Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-11-13, 01:15
  #1
Medlem
luciddreamers avatar
Är sugen på att investera i ett företag som är listat på Nasdaq MX First North. Hittar dock inga uppgifter kring hur man köper aktier där. Får inte allmänheten handla på First North hur som helst?
Citera
2011-11-13, 01:24
  #2
Medlem
Bara handla på

ring banken om du inte hittar själv

Avanza och Nordnet (de enda jag vet hur det funkar) är det bara gå in på listan och trycka köp.

Vet inte hur storbankerna gör.

// QuiZi
Citera
2011-11-13, 11:10
  #3
Medlem
luciddreamers avatar
Åh fan! Jaha, så enkelt var det med det.

Tackar för infon!
Citera
2018-10-02, 11:08
  #4
Medlem
sallymans avatar
Bumpar denna tråd lite.

Hur skall jag gå tillväga om jag vill handla "Adverty" aktien som är inom First North? Jag har min ISK över Avanza - men söker jag på First North så får jag en drös med olika First North's (oklart vart aktien Adverty ligger här)

Tack på förhand
Citera
2018-10-02, 12:03
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sallyman
Bumpar denna tråd lite.

Hur skall jag gå tillväga om jag vill handla "Adverty" aktien som är inom First North? Jag har min ISK över Avanza - men söker jag på First North så får jag en drös med olika First North's (oklart vart aktien Adverty ligger här)

Tack på förhand

Den är ännu inte noterad:
Första handelsdag 2018-10-25
Citera
2018-10-02, 13:43
  #6
Medlem
sallymans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caelus
Den är ännu inte noterad:
Första handelsdag 2018-10-25

Tack Caelus! Kommer det då vara möjligt att direkt köpa Adverty som aktie?
Citera
2018-10-02, 17:08
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sallyman
Tack Caelus! Kommer det då vara möjligt att direkt köpa Adverty som aktie?

Antingen kan du teckna aktier i IPOn, dvs innan den börjar handlas. Eller så kan du vänta tills den 25e oktober och köpa första dagen över börsen.
Citera
2018-10-03, 11:21
  #8
Medlem
sallymans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caelus
Antingen kan du teckna aktier i IPOn, dvs innan den börjar handlas. Eller så kan du vänta tills den 25e oktober och köpa första dagen över börsen.

Ser nu att teckna aktier i IPOn minst vill ha en order där beloppet ligger på dryga 7000 :-

Kommer detta att vara minimum beloppet den 25e också? Personligen - vad skulle du själv rekommendera? Lägga en order nu via IPOn eller köpa första noteringsdag på börsen?

Tack igen
Citera
2018-10-03, 18:22
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sallyman
Ser nu att teckna aktier i IPOn minst vill ha en order där beloppet ligger på dryga 7000 :-

Kommer detta att vara minimum beloppet den 25e också? Personligen - vad skulle du själv rekommendera? Lägga en order nu via IPOn eller köpa första noteringsdag på börsen?

Tack igen

När den börjar handlas kommer du kunna köpa så lite som en aktie.

Kan inget om bolaget så vill inte rekommendera teckna eller inte.
Citera
2018-10-03, 18:30
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sallyman
Ser nu att teckna aktier i IPOn minst vill ha en order där beloppet ligger på dryga 7000 :-

Kommer detta att vara minimum beloppet den 25e också? Personligen - vad skulle du själv rekommendera? Lägga en order nu via IPOn eller köpa första noteringsdag på börsen?

Tack igen

När noteringen är genomförd, dvs första handelsdagen, kan du handla för hur lite pengar du vill.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback