Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-11-19, 13:27
  #1
Medlem
Lignetos avatar
Hej!

Jag och en kompis ska skriva en enkät om dataspel/konsolspels-användande. Vi behöver 15 frågor med ca fem svarsalterntiv på varje. Svaren ska kunna graderas i en skala så att de kan mätas med hjälp av ett statistiskt program. Har ni några förslag på frågor? Eller vet ni några tidigare enkäter som gjorts tidigare?
Citera
2011-11-19, 13:44
  #2
Medlem
Lignetos avatar
Än så länge har vi skrivit:
1. Hur många gånger i veckan spelar du dator- eller tv-spel i en timme eller mer?
Svar: 0-1 2 3 4 5 6 7

2. Vilket föredrar du; datorspel eller TV-spel?
Svar: Datorspel TV-spel

3. Hur många konsoler och/eller datorer finns i ditt hushåll?
Svar: 0 1 2 3 4 5 6+

4. Vilken typ av spel föredrar du; single player eller multiplayer?
Svar: Single player Multi player Spelar ingen roll

5. Hur mycket pengar går till spelrelaterade utgifter i månaden?
Svar: 0-200 kr 201-400 401-600 601-800 800-1000
1000+

6. Känner du att din hälsa blir lidande av att du bara spelar dataspel?


Kommentarer?
Citera
2011-11-19, 13:51
  #3
Medlem
kek123s avatar
Vad är din favorit genre i spel?

rpg, fps, strategi etc..
Citera
2011-11-19, 13:52
  #4
Medlem
deyys avatar
1. Jag spelar nog datorspel minst en gång om dagen. Loggar åtminstone alltid in och kollar till mitt wow-account. Kan spela allt uppemot i något dygn till att jag bara spelar någon kvart.

2.Svar: Datorspel

3.I mitt hushåll finns det tre konsoller. Dock är alla äldre konsoler då jag inte haft någon lust att köpa ps3 eller xbox360.

4.Multiplayer då jag till en stor del spelar för den sociala-biten när man t.e.x raidar i wow.

5.250kr varannan månad för playtime på ett ungefär. Möjligtvis att jag köper något fps-spel utöver detta men det händer inte särskilt ofta.
6. Jag tror att min hälsa blir lidande då jag helt har slutat träna nu och rör mig inte vidare mycket om dagarna. Det beror däremot till större del på att jag måste plugga hela jävla tiden.
Citera
2011-11-19, 13:57
  #5
Medlem
Lignetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kek123
Vad är din favorit genre i spel?

rpg, fps, strategi etc..

"Den tar vi" sa polisen!

Tackar! Gärna fler!
Citera
2011-11-19, 13:58
  #6
Medlem
Lignetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deyy
1. Jag spelar nog datorspel minst en gång om dagen. Loggar åtminstone alltid in och kollar till mitt wow-account. Kan spela allt uppemot i något dygn till att jag bara spelar någon kvart.

2.Svar: Datorspel

3.I mitt hushåll finns det tre konsoller. Dock är alla äldre konsoler då jag inte haft någon lust att köpa ps3 eller xbox360.

4.Multiplayer då jag till en stor del spelar för den sociala-biten när man t.e.x raidar i wow.

5.250kr varannan månad för playtime på ett ungefär. Möjligtvis att jag köper något fps-spel utöver detta men det händer inte särskilt ofta.
6. Jag tror att min hälsa blir lidande då jag helt har slutat träna nu och rör mig inte vidare mycket om dagarna. Det beror däremot till större del på att jag måste plugga hela jävla tiden.

Jag tror du missuppfattade det vi frågade efter, men du kan gärna fylla i formuläret när vi är klara!
Citera
2011-11-19, 18:26
  #7
Medlem
kek123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ligneto
Jag tror du missuppfattade det vi frågade efter, men du kan gärna fylla i formuläret när vi är klara!

Fan jag vill ju också svara när skiten e klar! Lova mig att uppdatera.

"Hur ofta känner du att du prioriterar datorspel framför socialt umgänge? (Gå ut å träffa folk, inte sitta på skype)"

"Hur ofta känner du att du prioriterar datorspel framför vardagliga aktiviteter t.ex. handla/laga mat, gå och lägga sig i tid, jobba/plugga etc etc."

Mycket sällan, Sällan, Ibland, Ofta, Mycket ofta.
Citera
2011-11-21, 14:21
  #8
Medlem
Lignetos avatar
https://www.flashback.org/p34124884#p34124884

Här kommer enkäten! Det vore uppskattat om ni svarade!
Citera
2011-11-21, 15:50
  #9
Medlem
Lignetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ligneto
https://www.flashback.org/p34124884#p34124884

Här kommer enkäten! Det vore uppskattat om ni svarade!

Möjligt att det bröt mot någon regel... den nya tråden är i alla fall borttagen
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback