Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-11-18, 18:46
  #1
Avstängd
Hejsan!
Jag fick hem min nya SmartTV på 40 tum ur serien 7.
I TV finns det web brewser via SmartHub.
Så jag kan koppla in nätverk från modem.
Men men...det finns ingen säkerhetsprogram i TV för att skydda sig från virus när man surfar på TV.
Då är frågan...vad ska man då göra för att säkerhetsställa min TV?
För det andra...varför hade inte Samsung infört säkerhetsprogram i TV om man kan surfar från deras TV???
Citera
2011-11-18, 18:49
  #2
Medlem
Ja det verkar ju helt hemskt att det inte finns några skydd mot alla dessa virus som är inriktade på tv apparater...
Citera
2011-11-18, 18:55
  #3
Avstängd
Vad vet du om närmare information om just det...?
Citera
2011-11-18, 19:20
  #4
Medlem
Ja man har gjort studier på detta och sett en minskning av intrång då användarens foliehatten har varit tillverkad av två lager mer folie än normalt.


Trodde att jag var tydlig nog i första inlägget men tydligen inte.
Nej det finns inga virus för smart tv's i dag, och är troligen en tämligen tråkig marknad för folk som faktiskt letar säkerhetshål med tanke på att dom knappast innehåller nått av värde what so ever.
Citera
2011-11-18, 19:25
  #5
Medlem
harrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goofy63
Hejsan!
Jag fick hem min nya SmartTV på 40 tum ur serien 7.
I TV finns det web brewser via SmartHub.
Så jag kan koppla in nätverk från modem.
Men men...det finns ingen säkerhetsprogram i TV för att skydda sig från virus när man surfar på TV.
Då är frågan...vad ska man då göra för att säkerhetsställa min TV?
För det andra...varför hade inte Samsung infört säkerhetsprogram i TV om man kan surfar från deras TV???
Hur vet du att TVn ej har ett säkerhetsprogram?
Citera
2011-11-18, 19:29
  #6
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av harring
Hur vet du att TVn ej har ett säkerhetsprogram?

Jag fick ett email ifrån Samsung och dom säger att för nuvarande avvaktar dom om äventuella säkerhetsprogram till deras TV.
Än så länge har jag inte vågat ännu koppla in nätverket till TV utan att rådfråga först.
Citera
2011-11-18, 19:33
  #7
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lowtech
Ja man har gjort studier på detta och sett en minskning av intrång då användarens foliehatten har varit tillverkad av två lager mer folie än normalt.


Trodde att jag var tydlig nog i första inlägget men tydligen inte.
Nej det finns inga virus för smart tv's i dag, och är troligen en tämligen tråkig marknad för folk som faktiskt letar säkerhetshål med tanke på att dom knappast innehåller nått av värde what so ever.

Hur vet du det om du skriver troligen?
Varför skriver du dessutom "inga virus för smart tv" med tanke på om att det handlar om att surfa???
Har man inte någon säkerhetsprogram installerad så är risken stor för virus attack.
Citera
2011-11-18, 20:05
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goofy63
Hur vet du det om du skriver troligen?
Varför skriver du dessutom "inga virus för smart tv" med tanke på om att det handlar om att surfa???
Har man inte någon säkerhetsprogram installerad så är risken stor för virus attack.

Skulle det finnas ett problem och folk skulle ha fått virus eller likande saker i sina tv apparater så hade det garanterat gått att hitta nån som helst information om det.

Vafan har surfa med det hela att göra egentligen?
Normalt sett sker attacker på datorer och telefoner för att det finns pengar, information eller ren processor kraft att hämta eller för spridning av spam mail osv. Inget av dessa finns finns i någon vidare utsträckning när det gäller "smart" funktionen på en tv.

Risken ökar självklart för en virus attack om man surfar på en dator utan virusprogram, men LÅNGT ifrån en garanti att man får såna. Detta vet jag pga egen erfarenhet ifrån att surfa på ruskigt suspekta sidor utan virus program. Samt att antalet riktiga virus attacker på nästan 20år datoranvändande är typ.. 2 eller 3 tillfällen.

Samt att bara för att du kan surfa på din tv är det inte detsamma som att det vore en dator, finns inte alls samma operativsystem eller webläsare med samma säkerhetshål som på en dator.

Men visst, foliehatten på som sagt
__________________
Senast redigerad av Lowtech 2011-11-18 kl. 20:08.
Citera
2011-11-18, 20:06
  #9
Medlem
screamerns avatar
Vill du nödvändigtvis se ukrainsk stryp-porr går det bra att dra ner den på datorn och sedan köra genom HDMI
Citera
2011-11-19, 09:26
  #10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lowtech
Skulle det finnas ett problem och folk skulle ha fått virus eller likande saker i sina tv apparater så hade det garanterat gått att hitta nån som helst information om det.

Vafan har surfa med det hela att göra egentligen?
Normalt sett sker attacker på datorer och telefoner för att det finns pengar, information eller ren processor kraft att hämta eller för spridning av spam mail osv. Inget av dessa finns finns i någon vidare utsträckning när det gäller "smart" funktionen på en tv.

Risken ökar självklart för en virus attack om man surfar på en dator utan virusprogram, men LÅNGT ifrån en garanti att man får såna. Detta vet jag pga egen erfarenhet ifrån att surfa på ruskigt suspekta sidor utan virus program. Samt att antalet riktiga virus attacker på nästan 20år datoranvändande är typ.. 2 eller 3 tillfällen.

Samt att bara för att du kan surfa på din tv är det inte detsamma som att det vore en dator, finns inte alls samma operativsystem eller webläsare med samma säkerhetshål som på en dator.

Men visst, foliehatten på som sagt

Är du helt mongo???
Trots att jag har säkerhetspaket i min datorn så hade jag råkat ut för trojan virus och även försök till intrång i min dator när jag surfar!
Har du otur så får du en virus när du surfar på länkar.
Det finns alltid kryphål.
Om du ska använda web brewser i TV så måste du hämta nätverket ifrån modem.
Du måste alltså ha en modem och kopplar vidare till TV.
Så operativsystem(ComHem) kommer alltså ifrån den som leverar till modem.
Eftersom ComHem leverera också IP-adress,nätmask och gateway.
Det måste matas in i TV om du ska kunna utnyttja web brewser.
För att undvika äventuella virus så måste du installera säkerhetsprogram först för att kunna utnyttja antivirus som levereras ifrån operativsystem.
Det kostar att hotta upp sig...
Foliehatten till dig!
Citera
2011-11-19, 09:31
  #11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av screamern
Vill du nödvändigtvis se ukrainsk stryp-porr går det bra att dra ner den på datorn och sedan köra genom HDMI

Jävla porr skadad idiot!
Med PC out eller HDMI i datorn kommer TV skärmen bara att kunna användas som en extra skärm.
Det är inte det jag frågade om som TS!!!
Citera
2011-11-19, 12:35
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goofy63
operativsystem(ComHem)kommer alltså ifrån den som leverar till modem.
Eftersom ComHem leverera också IP-adress,nätmask och gateway.
Det måste matas in i TV om du ska kunna utnyttja web brewser.
För att undvika äventuella virus så måste du installera säkerhetsprogram först för att kunna utnyttja antivirus som levereras ifrån operativsystem.
Det kostar att hotta upp sig...
Foliehatten till dig!

WTF rökte du när du skrev det där?

Trollvarning
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback