Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-11-19, 19:42
  #1
Avstängd
Hoffmarks avatar
Hej!

Har i flera år nu kastat bort mitt liv framför datorn, sitter inne hela dagarna för att jag inte orkar med någonting efter jobbet.

jag skriver inte till någon alls på sms eftersom att jag inte orkar - i alla fall vad jag skyller på.

mitt liv är i princip så här - fiska 2 gånger på en månad med någon kompis, ut och festa 1 gång per månad, håller inte kontakt med någon tjej alls, spenderar min fritid framför datorn.


jag vet tamefan inte hur jag ska göra för att komma ut ur denna onda dåliga vana - vart ska jag börja?
Citera
2011-11-19, 19:56
  #2
Medlem
Zvis avatar
Du ska börja aktivera dig inom områden du brinner för, och förhoppningsvis är duktig inom. Te.x. kan du träna, börja i en kör, bokklubb, osv osv.. Bara du vet vad du tycker är roligt i livet!
Citera
2011-11-19, 19:57
  #3
Avstängd
Hoffmarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zvi
Du ska börja aktivera dig inom områden du brinner för, och förhoppningsvis är duktig inom. Te.x. kan du träna, börja i en kör, bokklubb, osv osv.. Bara du vet vad du tycker är roligt i livet!

tackar!

låter som en bra början! men vad gör man sedan, alla på t.ex. facebook verkar ha så roligt på sina bilder men det är ju dom de

t.ex. håkan som badar tunna med 3 andra tjejer
eller fredde som sitter på en hemmafest och pratar med några tjejer.

hur gör dom?
Citera
2011-11-19, 20:14
  #4
Medlem
George.Jansens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoffmark
tackar!

låter som en bra början! men vad gör man sedan, alla på t.ex. facebook verkar ha så roligt på sina bilder men det är ju dom de

t.ex. håkan som badar tunna med 3 andra tjejer
eller fredde som sitter på en hemmafest och pratar med några tjejer.

hur gör dom?

Om du kommer ut lite mer och börjar träffa folk mer kommer nog det rätt automatiskt. Hur du gör det finns det redan massa trådar om.

Tänk också på att någons facebook sida kanske inte är helt representativ för hur deras liv ser ut. Håkan och Fredde lägger nog inte upp några bilder på sig själva när de sitter ensamma och grubblar även om det sker att de gör det.
Citera
2011-11-19, 20:14
  #5
Medlem
Men suck. Ännu en patetisk tyck-synd-om-mig-tråd startad av någon jävla wanker som tror att Flashback ska formulera en enkel levnadsformel åt honom. Lös dina problem själv för fan, det är så livet funkar.

Missnöjd med detta råd? Ring jourhavande bögpolare eller håll käften.

Citat:
t.ex. håkan som badar tunna med 3 andra tjejer
eller fredde som sitter på en hemmafest och pratar med några tjejer.

hur gör dom?

Ja du, lilla gubben. De gör på det sättet att de agerar i stället för att sitta och wanka som nån jävla mupp framför en datorskärm. Det går att ragga brudar överallt, när som helst, men du vågar inte för du har en GB Glace-gubbe uppstoppad i röven som säger åt dig att det är farligt att snacka med tjejer och att man faktiskt kan dö. Faktiskt.

Men hur ful och tråkig är du egentligen? På en skala?

Sug kuk din jävla loser.

Citat:
tackar!

Varsågod.
__________________
Senast redigerad av FunkyCatso 2011-11-19 kl. 20:18.
Citera
2011-11-19, 21:02
  #6
Medlem
Garneringsmannens avatar
FunkyCatso vaknade nog på fel sida imorse. Men i sak är det dock en poäng med inlägget. Jättesvårt att säga åt någon annan hur den ska leva sitt liv. Tyvärr tycker jag att det låter lite omoget att jämföra med sina facebook-vänner och jämföra sitt liv med det. Skit i att jämföra dig, så känner du dig nog bättre redan där.

Och vad är det egentligen för ond cirkel du ska bryta? Vill du bli mer som Hefner, ska du nog stänga av datorn till att börja med...
Citera
2011-11-19, 21:52
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FunkyCatso
Men suck. Ännu en patetisk tyck-synd-om-mig-tråd startad av någon jävla wanker som tror att Flashback ska formulera en enkel levnadsformel åt honom. Lös dina problem själv för fan, det är så livet funkar.

Missnöjd med detta råd? Ring jourhavande bögpolare eller håll käften.



Ja du, lilla gubben. De gör på det sättet att de agerar i stället för att sitta och wanka som nån jävla mupp framför en datorskärm. Det går att ragga brudar överallt, när som helst, men du vågar inte för du har en GB Glace-gubbe uppstoppad i röven som säger åt dig att det är farligt att snacka med tjejer och att man faktiskt kan dö. Faktiskt.
Men hur ful och tråkig är du egentligen? På en skala?
Sug kuk din jävla loser.

Varsågod.

Varför läser du såna trådar hela tiden då? Du ser ju i rubriken vad det handlar om.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback