2011-11-19, 17:14
Medlem
Hej.

Allt började med att min sambo beställde varor från ellos. Hon betalade direkt med sitt kontokort.
När grejerna kom visade det sig att en jacka saknas i beställningen. Det står på följesedeln att den kommit men det har den inte. Så hon ringer och frågar vart jackan är. Efter mycket om och men ska dom skicka den. (dom jämför vikter osv på paketet och ser att jackan inte är med)

I dag kollade tjejen sitt konto och då har ellos helt plötsligt dragit summan för jackan IGEN!! fast hon betalat den redan. Får de göra så hur som helst. Och hur i helvete kan dom dra pengar från henne utan hennes godkännande eller vetskap?

Och när hon ringer och frågar varför dom gjort så så svarar kundstjänst att hon ska få igen pengarna om 1-2 veckor.

Vems är ansvaret att det blir så här?
Citera
2011-11-19, 17:46
Medlem
Ellos har gjort fel. Först missar de att skicka med jackan din sambo beställt men tar betalt för denna. Detta framgår som du säger av följesedel samt fraktvikt. Självklart ska de då skicka ut en jacka, men inte ta betalt för detta. Kräv pengarna omedelbart samt kompensation för allt strul. Sätter de sig på tvären be att få prata med en chef/ansvarig och var lite bestämd. Bråkar de kan du alltid prata om allmäna reklamationsnämnden eller liknande.

Inte fan vill man att någon nallar pengar på ens konto, och görs det ändå ska man omedelbart ha tillbaks dem, inte om några veckor.
Citera
2011-11-19, 17:58
Medlem
Megaforces avatar
Hon kan även vända sig till sitt kortbolag och göra en anmälan om obehörig debitering. Kortbolagen brukar kontrollera detta ganska snabbt och tar då kontakt med Ellos.
Citera
2011-11-19, 19:08
Medlem
Tack för svar.

Jag/hon skiter egentligen i när pengarna kommer tillbaka. Det obehagliga är att dom kan ta sig in på hennes konto och dra pengar. Detta pga kortnummer och cvc nummer på kortet då antagligen.(Som dom fått när hon betalat första gången)

Men ska kolla upp detta på måndag genast!

Citera
2011-11-19, 21:26
Medlem
Fantomsmaertas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NuPagadi
Tack för svar.

Jag/hon skiter egentligen i när pengarna kommer tillbaka. Det obehagliga är att dom kan ta sig in på hennes konto och dra pengar. Detta pga kortnummer och cvc nummer på kortet då antagligen.(Som dom fått när hon betalat första gången)

Men ska kolla upp detta på måndag genast!

Humm är det inte så att de inte får lov att lagra cvc-koden? Måste kolla upp detta.. återkommer
Citera
2011-11-19, 21:39
Medlem
Fantomsmaertas avatar
Såvitt jag förstår så räcker det med kortnumret för att göra en ny betalning (utan kundens vetskap) men det är som sagt inte tillåtet att lagra cvc koden. Kolla upp ifall de har gjort det. Banken kan se om de har skickat med cvc koden i betalnings-requesten.

http://www.ccnetpay.com/blog/card-ve...-and-the-hows/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in