viral, eller finns det faktiskt en chans att det hela är på riktigt? Ett rätt ambitiöst jobb i vilket fall som helst.
Citera
2011-11-20, 13:32
  #2
Medlem
CokaColas avatar
Jag kollade på videon och killen verkar ha lagt ner mycket pengar och tid på detta.

Men hur många gånger jag än tittar på videon så förstår jag inte vad det är han upptäckt och skall hålla tyst om. Vem vill han ha pengarna ifrån? Egyptiska regeringen? Fattar noll
Citera
2011-11-20, 13:32
  #3
Medlem
gulaLejonets avatar
verkar vara reklam för någon ny film eller något...
Citera
2011-11-20, 13:34
  #4
Medlem
Herr Lindholms avatar
Fem miljoner vad? Du kan få en hitman för en tiondel av den summan.
Citera
2011-11-20, 13:35
  #5
Medlem
CokaColas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gulaLejonet
verkar vara reklam för någon ny film eller något...

Han verkar använda sig av en "HD pro"/"go pro"-kamera. Jag vet att dom har satsat galet mycket pengar på marknadsföring till den filmkameran och det skulle inte förvåna mig om detta är ett pr-trick från deras sida. Sjukt bra är det iaf
Citera
2011-11-20, 13:46
  #6
Medlem
ChefRamsays avatar
Ja.. vad det än är, PR eller på riktigt så blir man ju förundrad...
Citera
2011-11-20, 13:49
  #7
Medlem
Kungensbordells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Fem miljoner vad? Du kan få en hitman för en tiondel av den summan.

Han har nog tänkt på det så jag tvivlar på att han är den enda som har en kopia på filmen. Så om han mot förmodan skulle bli mördad så släpps filmen ändå.
Citera
2011-11-20, 13:50
  #8
Medlem
Löjligt. Om det nu var världens grej han upptäckt som någon skulle vilja betala 5 miljoner dollar för att hemlighålla, så skulle han kunna tänka mer pengar på mediedrev och böcker.

Mao, fucking fake och fånig. Jävla sossefoliehattar som går på detta
Citera
2011-11-20, 13:59
  #9
Medlem
zirres avatar
Troligen fake och ett Pr-trick där man använder "Guerilla Marketing" för att bygga upp intresse och hype inför lanseringen av en spelfilm eller produkt.

Inte första gången folk går på dessa trick.
Citera
2011-11-20, 14:04
  #10
Medlem
Fejk somfan, hade det vart äkta hade nån regering tagit han direkt, finns ju övervakningskameror på flygplatsen, antagligen hans namn på flygbiljetten, man ser hans hemområde i början osv. Den hade haft bra mycket mer views om den var äkta..
Citera
2011-11-20, 14:04
  #11
Medlem
heyhoxxs avatar
Lite som "A Internet Story" det här!

Tycker sådana här saker är intressanta att följa, då vissa blir enormt upphetsade och försöker lista ut vad det är han döljer.
Citera
2011-11-20, 14:05
  #12
Medlem
ascHacks avatar
Han har väl upptäckt utomjordiska, extremt komplicerade teknologier inuti pyramiderna, typ en gateway till en annan galax.

Har aldrig varit vid dessa pyramider, men hur ser säkerheten ut? Är det inte ganska otroligt att vem som helst kan leka allan med radiostyrda bilar i pyramidernas kanaler?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback