Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-11-17, 11:54
  #1
Avstängd
Andemenings avatar
Ett mejl damp ner med ett manifest för ockupera mera rörelsen. Här är manifestet:

Citat:
Här är sju punkter för vår OCKUPERA MERA rörelse. På överstatlig nivå måste vi arbeta för följande fyra punkter:


* Nationalstaterna måste ta till med hårdhandskarna mot de finansiella terroristerna, fängsla dem för deras brott osv. Som det är nu råder inga lagar för internationellt kapital och därför är vi där vi är.

* En högsta nivå på hur mycket pengar en person får äga måste övervägas.

* En högsta nivå för hur stort ett företag ska få bli måste övervägas.

*
Vi måste arbeta emot lokala ekonomier utan internationellt kapital. Internationellt oreglerat kapital förstör demokratin och suger ut 99% av befolkningen.


På lokal nivå måste vi arbeta för följande tre punkter:

*
En nationell bitcoin måste övervägas som valuta för att få ett slut på fraktionellt utlånande. Bitcoins har ett individuellt nummer som omöjliggör att samma mynt lånas ut flera gånger.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Bitcoin

* Demokratin måste förstärkas och bli mer lokal. Målet ska vara självständiga beslutsfattare som kan tänka själva. Den beslutsfattare som hänvisar till marknaden när ett beslut motiveras ska eventuellt halshuggas.

* Mediernas makt måste begränsas. Detta sker bäst genom reklamförbud. Då är vi tillbaka där allt började, hos Adbusters som drog igång Occupy-rörelsen. Adbusters är en organisation som arbetar för ett reklamfritt samhälle och vi måste förstå att medierna faktiskt fördummar människor och att det är mediernas uppgift. Självfallet ska privata massmedier vara tillåtna men de ska inte få betalas genom reklamintäkter utan konsumenten ska betala direkt istället för indirekt.

Jag skriver under på det mesta. Vad anser ni om manifestet?

Jag råder alla som gillar detta initiativ till att sprida det och översätta det. Värna ditt självbestämmande och vägra slaveri!
Citera
2011-11-17, 12:03
  #2
Medlem
Jrgens avatar
Haha, värna självbestämmande och vägra slaveri genom att avskaffa självbestämmandet och förstärka slaveriets position i samhället. Det är kul att ni försöker tänka, men det blev inte helt rätt den här gången.
Citera
2011-11-17, 12:08
  #3
Medlem
Vilka är de ekonomiska terroristerna och vad är deras brott?
Varför ska man begränsa storleken på företag? Och hur ska detta gå till? Ska vi säga åt Volvo LV och Scania att: "Hörreni, nu ska vi skapa ett mer jämlikt samhälle. Då kan ni väl fan inte tillverka mer än X antal lastbilar om året!"
Och sen är återigen frågan: ska det finnas en begränsning på hur mycket PENGAR en person ska få ha, eller hur mycket KAPITAL en person ska få ha. Skulle vara extremt elakt mot framgångsrika enteprenörer att tvinga dom att sälja aktier i sina egna bolag för att kunna ha någonstans att bo och nånting att äta.
Citera
2011-11-17, 12:16
  #4
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andemening
Ett mejl damp ner med ett manifest för ockupera mera rörelsen. Här är manifestet:



Jag skriver under på det mesta. Vad anser ni om manifestet?

Jag råder alla som gillar detta initiativ till att sprida det och översätta det. Värna ditt självbestämmande och vägra slaveri!
Jag skulle kunna sprida det som humor, men tyvärr så kan ju ironi slå fel i skriven form.

Du bekräftar bara att det är kommunism som är din ledstjärna.
Citera
2011-11-17, 12:26
  #5
Avstängd
Andemenings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Jag skulle kunna sprida det som humor, men tyvärr så kan ju ironi slå fel i skriven form.

Du bekräftar bara att det är kommunism som är din ledstjärna.

Personligen så hatar jag kommunism mer än de flesta. Jag hatar all form av diktatur varesig det är proletariatets diktatur eller det internationella kapitalets diktatur.

Vi ser nu hur bankerna stoppat in de sina som statschefer i Grekland och Italien och helt satt demokratin på undantag. Det internationella kapitalet leker med natonalstaterna och demokratierna i dagsläget och detta kan inte accepteras.

Tyvärr kommer det att accepteras av alla tills nollan blinkar på kontot och lagen påbjuder fortsatt arbete. Vi är snart där och då vetefan vad som händer. Det finns inte längre någon chans att arbeta sig ur denna kris.
Citera
2011-11-17, 12:31
  #6
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andemening
Personligen så hatar jag kommunism mer än de flesta. Jag hatar all form av diktatur varesig det är proletariatets diktatur eller det internationella kapitalets diktatur.

Vi ser nu hur bankerna stoppat in de sina som statschefer i Grekland och Italien och helt satt demokratin på undantag. Det internationella kapitalet leker med natonalstaterna och demokratierna i dagsläget och detta kan inte accepteras.

Tyvärr kommer det att accepteras av alla tills nollan blinkar på kontot och lagen påbjuder fortsatt arbete. Vi är snart där och då vetefan vad som händer. Det finns inte längre någon chans att arbeta sig ur denna kris.
Jag tycker faktiskt att du borde läsa på lite... Du har startat flera trådar med kommunistiska önskemål. Att sen säga att du hatar kommunism mer än de flesta blir bara löjligt.

Jag tycker att du ska åka med ockupanterna till nån rivningskåk och se själv. AFA och Syndikalister är dom som går i fronten och manifestet du citerade är deras åsikter rakt igenom.

Så, jo. Du borde våga kalla dej för kommunist. Eller vänsterpartist på vänsterkanten om det känns bättre.
Citera
2011-11-17, 12:38
  #7
Avstängd
Andemenings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Jag tycker faktiskt att du borde läsa på lite... Du har startat flera trådar med kommunistiska önskemål. Att sen säga att du hatar kommunism mer än de flesta blir bara löjligt.

Jag tycker att du ska åka med ockupanterna till nån rivningskåk och se själv. AFA och Syndikalister är dom som går i fronten och manifestet du citerade är deras åsikter rakt igenom.

Så, jo. Du borde våga kalla dej för kommunist. Eller vänsterpartist på vänsterkanten om det känns bättre.

Jag har röstat på sverigedemokraterna i tre val nu och kommer fortsätta göra det. Det är ju helt absurt att du förnekar att jag hatar kommunister.

Vad röstar du själv på?
Citera
2011-11-17, 12:43
  #8
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andemening
Jag har röstat på sverigedemokraterna i tre val nu och kommer fortsätta göra det. Det är ju helt absurt att du förnekar att jag hatar kommunister.

Vad röstar du själv på?
Du röstar på SD men propagerar för kommunismen.

Om du hatade kommunismen så skulle du absolut inte starta tråd efter tråd med kommunistpropaganda. Jag är inte den enda som har påpekat det för dej. Hatar du kommunism så hatar du dina egna åsikter. Så enkelt är det.

Du har helt enkelt röstat fel i förhållande till dina åsikter.

Vad jag röstar på är ointressant i en tråd om kommunism.
Citera
2011-11-17, 13:02
  #9
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andemening
Jag har röstat på sverigedemokraterna i tre val nu och kommer fortsätta göra det. Det är ju helt absurt att du förnekar att jag hatar kommunister.

Vad röstar du själv på?

Det enda som är absurt är att du inte själv begriper vilka åsikter du har och vad de står för?
Kan du nu berätta för oss hur det känns att tillhöra flashbacks minst begåvade medlemmar?
Citera
2011-11-17, 13:26
  #10
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Detta sker bäst genom reklamförbud.
Hur ska ni då sprida era stolligheter?
Citera
2011-11-17, 13:30
  #11
Medlem
MrFishboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Jag skulle kunna sprida det som humor, men tyvärr så kan ju ironi slå fel i skriven form.

Du bekräftar bara att det är kommunism som är din ledstjärna.

Och på vilket sätt är det kommunism..? Upplys mig..

Problemet med det här manifestet och det som de påstår sig vilja göra är att de som sprider saknar insikten att för att det skall vara genomförbart krävs nationalism.

Och för sakens skull så är jag nationalist och inte kommunist...
Citera
2011-11-17, 13:32
  #12
Medlem
Kingen_kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFishboy
Och på vilket sätt är det kommunism..? Upplys mig..

Problemet med det här manifestet och det som de påstår sig vilja göra är att de som sprider saknar insikten att för att det skall vara genomförbart krävs nationalism.

Och för sakens skull så är jag nationalist och inte kommunist...
Nationalism och kommunism ligger tydligen närmare varandra än vad man trodde... Det måste rent utsagt vara samma sak.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback