Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-11-15, 20:46
  #1
Medlem
Jag är själv socialdemokrat och anser det självklart att Juholt bör avgå. Iaf om socialdemokratin vill vinna nästa val.

Han må vara en duktig och vältalig politiker, men faktum kvarstår, förtroendet bland väljarna finnes ej och kommer förmodligen ej heller att öka till nästa val.

Borde det inte finnas en yngre, fräschare politiker i de socialdemokratiska leden?

Att sitta kvar är att ge borgarna valsegern enligt mig, vad säger ni?
Citera
2011-11-15, 20:51
  #2
Medlem
SuperBlaes avatar
Han är ingen bra politiker.
Han har inte folkets stöd.
Om han hade avgått från början skulle det nog inte gått så långt som det gjort... Mona Sahlin fick gå för mindre...

Problemet är att S inte har någon annan, om de skulle haft en annan kandidat hade Juholt avgått redan.
Men de har ingen. Moment 22.
Citera
2011-11-15, 20:52
  #3
Medlem
mungs avatar
Jag kan inte mer än hålla med. Han är en rätt bra valarbetare för Alliansen och jag hoppas han sitter kvar. Finns ju inte mycket att ersätta honom med egentligen, alla tänkbara "bättre" kandidater vägrar.
Citera
2011-11-15, 20:54
  #4
Medlem
tryffs avatar
Tja, valberedningens förslag, Mikael Damberg, som tackade ja till posten är inte mycket yngre...däremot fräschare.

Annars är ju ungdomarna i S mest ute och super och slåss.
Citera
2011-11-15, 20:56
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mung
Jag kan inte mer än hålla med. Han är en rätt bra valarbetare för Alliansen och jag hoppas han sitter kvar. Finns ju inte mycket att ersätta honom med egentligen, alla tänkbara "bättre" kandidater vägrar.
haha ja han är ju alliansens bästa valarbetare, sannerligen :-)
Citera
2011-11-15, 20:56
  #6
Medlem
Kungensbordells avatar
Socialdemokraterna kommer aldrig vinna igen vilken partiledare de än har.

Har dom någonsin haft en partiledare som inte har fifflat med någonting?
Citera
2011-11-15, 20:58
  #7
Medlem
SuperBlaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungensbordell
Socialdemokraterna kommer aldrig vinna igen vilken partiledare de än har.

Har dom någonsin haft en partiledare som inte har fifflat med någonting?
Ja man börjar ju undra... Känns dom det ligger i deras natur.
Citera
2011-11-15, 20:59
  #8
Medlem
Min-Mammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungensbordell
Socialdemokraterna kommer aldrig vinna igen vilken partiledare de än har.

Har dom någonsin haft en partiledare som inte har fifflat med någonting?

Det är ett stort rövarpack hela högen. Dom har länge levt på gamla meriter men nu har tiden kommit i fatt dom.
Citera
2011-11-15, 21:05
  #9
Medlem
kriminellgalnings avatar
Jag älskar ljughot för så fort han öppnar kakhålet så faller sossarna länger ner i sitt egenskapade svarta hål. Att föra en politik där det enda man vill är att höja skatterna,öka bidragen och prata om klasskamp som man gjorde för hundra år sen fungerar inte. Är helt ointresserad av att lyssna på någon/ra som tror att dom fortfarnade styr ett statsbärande parti. Men dom dagarna är slut och ljugholt som tillhör den gamla fifflar sosseskaran är ochså slut så det bästa för hela rörelsen skulle vara om man sparkade ut ljugholt. Reformerade om sitt tänk ända från grunden och kom tillbaks om 2-3 val med något helt nytt för just nu finns det inget mål med deras politik.
Citera
2011-11-15, 21:11
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sirpalme
Jag är själv socialdemokrat och anser det självklart att Juholt bör avgå. Iaf om socialdemokratin vill vinna nästa val.

Han må vara en duktig och vältalig politiker, men faktum kvarstår, förtroendet bland väljarna finnes ej och kommer förmodligen ej heller att öka till nästa val.

Borde det inte finnas en yngre, fräschare politiker i de socialdemokratiska leden?

Att sitta kvar är att ge borgarna valsegern enligt mig, vad säger ni?
Ni borde verkligen ta en REJÄL funderare på den Svenska politiken. Socialdemokraterna? 7-klövern? Politisk korrekthet? Jag är ledsen men jag tror att ni är lite manipulerad av all PK-ssmörja och massmedia. Som sagt: få en uppfattning innan! En liten OT-fråga: smutskastar du SD?

OnT: Jag skiter fullständigt i vem som styr partiet. Det enda jag vill är att partiet går ner i graven för gott. Ljugholt är bara en liten marionett som fifflar, sossarna är ett marxistiskt kollektivpack med VIDRIGA "ÅSIKTER"
Citera
2011-11-15, 21:12
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kriminellgalning
Jag älskar ljughot för så fort han öppnar kakhålet så faller sossarna länger ner i sitt egenskapade svarta hål. Att föra en politik där det enda man vill är att höja skatterna,öka bidragen och prata om klasskamp som man gjorde för hundra år sen fungerar inte. Är helt ointresserad av att lyssna på någon/ra som tror att dom fortfarnade styr ett statsbärande parti. Men dom dagarna är slut och ljugholt som tillhör den gamla fifflar sosseskaran är ochså slut så det bästa för hela rörelsen skulle vara om man sparkade ut ljugholt. Reformerade om sitt tänk ända från grunden och kom tillbaks om 2-3 val med något helt nytt för just nu finns det inget mål med deras politik.
håller delvis med dig. taktiskt felval från början att tillsätta juholt som ordförande. hur modernt känns det med en outbildad, gubbig, bonde från småland? när dessutom valen avgörs i storstadsregionerna där nästan samtliga invånare är högskoleutbildade..
Citera
2011-11-15, 21:24
  #12
Medlem
kriminellgalnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sirpalme
håller delvis med dig. taktiskt felval från början att tillsätta juholt som ordförande. hur modernt känns det med en outbildad, gubbig, bonde från småland? när dessutom valen avgörs i storstadsregionerna där nästan samtliga invånare är högskoleutbildade..

Speciellt efter som karln inte har någon som helst självdistans och tror att alla ska dansa efter hans pipa. Kan säga att vi garvar gott åt karln på fikarrasterna det har blivit "dagens ljughot" och det finns många bra i den samlingen.

Precis som du säger är det storstadsregionerna som gäller och här har bidragspolitik inte mycket att hämta.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback