Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-11-16, 04:21
Medlem
Ja, jag har kontaktat både mod och admin.

Kort historia
I tråden https://www.flashback.org/t1650369 fick jag en varning för OT. Mitt inlägg är inte kvar, men det står citerat i inlägg två. Visst, jag svarade inte EXAKT på det som efterfrågades, men om någon efterfrågar ett antivirusprogram borde det väl vara ok att föreslå andra lösningar för att slippa virusproblem.

Lång historia
Jag skickar inte med alla PM. De kan fås på begäran.

2011-09-08 Jag får en varning för OT från CyrusGNetWork. Jag ifrågasätter detta samma dag.
2011-09-12 Skickar ett nytt PM för att jag inte fått svar.
2011-09-16 Skickar till admin4
2011-09-21 Skickar till admin
2011-09-22 Får en varning för ohörsamhet Kändes lagom kul med tanke på att det här ärendet troligtvis hade något med det att göra.
2011-09-29 Diskuterar saken med isch (moderator) som säger att ingen känner igen något PM från mig.
2011-10-03 Skickar ytterligare ett PM till CyrusGNetWork då jag ännu inte fått svar
2011-10-03 Skickar igen till admin4
2011-10-04 Får för första gången svar från CyrusGNetwork
2011-10-04 Skickar två PM till admin4. Får svar samma dag. Han håller med om tillsägelsen, men jag säger att jag för närvarande diskuterar saken med moderatorn. Jag får hjälp att hitta tråden det handlade om. Jag ber att få reda på var tråden låg från början. Får inget svar.
2011-10-04 Jag svarar CyrusGNetWork
2011-10-09 Jag skickar PM till admin4 om var tråden låg från början
2011-10-09 Skickar återigen till CyrusGNetWork då jag inte fått svar
2011-10-18 Skickar mitt sista PM till CyrusGNetWork då jag inte fått svar
2011-10-27 Skickar ärendet till admin
2011-11-02 Senast admin var online

Mitt sista PM till CyrusGNetWork:

Vad tycker ni om detta? Både om det faktum att jag fick OT, men också om hanteringen av ärendet?
Citera
2011-11-16, 04:25
Medlem
porterpottys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patwotrik
Ja, jag har kontaktat både mod och admin.

ibland kan det kännas jobbigt att mod kanske ger en en varning för saker man inte tycker är OT, men du får ta och skaka av dig det och gå vidare.
Citera
2011-11-16, 04:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av porterpotty
ibland kan det kännas jobbigt att mod kanske ger en en varning för saker man inte tycker är OT, men du får ta och skaka av dig det och gå vidare.
Jag har fått varningar där det varit solklart OT, och då har jag självfallet inga problem med det, utan ber om ursäkt och lämnar det. Jag har också fått varningar när det har varit gränsfall. Då har jag ifrågasatt det, och köpt förklaringen. I detta fall tyckte jag att det var så solklart icke OT.
Citat:
Ursprungligen postat av BiljardSpelare
ot : Har du Asbergers syndrom?
ont: lägg ner
Jag diskuterar gärna saken. Det är därför jag har skapat tråden. Kom gärna med en vettig kommentar. Jag är inte ute efter att diskutera huruvida en varning är något att bry sig om eller inte, utan huruvida denna varning var befogad.
Citera
2011-11-16, 06:02
Medlem
Jag håller med TS i sak - du har blivit taskigt behandlad. Din uppgift idag blir att övertyga dig själv om att livet inte alltid är rättvist. Inte ens på FB. Nya insikter ger nya utsikter. Lycka till!
Citera
2011-11-16, 07:15
Avslutad
Jag kan tyvärr bara hålla med TS.
Just nu kastas det ut OT- varningar nästan godtyckligt.
Har de normalt sansade och i många fall skickliga moderatorerna gått någon ny hitler-stasi skola a´la på minuten där man blir dödad om man på minsta sätt avviker på ämnet?
Förklara gärna för mig, hur man skall kunna på ett konstruktivt sätt utveckla ett ämne, driva det framåt om man inte kan prata om alla dess aspekter, eller är det verkligen meningen att man skall starta ett nytt ämne varje gång man ser ett problem eller ämne ur en ny vinkel?

//A

Jag svarade på punkt 3 i följande frågeställning:

Läs den länkade artikeln, den är inte lång. Diskussionspunkter:
1.Har Folkspel gjort något fel?
2.Oavsett om Folkspel har gjort fel, har Risto någon chans mot Folkspel i en eventuell rättegång?
3.Kan man bli mer WT än Risto?

Mitt svar: "Det luktar nästan John Silver och 3 dagars svett om Ristos bild...
Så, det var hans 15 minuter i rampljuset... NEXT NUTCASE!!!!"

I min värld är svett och tobakslukt en signatur feature för WT..

För detta får jag en varning..
Senast redigerad av Monsieur Arshloch 2011-11-16 kl. 07:21.
Citera
2011-11-16, 07:15
Medlem
epost72s avatar
Kort utdrag från PM-konversationen
Citat:
Ursprungligen postat av patwotrik
Jovisst, rent tekniskt går det att tolka som OT

Vad jag förstår det som så håller du i princip med om att det var OT och Varningen (tillsägelsen som det hette då) var korrekt?

Denna varning var då den sista av typ 3-6 inom loppet av ett år som då ledde till en avstängning för ohörsamhet?

EDIT:
Ett liknande fenomen förekom ett tag i *** Den officiella Internet Explorer [/mod] ***.
Vad folk än hade för problem med IE så uppmanades man att byta webbläsare, och det är ju egentligen ingen lösning mao OT, åtminstone i just den tråden.

Lite samma sak blir det att i en tråd där man efterlyser bra antivirusprogram, om man då tipsar om att byta operativsystem som är ett betydligt större ingrepp än att byta webbläsare.
Senast redigerad av epost72 2011-11-16 kl. 07:36.
Citera
2011-11-16, 09:08
Medlem
Sunners avatar
Håller med Cyrus om att det var OT men det verkar ju ha varit en jävla soppa för dig att få kontakt med folk. Så ptja, ett fel vardera, då kan ni ju dricka lite försoningsöl nu.
Citera
2011-11-16, 10:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nightdevil
shit rralladalladingdong
Hahaha du gav mig ett garv!

On topic: Jag håller med, har själv åkt på lite tveksamma varningar, dock har jag rådfrågat andra mods och sedan gett mig, det är inte the end of the world liksom.
Citera
2011-11-16, 11:14
Bannlyst
Jag tror att man ibland måste acceptera att allt inte är rätt och fel, om en moderator har gjort den bedömningen att det var OT så får man helt enkelt ta den smällen, även om det är bra att du påpekar din åsikt för honom/henne. För nu kan moderatorn tänka efter om det verkligen var offtopic(prata med kollegor kanske) och komma fram till att det antingen är eller inte är offtopic i framtiden.

Jag tycker helt enkelt att det är bra att du ifrågasätter men de flesta tjänar på att inte tjata fram och tillbaka om tyckande, du har förmedlat ditt budskap och moderatorn har tänkt igenom sitt svar samt står fast vid det.
Citera
2011-11-16, 11:19
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Själv vart med om det att man får varningar för OT som inte är befogat.. Skrev till mod som varnade att jag ansåg att det var bullshit ang varningen och att den borde hävas men inte hört nåt.

Som det verkar så varnar mods (inte alla) utan att vara med i tråden så att säga. Men all heder till de som varnar "rätt" då trollinfluensan får härja fritt på FB utan avstängningar.. Just my say..
Citera
2011-11-16, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Nej, jag höll inte med om att det var OT. Jag höll med om att man kunde tolka det som OT med extremt paragrafrytteri.

Sen är det ett mycket bra exempel du tar upp. Jag vet faktiskt inte exakt hur jag ställer mig till det i en sådan tråd.
Citat:
Ursprungligen postat av Bitsocker
Acceptera och acceptera. Det är definitivt något som är värt att diskutera. Förhoppningsvis kommer det hit lite mods och säger sin syn på saken.
Citera
2011-11-16, 11:32
Medlem
SilverTips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tund
Tycker vissa mods är lite halvkassa... Fick en varning for OT när jag besvarade en frågeställning i en tråd för ett par veckor sen eller vad det var.
Tlagnoj eller vad den moderatorn heter.

För er som inte ids öppna tråden var frågeställningen i tråden "Chefen drar grova neger skämt under möte" följande:

"Vad kan jag göra då skämten var av grov karaktär och jag känner mig kränkt. "

Här under följer varningen plus länk till tråd, vad jag skrev osv, fick detta meddelande från Tlagnoj:

Jag fick alltså en varning för att jag sa vad jag tyckte att han skulle göra åt det.
Ett direkt svar. Hur kritiskt och rasistiskt det än är i någons ögon så är det INTE off topic.

Hursomhaver. Moderatorer är människor de också, och ska fan inte husera som vissa gör.

Du försökte vara rolig med en korkad oneliner. Det är moderatorns förbannade plikt att rensa sånt ogräs.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in