Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-11-20, 01:10
  #1
Medlem
Matmeizters avatar
Jag har två frågor angående Whey-80. Jag dricker Whey efter varje styrkepass och undrar :

1. Ibland ser jag vissa som dricker det under träningen istället för efter träningen, ger detta mer effekt eller är det av någon annan anledning?

2. Är det någon större skillnad mellan att dricka Whey-80 och Whey-100?
Citera
2011-11-20, 01:21
  #2
Medlem
.adepts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matmeizter
Jag har två frågor angående Whey-80. Jag dricker Whey efter varje styrkepass och undrar :

1. Ibland ser jag vissa som dricker det under träningen istället för efter träningen, ger detta mer effekt eller är det av någon annan anledning?

2. Är det någon större skillnad mellan att dricka Whey-80 och Whey-100?


Finns en stor klistrad tråd om kosttillskott.

1. Nej.

2. Ja, antal gram protein per 100 gram pulver.
Citera
2011-11-20, 02:34
  #3
Medlem
Morgases avatar
Angående fråga 1 så är det huvudsakligen snabba kolhydrater som behövs efter träningen. Spelar ingen större roll när på dagen du dricker proteindrink, jag brukar ta en på morgonen, gainer direkt efter träningen och sen på kvällen en till proteindrink.
Citera
2011-11-20, 04:56
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morgase
Angående fråga 1 så är det huvudsakligen snabba kolhydrater som behövs efter träningen. Spelar ingen större roll när på dagen du dricker proteindrink, jag brukar ta en på morgonen, gainer direkt efter träningen och sen på kvällen en till proteindrink.

Nja, nu är det så att det är protein kroppen behöver efter ett pass för att stumulera proteinsyntesen och inte kolhydrater. Men är du elitlöpare så vore kolhydrater något att tänka på.
Citera
2011-11-20, 08:02
  #5
Medlem
Lexzers avatar
1. Säker på att det är whey och inte något annat? EAA t.ex.

2. Ja det är skillnad.

Citat:
Ursprungligen postat av Morgase
Angående fråga 1 så är det huvudsakligen snabba kolhydrater som behövs efter träningen.
Nej. Varför då?
Citera
2011-11-20, 17:49
  #6
Medlem
Morgases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lexzer
Nej. Varför då?

Bara någonting jag alltid haft för mig utan att egentligen gått till botten av saken, nu när jag läser om det inser jag dock att jag hade fel!
Citera
2011-11-20, 19:13
  #7
Medlem
Cryxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Nja, nu är det så att det är protein kroppen behöver efter ett pass för att stumulera proteinsyntesen och inte kolhydrater. Men är du elitlöpare så vore kolhydrater något att tänka på.

Men du tömmer ju dina glykogendepåer efter ett tungt träningspass, självklart behöver du snabba kolhydrater då, annars kommer musklerna ta energi från sig själv. Jag brukar köra runt 45g kolhydrater blandat med 10g EAA efter träning.

Men okej, detta läste jag nu: http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=97499 så jag antar väl båda funkar då.
Citera
2011-11-20, 20:01
  #8
Medlem
Dunderaxel2s avatar
brukar ta det i mitten av passet, man får ju räkna med att det tar en stund innan kroppen börjar ta upp ämnena.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback