Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-11-13, 20:59
  #1
Medlem
Vill helt enkelt ha tips och hjälp att hitta en bra kontantkortsleverantör i England.


Nästa vecka flyttar jag över till England och vill hitta något bra kontantkort som är likvärdig det jag redan har.
I dagsläget här i Sverige har jag en HTC HD (Ej operatörslåst) med 3kontant. Fyller jag på med 200kr i månaden får jag gratis surf plus annat fördelaktigt krafs men det är fri surf som jag är ute efter i England då jag ringer och sms:ar mycket med whatsapp, SKype, Viber samt Tango.

Någon där ute som är uppdaterad i kontankortshärvan utanför Sveriges gränser så är jag tacksam för all information jag kan få.
Citera
2011-11-13, 21:07
  #2
Medlem
Fantomsmaertas avatar
Confused.com kan hjälpa dig. Generellt sett är det apdyrt med pay as you go i UK så om du ska stanna ett tag tjänar du på att skaffa -- öh--- vad hettere.. att man betalar.. per månad

Nytt försök till fungerande bättre länk : http://www.carphonewarehouse.com/pay...u-go/sim-cards
__________________
Senast redigerad av Fantomsmaerta 2011-11-13 kl. 21:19.
Citera
2011-11-13, 21:29
  #3
Medlem
Rallarsvingens avatar
Tescos abonnemang kanske kan vara värt att kolla in?
Citera
2011-11-13, 21:35
  #4
Medlem
Tack så mycket. Det var verkligen snabbt.

Det verkar finnas några intressanta alternativ med surf för runt £15 i månaden.
Såg nu att tre (3) även fanns där.
Jag stannar nog ungefär ett halvår så något abonnemang "contract" vill jag inte låsa upp mig på.
Alla kontantkort var gratis om man laddade på en viss summa pengar så är jag missnöjd så är det bara att testa någon annan leverantör. Kan ju iofs vara stönigt att byta nummer varje månad.
Citera
2011-11-14, 14:04
  #5
Avstängd
Jag kör telia
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback