Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-11-19, 21:13
  #1
Medlem
För att leva måste man köpa och ibland köper man mindre bra saker och ibland bra saker.
Men har ni nångång köpt nåt riktigt jävla smäck..? Alltså nåt skit som man bara tyckte
verkade bra. Nu är jag inte ett helt hopplöst fall, jag har gjort några mycket bra "affärer"
också. Men jag ska nämna ett par riktiga bottennapp jag gjort.

Det var nån dörrförsäljare som kom och sålde några större litet kraftigare vykort.
Fy fan säger jag. Jag köpte skiten, det var två värdelösa tavelliknande saker som jag
betalde 150:- förr. Jag vet inte vart jag har skräpet längre, om jag ens ha det kvar.

En annan sak jag råkade köpa på mig var nåt riktigt krimskrams som jag kan skämmas
för en aning. Det var nån jävla flashig reklam på en såndär shoppingkanal. Som just då
råkade sälja nån värdelös pocketkamera för 499:- spänn. Jag var litet grand i ett
fotariver då, så jag gick på skiten och köpte smäcket. Fyfan, säger jag.
Jag vet inte ens vart jag har skiten.

Nu är jag som sagt inte ett helt hopplöst fall, jag har gjort några riktiga kap också
nångång, vilka jag är stolt över.

Nu behöver man inte lista varenda liten skitsak man köpt som gör att man
bara vill sjunka genom marken, men nått jävla smäck har ni väl också köpt nångång?

Ja, dela med er av någon mindre lyckat köp så får vi alla skratta åt eländet och
komma igen med nya tag, inför för hoppningsvis bra affärer.
Citera
2011-11-19, 21:19
  #2
Medlem
Jag köpte en gång en snusdosa i alluminium, lite frän blåmetallic liknande färg.

250 spänn o aldrig använd! Roligare kan man ju ha : )
Citera
2011-11-19, 21:24
  #3
Medlem
Ja skit köper vi alla, men berätta gärna om köpet och hur fan man tänkte egentligen
Ok snusdosa i aluminium verkar vara skit.

Ös på med litet målande beskrivningar av era köp-fadäser. Om ni törs..hehe
Citera
2011-11-19, 21:33
  #4
Medlem
Husskuluss avatar
Jag gick på ett loppis för ett par årsedan och jag ville inte gå därifrån tomhänt så jag köpte en babian tavla för 50 eller 100 kronor.
Citera
2011-11-19, 22:04
  #5
Medlem
Kan ju nämna att de tavelliknande "vykorterna" jag köpte var
av en riktig blåneger. Dörrförsäljaren var alltså svart.
Citera
2011-11-19, 22:11
  #6
Medlem
ChefRamsays avatar
Vattenpipa :/.. Jag röker ju inte ens!
Citera
2011-11-19, 22:16
  #7
Medlem
Haubits77Bs avatar
Jag har köpt så mycket skräp så det finns inte...

Ett exempel är ett "u-båts-set". Dvs. ett par små plastmuggar i ett set för att möjliggöra "drinken" u.båt. Vem FAN dricker u-båt egentligen? Inte jag iaf, och har aldrig gjort det heller...
Citera
2011-11-19, 22:17
  #8
Medlem
Ja, hur fan gjorde du då. Alltså tänkte du börja röka vattenpipa eller?

Det finns nån humor i det hela, men man måste ju ha en liten kort story
också. Förövrigt skulle jag vilja testa vattenpipa.
Citera
2011-11-19, 22:23
  #9
Medlem
ChefRamsays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pk2
Ja, hur fan gjorde du då. Alltså tänkte du börja röka vattenpipa eller?

Det finns nån humor i det hela, men man måste ju ha en liten kort story
också. Förövrigt skulle jag vilja testa vattenpipa.


Partyresa i Aya napa.. Tänkte att det kunde vara en cool sak att ha med sig hem, som ett minne (samt prydnad) men ful som stryk samt 400kr "dyr". Men under inflytandet av alkohol så verkade det som en fair deal.

Idioti i dess bästa form.
Citera
2011-11-19, 22:32
  #10
Medlem
Skickade en kompis att köpa en radiostyrd helikopter när jag hade brutit benet, kostade 1500kr och jag har använt den en gång.
Citera
2011-11-19, 23:52
  #11
Medlem
rfvs avatar
Köpa billigt är dyrt.

Det är mitt sämsta köp.
__________________
Senast redigerad av rfv 2011-11-19 kl. 23:56.
Citera
2011-11-20, 00:15
  #12
Medlem
Vrövhåls avatar
För många år sedan köpte jag en subwoofer från JWS (säljer numera sina billiga konstruktioner under namnet Dynavoice, kanske är bättre grejer nu, vad vet jag) för att komplettera mina basfattiga golvhögtalare från samma tillverkare.
Basen lät dock ännu pissdåligare med den där lådan inkopplad som tillsammans med golvhögtalarnas vassa diskanter och otydliga mellanregister borgade för en fullständigt outhärdlig ljudupplevelse.
Till företagets försvar kan man konstatera att det iaf var billig skit, som lät skit.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback