Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-11-18, 02:25
  #1
Medlem
Hej!

Detta är bara en snabb fråga och den behöver alltså bara besvaras med att snabbt svar. Då jag har bra koll förövrigt och redan lagt upp ett fungerande schema.

Jag kör en 4split där jag har Bröst/triceps på Torsdagar.

Jag skulle dock vilja öka lite (mer än vad jag redan ökar) i bänk och diverse bröstövningar då jag förtillfället endast kör mina bänkpass på 35Kg (kör 8 reps och 4 sets.) Därför funderar jag att utöver min 4split lägga in BARA bröst på tillex lördag/söndag.

Kommer detta hjälpa mig eller kommer jag bara tappa då muskeln inte hinner återhämta sig?

GIVETVIS ska jag testa detta och ser om det hjälper eller ej själv. Men skulle vilja veta vad ni tycker om detta då jag är inne på min 2 månad och självklart bara vill öka så mycket som möjligt varje vecka, Har alltså inte lust att lägga 4-6 veckor på detta bara för att se om det funkar.

Blev ingen kort fråga...
__________________
Senast redigerad av Eckelbarnet 2011-11-18 kl. 02:27.
Citera
2011-11-18, 05:19
  #2
Medlem
pezrulezhaakons avatar
Eckelbarnet Det finns ingen som kan förutsäga hur du reagerar på träningen. Men förbättrar du tekniken, äter och vilar/sover tillräckligt, så har du gjort det du kan. Genetiken gör resten.
Citera
2011-11-18, 09:47
  #3
Medlem
freyas avatar
Det är värt att testa, ja.
Citera
2011-11-18, 13:05
  #4
Medlem
Pipharens avatar
Att belasta en muskelgrupp 2ggr i veckan är bra.
Citera
2011-11-18, 13:56
  #5
Medlem
Ett hett tips om du enbart tränat 1månad kan vara att minska antalet övningar till 1-2 / muskelgrupp samt se till att köra varje muskelgrupp 2-3ggr / vecka.

i regel skulle jag säga att man får mer styrka av:
6set bänkpress följt av 4set med någon form av tricepspress 3ggr/vecka


Än:
3set hantelpress 6set crosswirepress i alla möjliga vinklar, 3set sne bänkpress, 3set flyes 3set tricepspress rakt handtag, 3set tricepspress snett handtag 3set tricepspress rep 3set tricepspress jättesnett handtag. 1ggr/vecka

Som jag brukar se väldigt många köra på deras bröst/triceps dag
Citera
2011-11-18, 14:01
  #6
Medlem
Läste din fråga lite fel, men mitt förra inlägg kanske kan vara till hjälp ändå.

Till saken. Ja du skulle kunna öka av att köra bröst en dag till, vilken dag spelar inte så stor roll så länge du har ca 48timmar vila mellan samma muskelgrupper. Tränar du köttfärs av en muskelgrupp behöver den mer vila. Kör du lite lättare kan du köra igen tidigare.
Citera
2011-11-18, 17:13
  #7
Medlem
wh0res avatar
Lägg på 1kg extra på bänken varje pass... I did it. Funkade för mig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback