Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-11-19, 14:48
  #1
Medlem
views avatar
Jag har suttit och funderat över meningen av att ha en flickvän. Jag anser att man väljer att leva med det motsatta könet just på grund av sex. Jag menar en tjej i sig är ju ganska tråkig, dom har värdelösa intressen om ens några. Dom har urusel humor i dom flesta fallen och är generellt värdelös på allt. Om det inte vore just för attraktionen för det andra könet hade man ju nästan hellre bott ihop med sin bästa killkompis. Någon som man kan kolla fotboll med, spela TV-spel,Köra Gocart utan att behöva särbehandla han för att han annars aldrig kommer vilja göra det igen osv. Jag menar stå på H&M och vänta 20-30minuter med ryggont och allmän tristess på att ens flickvän ska bestämma sig om hon skall ha en grön eller vit BH är ju inte speciellt roligt.

Så nu frågar jag er. Varför tycker ni att det är nödvändigt att ha en flickvän. (förutom att knulla och gosa med) Samt skulle det inte vara roligare och mer givande att leva tillsammans med sin polare om man bortser från den sexuella aspekten?
Citera
2011-11-19, 14:58
  #2
Medlem
Adriadnes avatar
Jag skulle ju kunna skriva precis likadant och stereotypt om killar, och fråga mig vad det är för mening att leva med en värdelös pojkvän... Men istället så vill jag säga att du nog är ganska omogen och oförmögen att se människor för vad de är, på riktigt. Du skriver "förutom den sexuella aspekten", men kärlek då? Gemenskap? Varför inte skaffa en flickvän som du faktiskt kan prata med och har gemensamma intressen med? Inte bara ta första bästa snygga tjej som går med på att vara med dig, utan leta efter någonting äkta? Då skulle du förmodligen inte skriva så som du gör nu.
Citera
2011-11-19, 15:02
  #3
Medlem
RosaRutigPennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adriadne
Jag skulle ju kunna skriva precis likadant och stereotypt om killar, och fråga mig vad det är för mening att leva med en värdelös pojkvän
Precis, vad är det roliga i att behöva sitta och titta på när 22 vuxna karlar springer och slåss om en jävla boll? Meningslösare aktivitet får man ju leta efter. Okej för att själv spela, men att enbart titta funkar inte, det är allt för värdelöst. Sen att frivilligt bli ihop med någon som inte ens vet hur man går på toaletten är för mig en gåta
Citera
2011-11-19, 15:02
  #4
Medlem
SilentBleedings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av view
Så nu frågar jag er. Varför tycker ni att det är nödvändigt att ha en flickvän. (förutom att knulla och gosa med) Samt skulle det inte vara roligare och mer givande att leva tillsammans med sin polare om man bortser från den sexuella aspekten?

Skaffa en trea och bli bög utan sex då?

Nej då allvarligt talat. Jag tycker bara det är underbart i början när båda är nykära och allt känns nytt och fint, sen så ledsnar jag väldigt fort när deras kontrollbehov börjar ta över mitt liv.

Det som känns så bra i början är att man har någon att lita på och dela mycket med. Jag behöver också mycket ensam tid för mig själv, vilket också kan bli trassligt med tjej ibland. Bo med en killkompis finns inte ens på listan om vi inte snackar om utomlands eller något för ett par månader.

Jag känner också det att många tjejer vill inleda förhållande med mig fast det knappt känns "rätt" från min sida och då undrar jag hur kan dom känna så? Eller är dom helt enkelt desperata i att ha ett förhållande?
Citera
2011-11-19, 15:07
  #5
Medlem
Veztins avatar
Trodde det bara var jag som får ryggont av shoppande ^^
Citera
2011-11-19, 15:11
  #6
Medlem
Zafirahs avatar
Varför ha en värdelös flickvän när man han ha en bra flickvän som älskar att dricka öl, spela tv-spel, go kart osv osv? Låter onödigt.
Citera
2011-11-19, 15:20
  #7
Medlem
Solingens avatar
Jag rekommenderar att du skaffar en flickvän som delar några av dina intressen, utöver sex, och kanske kan du själv plocka upp något av tjejens intressen? Faktum är att det faktiskt finns tjejer där ute med både humor och sportintresse men du kommer antagligen aldrig hitta någon ifall du nöjer dig med att din flickvän funkar att ha sex med.
Citera
2011-11-19, 15:22
  #8
Medlem
views avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zafirah
Varför ha en värdelös flickvän när man han ha en bra flickvän som älskar att dricka öl, spela tv-spel, go kart osv osv? Låter onödigt.

Nu är grejen som så att dom flesta tjejerna inte gillar och göra alla dessa saker, förutom möjligtvis dricka bira och bete sig som drägg. När det gäller TVspel och andra aktiviteter så som fotboll,ishockey så är man nästan tvungen och skaffa sig en sk oftast oattraktiv pojkflicka som annars gillar och meka med pappas bilar. Och även då är det inte speciellt roligt att utföra dessa aktiviteter med dom då dom oftast ligger på en annan nivå.
Citera
2011-11-19, 15:24
  #9
Medlem
Frans.Ganzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av view
Nu är grejen som så att dom flesta tjejerna inte gillar och göra alla dessa saker, förutom möjligtvis dricka bira och bete sig som drägg. När det gäller TVspel och andra aktiviteter så som fotboll,ishockey så är man nästan tvungen och skaffa sig en sk oftast oattraktiv pojkflicka som annars gillar och meka med pappas bilar. Och även då är det inte speciellt roligt att utföra dessa aktiviteter med dom då dom oftast ligger på en annan nivå.

Vet inte var du lever eller vad det är för sega b-rudar du hänger med men att hitta en tevespelande flickvän som dessutom är skön att kolla matchen med är knappast nån omöjlighet. Att hon dessutom är snygg brukar vara ett plus. Släpp norrland och bege dig nedåt.
Citera
2011-11-19, 15:24
  #10
Medlem
Raketlennys avatar
För att man vill vara med personen. Är väl inte svårare än så.
Citera
2011-11-19, 15:40
  #11
Medlem
Fluweels avatar
Hitta en kk att roa dig med tills du blir riktigt, riktigt kär i någon.
Citera
2011-11-19, 16:12
  #12
Medlem
Brandbils avatar
Om du någon dag har lyckan att bry dig om någon annan än dig själv så tror jag att svaret på din fråga är ganska självklart. Det är egentligen ganska logiskt, men så många är så fast i sig själva att de inte ens förstår att de är det.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback