Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-11-17, 23:39
  #1
Medlem
De verkar som vi ser en ny rising star just nu på housescenen. Vore soft att diskutera lite..

lite tracks han gjort

Alesso - raise your head
http://www.youtube.com/watch?v=Mlh9TY7ZoxU

Good loove (remix)
http://www.youtube.com/watch?v=WpOUV...eature=related

Hans stora genombrottslåt/remix, pressureremixen
http://www.youtube.com/watch?v=SU88c0f5-h0

Vem är han, nån som har lite bakgrund? Va ja vet är han 91a(?) från stockholm och gick på östra real?

Enligt nån intervju jag läste så hade han tydligen märkt att luciano ingrosso brukade besöka hans exflickväns fik där hon jobbade. Så han bestämde sig att ge en demo till honom när han var där en gång, vilket var nillionaire/dynamite demon som blev signad, luciano visade sedan tracksen för sebastian ingrosso och seb gillade tracksen.. Så mycket att han ville ha med sig alesso på turné + hooka i studion med honom..Nu har de gjort låten "calling" tillsammans, vilken är en dunderhit..

Vilken jäkla upplevelse för honom , kan tänka mig att han har kört på hårt med proddandet dock..


Vore kul om nån visste lite mer om honom, kanske lite studiosecrets oxå m.m
Citera
2011-11-17, 23:45
  #2
Medlem
Deficios avatar
Det enda jag kan tillägga är att han är 19 år..
Grymma remixes, även senaste Titanium för David Guetta. Sjukt stort.

Det med att han lämnade en demo till Luciano visste jag inte, fyfan vad coolt.
Citera
2011-11-17, 23:59
  #3
Medlem
ne han e 20
Citera
2011-11-18, 00:02
  #4
Medlem
han säger att han bara proddat i typ 2 år, stämmer detta eller? Har han fått nå hjälp av nån i början, eller så? nån som vet nåt..Jag vet att han gick nån kort kurs i logic iaf..

För avicii hade ju kört på i typ 3 år innan han börjat släppa saker med pro-kvalité...Så idag har avicii hållt på i typ 6-7 år.. Och alesso i bara två år?
Citera
2011-11-18, 17:53
  #5
Avstängd
Vagner.Loves avatar
Calling

http://www.youtube.com/watch?v=v8uCvz2ghG0

Så jävla bra
Citera
2011-11-20, 03:31
  #6
Medlem
Deficios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dyrklocka
han säger att han bara proddat i typ 2 år, stämmer detta eller? Har han fått nå hjälp av nån i början, eller så? nån som vet nåt..Jag vet att han gick nån kort kurs i logic iaf..

För avicii hade ju kört på i typ 3 år innan han börjat släppa saker med pro-kvalité...Så idag har avicii hållt på i typ 6-7 år.. Och alesso i bara två år?
2 år innan hans EP släpptes kanske?
Det är faktiskt inte omöjligt, på 2 år hinner du med sjukt mycket. Speciellt om han har drivet för det!
Citera
2011-12-01, 00:02
  #7
Medlem
Han kanske bara har en snabbare utvecklingshastighet än exempelvis avicii, tillslut når man toppen och inte mycket mer antar jag.
Citera
2011-12-01, 00:38
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dyrklocka
Hans stora genombrottslåt/remix, pressureremixen

Tycker då han blev signad av refune, med dynamite och nillionaire-EPn, var hans "genombrott". Dessutom hans överlägset bästa låtar.
Citera
2011-12-19, 12:00
  #9
Medlem
Heter Alessandro Lindblad, född 91 tror jag. Var med när "mordet på kungsholmen" skedde. Var nära vän med offret Riccardo som blev ihjälsparkad av några hjärndöda idioter..

Förövrigt är hans remix av Titanium makalös! Viva Alesso!
Citera
2011-12-23, 18:22
  #10
Medlem
Själv tycker jag hans bästa låt är Raise your head.
Fler Djs bör spela den oftare.

Sen som sagt , är remixen av titanium bra, bättre än originalet.

Är säker på han kommer bli lika stor eller större än Avicii.
Speciellt när han lär sig så mycket av SHM
Citera
2011-12-23, 21:46
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pst321
Själv tycker jag hans bästa låt är Raise your head.
Fler Djs bör spela den oftare.

Sen som sagt , är remixen av titanium bra, bättre än originalet.

Är säker på han kommer bli lika stor eller större än Avicii.
Speciellt när han lär sig så mycket av SHM
Själv tycker jag att remixen på pressure är hans bästa hittills tätt följt av titanium och raise your head. Hoppas att vi får se han på summerburst i sommar!
Citera
2011-12-25, 09:10
  #12
Medlem
Deficios avatar
Han kanske får arbeta med Sia Furler?
Säger detta pga att han gillade hennes fanpage på Facebook, och då han inte brukar göra något sådant så kanske det betyder något.. ?

Långsökt men det får gå.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback