Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-10-24, 11:10
  #637
Medlem
Mikojans avatar
Boktjuven, socialdemokraten och Anna Ardins karaktärsvittne, Kajsa Borgnäs tar sig sakta tillbaka till köttgrytorna igen.

Hon har lyckats få en debattartikel publicerad på DN där hon förstås anklagar kapitalismen. Den här gången för klimatet

http://www.dn.se/kultur-noje/kulturd...vid-kyldisken/ (har inte läst plustexten, man klarar av att gissa vad den handlar om… )

Och med tanke på att hon är en förhärdad boktjuv kan hon iofs vara rätt person att beskriva det kapitalistiska tjuvsamhället inifrån
Citera
2013-10-24, 12:33
  #638
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Boktjuven, socialdemokraten och Anna Ardins karaktärsvittne, Kajsa Borgnäs tar sig sakta tillbaka till köttgrytorna igen.

Hon har lyckats få en debattartikel publicerad på DN där hon förstås anklagar kapitalismen. Den här gången för klimatet

http://www.dn.se/kultur-noje/kulturd...vid-kyldisken/ (har inte läst plustexten, man klarar av att gissa vad den handlar om… )

Och med tanke på att hon är en förhärdad boktjuv kan hon iofs vara rätt person att beskriva det kapitalistiska tjuvsamhället inifrån


Ja, jävlar vad DN är kass. Bestialiske knivmördaren Jacque Wallner och bluffhistorikern/bedragaren Henrik Arnstad får nu sällskap av dömda tjuven Kajsa Borgnäs på DNs avlöningslista. När anställer DN sina första kidnappare och våldtäktsmän?
Citera
2013-10-24, 13:14
  #639
Medlem
bernters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Hon kan mycket väl ha sagt att hon är emot ROT och RUT - för andra… För att i nästa ögonblick utnyttja systemet för egen räkning.

Så kan man göra om man är/var en upphöjd sossestjärna. Inga problem.
Jag håller med om det mesta som skrivs i tråden, men en sosse måste väl ändå få använda legitima avdrag. Menar du att hon skulle använt svart arbetskraft istället? Dylika argument är bara att skjuta sig själv i foten.
Finns en viss skillnad på detta och tex som Freijwalds angående bostadsrätten, att rösta mot i riksdagen, för i den egna bostadsrättsföreningen och sedan köpa ut den. Jag hoppas att du ser skillnaden.
Citera
2013-10-24, 14:06
  #640
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernter
Jag håller med om det mesta som skrivs i tråden, men en sosse måste väl ändå få använda legitima avdrag. Menar du att hon skulle använt svart arbetskraft istället? Dylika argument är bara att skjuta sig själv i foten.
Finns en viss skillnad på detta och tex som Freijwalds angående bostadsrätten, att rösta mot i riksdagen, för i den egna bostadsrättsföreningen och sedan köpa ut den. Jag hoppas att du ser skillnaden.

Jag har inte, vad jag kan minnas, sagt/tyckt att hon inte ska använda avdrag som alla andra. Självklart ska hon det. Och självklart ska hon då tycka att andra ska få det också.
Citera
2013-10-24, 14:14
  #641
Medlem
bernters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Jag har inte, vad jag kan minnas, sagt/tyckt att hon inte ska använda avdrag som alla andra. Självklart ska hon det. Och självklart ska hon då tycka att andra ska få det också.
Hänger inte riktigt med här. Menar du att hon anser att andra inte ska använda avdraget, men att hon sedan använder det själv. Det är en viss skillnad på det och att hon anser att det inte borde finnas avdragsmöjlighet.
Citera
2013-10-24, 18:21
  #642
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernter
Hänger inte riktigt med här. Menar du att hon anser att andra inte ska använda avdraget, men att hon sedan använder det själv. Det är en viss skillnad på det och att hon anser att det inte borde finnas avdragsmöjlighet.

Jo, suck, det är precis det jag menar. Hon är den principfasta sossen som tycker att man (dvs alla, speciellt alla andra) inte ska använda sig av ROT och RUT, men eftersom det finns använder hon det själv
Citera
2017-09-18, 13:43
  #643
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torpex
Nu har hon visst börjat skriva på nätet igen:
http://programkommissionen.wordpress...ankande-del-1/
http://programkommissionen.wordpress...ankande-del-2/
http://programkommissionen.wordpress...ankande-del-3/




Jo, hon är ju ändå körd till valet 2014, så det är väl lika bra att hon sticker utomlands några år och återvänder i triumf till valet 2018.
Ja, och det verkar precis vara vad hon gjort. Dragit till Tyskland tydligen. Det klart, hennes namn eller nuna är ju inte så belastad an der Potsdam Uni.

Tragiskt för farsan bara - fatta vilket vansinnesutbrott han lär ha fått. Här har han ägnat hela sitt yrkesverksamma liv åt att skriva folk på näsan om vad som är rätt och fel i SR och SVT och så visar det sig att han närt en simpel tjuvkona vid sitt eget köksbord. Kajsa har något yngre syskon va? Lars Borgnäs var ju nämligen pappaledig i samband med palmemordet så Kajsa känns lite för gammal.
Citera
2017-09-18, 13:47
  #644
Medlem
Teleslingas avatar
Inte dåligt ändå att ha tjatat sig till en doktorandtjänst. Hur är det möjligt?
https://www.uni-potsdam.de/de/wipcad...-borgnaes.html
Citera
2017-09-18, 18:55
  #645
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teleslinga
Ja, och det verkar precis vara vad hon gjort. Dragit till Tyskland tydligen. Det klart, hennes namn eller nuna är ju inte så belastad an der Potsdam Uni.

Tragiskt för farsan bara - fatta vilket vansinnesutbrott han lär ha fått. Här har han ägnat hela sitt yrkesverksamma liv åt att skriva folk på näsan om vad som är rätt och fel i SR och SVT och så visar det sig att han närt en simpel tjuvkona vid sitt eget köksbord. Kajsa har något yngre syskon va? Lars Borgnäs var ju nämligen pappaledig i samband med palmemordet så Kajsa känns lite för gammal.
Fast att ha Lars Borgnäs som fader kan inte ha varit så skoj alla gånger. Och äpplet faller nog inte så långt från päronträdet.
Citera
2017-09-19, 07:31
  #646
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av förman
Fast att ha Lars Borgnäs som fader kan inte ha varit så skoj alla gånger. Och äpplet faller nog inte så långt från päronträdet.
Skoj och skoj. Han var givetvis helt frånvarande och huruvida det var bra för Kajsa eller inte kan ju diskuteras.
Citera
2017-09-19, 10:55
  #647
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teleslinga
Skoj och skoj. Han var givetvis helt frånvarande och huruvida det var bra för Kajsa eller inte kan ju diskuteras.

"Master of Political Science" - ger mig vibbar av att hon tvingats bli en domina för att klara sig i livet trots bristen på (närvarande) fadersgestalt.
Citera
2017-09-19, 11:30
  #648
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MariaSofia
"Master of Political Science" - ger mig vibbar av att hon tvingats bli en domina för att klara sig i livet trots bristen på (närvarande) fadersgestalt.
Hur gör du generella kopplingar mellan hennes märkliga personlighet och statsvetenskap? Jag känner extremt många statsvetare som inte själ sina böcker.

Syftar du på master så är det en internationell akademisk utbildningsnivå.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback